treningsjenta Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 dumme meg da.. kjøpte seg en ytterjakke som da må sendes på rens, og ikke kan vaskes på maskin etter anvisningen ihvertfall... vel, må den på rens? kan den ikke på noen annen måte vaskes litt kjappere og enklere hjemme? ev hva koster rens? tar det ikke ganske så lang tid?
treningsjenta Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2007 det står ull, viskose og polyester
Twigi Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 det står ull, viskose og polyester ← Jeg tar aldri sjansen på å vaske i maskin hvis det står rens på anvisningen. Siden det er ull-blanding så tror jeg det tryggeste er å rense, men ellers så hender det at jeg vasker ting forsikting for hånd, med Milo. Hos oss tar det ca en uke å få renset klær, jeg vil tippe at en ytterjakke kanskje koster 250 - 300 å rense ( det er kjempedyrt!) det spørs jo litt hva jakka kostet, men jeg ville neppe tatt sjansen på å vaske den i maskin.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Hva er det for en type jakke. Er det en tykk ulljakke så vil den ikke tåle turen i vaskemaskinen. Jeg har en ullkåpe som er moden for rens nå. Sukk ... Jakker med innlegg i jakkeslagene tåler ikke vann eller vaskemasin - de mister fasongen. Det er det som kan skje med din jakke også.
Spirito Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 På bunadkurset jeg går på fikk vi beskjed om at vi ikke trengte å sende bunaden på rens. Legg den i badekaret med milo, sa kurslederen. Maskinvask kommer selvsagt ikke på tale, men håndvask med milo bør gå bra med det aller meste (unntatt skinn og sånn, selvsagt). Det samme bør jo fungere med en jakke, uten at jeg tør påstå det 100% sikkert. Men det er jo verdt et forsøk dersom rens koster mer enn jakken er verdt.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Hvordan tørker du bunaden igjen da uten at den henger seg totalt ut av fasong?
Spirito Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Hvordan tørker du bunaden igjen da uten at den henger seg totalt ut av fasong? ← Liggende på håndklær.
treningsjenta Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2007 skrekk og gru, tittet innom et renseri idag, og det kostet 250 kroner!!!!! jeg betalte 200 for jakka, dog på salg. men kostet 600. kanskje jeg skal teste i badekar? det er en lett jakke, tynn, med silke inni. nei skal avstå fra maskinen
Melissa Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Jeg hadde vasket i maskinen på ullprogram 0 grader. Mannen min har en billig dress som egentlig skal renses, men den blir like fin i vask. Dyre dresser tør jeg derimot ikke ta sjansen på
Spirito Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hadde vasket i maskinen på ullprogram 0 grader. Mannen min har en billig dress som egentlig skal renses, men den blir like fin i vask. Dyre dresser tør jeg derimot ikke ta sjansen på ← Jøsses, har du fryseelement i vaskemaskinen, du da?
Pimbila Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har vasket ulljakkene/frakkene på ullprogram i maskina. Har gått helt supert det. Er det et ikon for rensing eller står det med bokstaver? (Eh, aldri brydd meg om sånt)
treningsjenta Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. februar 2007 står både i form av ikon og med tekst! kan jo legge den i badekaret med litt såpe da, og unngå å knytte den eller vri. også legge den flatt på tørkestativ og la den tørke hvor lenge tror dere den må ligge i badekaret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå