sweetdana Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har hatt vondt i kjeven så lenge jeg kan huske. Den har liksom alltid "klikket", men aldri låst seg eller noe i den dur. I de siste årene har jeg i perioder fått vondt i kjeven, dette stråler opp og gir meg hodepine samt stiv nakke. Det er helst kjevevinkelen på høyre side som er vond, og dermed hodet og nakken på høyre side. Disse periodene går over, før de igjen kommer tilbake. Er også plaget med dotter i ørene på høyre side, noe jeg regner med er relatert til kjeveproblemene. Var til legen og hun sa dette var en vanlig plage og at det var lite å gjøre med. Jeg kunne prøve biteskinne eller noe lignende, men jeg er ikke plaget med å skjære tenner eller noe i den dur. Spørsmålet mitt er derfor om det finnes andre her på KG som har de samme plagene, og hva de gjør/ har gjort for å bedre det. Kan det være lurt å ta røntgen av kjevevinkelen? Ellers andre tips og råd
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har også vondt i kjeven, var faktisk inne nå for å høre om noen visste noe som kunne hjelpe mot øm kjeve. Jeg bruker bittskinne fordi jeg skjærer tenner, men er allikevel til tider veldig øm i kjeven, spesielt på den ene siden. Det kan hende at du også skjærer tenner uten at du vet om det, jeg visste det ikke før kjæresten min sa det til meg. Det kan også være at du presser tennene veldig hardt sammen om natten, dette lager sikkert ikke så veldig mye lyd, så det er ikke sikkert at din partner merker det. Ta en tur til tannlegen, dette kan jo være veldig plagsomt, det er ikke gøy å ha vondt i kjeven, nakken og hodet hele tiden. I følge tannlegen min kan tannskjæring gå over av seg selv, eller ved bruk av bittskinne, det har ikke skjedd med meg. Jeg har sjekket litt rundt på nettet, og det er ikke alle leger og tannleger som tar kjeveproblemer på alvor, men du burde iallfall høre med tannlegen din. Håper det ordner seg! Hva gjør andre her inne nå kjeven er øm?
sweetdana Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2007 hmm.. interessant at du nevner det med å bite tennene hardt sammen..tror faktisk jeg noen ganger har våknet i halvsøvne av at jeg har gjort nettopp dette..Har ikke tenkt noe videre over det, men det virker jo absolutt logisk at det kan ha relevans i forhold til kjeveproblemene. Skal spørre kjæresten min om han kan være litt mer oppmerksom på natten i forhold til å skjære tenner, er jo som du sier mulig at jeg gjør det, men han har aldri sagt noe om det før.. Men det med å bite tenner hardt sammen ja.. hmm.. det kjenner jeg meg jo igjen i!
Mary_H Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Dra til tannlegen med det, det er de som hjelper deg med kjeveproblem. Det kan jo vere det er noe gale med kjeven din som gjør det slik at du må sendest videre til spesialist. Eller så kan det vere at du har anspendte kjever. Jeg har blitt sendt videre til kjevespesialist fordi jeg har en skjeiv kjeve vist nok, og har samme problem som du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå