Philippa Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Har lest at noen blir tørr i huden ved bruk av Id mineralfoundation. Jeg har tørr hud i utgangspunktet, og har nettop begynt å bruke Id. Er veldig fornøyd med resultatet, men det er dumt å bruke Id hver dag hvis det tørker ut huden. Blir du tørr i huden av mineralfoundation?
Gjest Deception Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jeg ble tørr i begynnelsen, men etterhvert utjevnet det seg. Men jeg er nøye med både peeling og å bruke en tilstrekkelig fet krem, for mineralfoundation avslører enhver lille ujevnhet, og tørre flak blir framhevet ekstra, synes jeg.
Gjest Elfrida Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 mineralfoundation avslører enhver lille ujevnhet, og tørre flak blir framhevet ekstra, synes jeg.←Æh, er ikke vitsen med foundation litt borte da? Jeg bruker i hvert fall foundation for å gi huden et jevnere utseende. Jeg bruker Estee Lauders Futurist, som er for tørr hud. Den forhindrer tørre flak veldig godt, på en helt annen måte en andre foundationer jeg har brukt.
Gjest itla Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har i utgangspunktet ganske tørr hud, men har ikke merket noe til at huden blir tørrere av ID.
Chic' Wilma Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Det som skjer med noen er ikke nødvendigvis at huden blir tørrere men hvis du har tørr hud i utgangspunktet kan det vises bedre. Det er vel sannheten med alle foundations, mineral eller ikke. Rike kremer, oljer og god peeling som allerede foreslått. Jeg har hørt at Mineral Veil kan virker uttørrende men husker ikke hvorfor i farta - skal sjekke det opp.
Gjest Deception Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Det som skjer med noen er ikke nødvendigvis at huden blir tørrere men hvis du har tørr hud i utgangspunktet kan det vises bedre. Det er vel sannheten med alle foundations, mineral eller ikke. ← Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes at tørre partier vises mer ved mineralfoundation enn ved mer kremete produkter, men det er kanskje bare meg. Hvis huden er veldig tørr, skipper jeg foundation, og holder meg til bittelitt concealer der det trengs, samt rouge og eventuelt solpudder. Hemp Face Protector fra Body Shop er for øvrig en helt glimrende krem for veldig tørr hud på denne årstiden, og den er ikke fettete og ekkel. Den lukter heller ikke sånn som håndkremen i samme serie, og den inneholder ikke mineraloljer. Huden min har blitt mye finere og mindre tørr etter at jeg begynte å bruke denne, så jeg må få lov til å misbruke tråden til å lovprise den litt.
Chic' Wilma Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes at tørre partier vises mer ved mineralfoundation enn ved mer kremete produkter, men det er kanskje bare meg. Hvis huden er veldig tørr, skipper jeg foundation, og holder meg til bittelitt concealer der det trengs, samt rouge og eventuelt solpudder. ← Jeg blir også tørr på nesen og mellom øynene og kan flake litt og det ser værre ut med mineralfoundation og egentlig alle foundations som skal matte ned huden mens fetere og mer kremet foundations kan gi et bedre resultat, men de kan selvfølgelig igjen gi helt andre problemer. Jeg holder meg til det Deception sier om å bruke en fetere krem for å holde de tørreste paritene glatte og så fjerne døde hudceller med en mild peeling (en t-skje bakepulveri et glass vann fungerer helt fint ) Noen ganger smører jeg litt sheabutter i mellom øynene der jeg flaker mest og det gjør underverker. Huden min er typisk fet med tørr overhud og jeg bruker kun mineralfoundation. Skal forresten sjekke ut den bodyshop kremen
Philippa Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2007 Fint å høre at huden ikke blir tørrere av mineralfoundation. Vanlig foundation har jeg ikke brukt, for jeg har aldri funnet riktig type eller farge. Jeg har brukt concealer og vanlig pudder, men tenkte at mineralfoundation var bedre for huden, og er veldig fornøyd så langt.
Gjest Deception Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Huden min er typisk fet med tørr overhud og jeg bruker kun mineralfoundation. Skal forresten sjekke ut den bodyshop kremen ← Jeg vet ikke om jeg tør anbefale den til hud med fet underhud, for den kan nok være i feteste laget. Men samtidig er jo hamp-olje veldig rik på omega 3 (tror jeg), og det er bra for huden. Skulle ønske det fantes rens i samme serie.
Susannah Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 (en t-skje bakepulveri et glass vann fungerer helt fint ) ← Bare blander du det og så....? Vasker huden med det?
Chic' Wilma Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Du kan blande med vann og skylle eller massere lett men som oftest blander jeg en teskje i fuktighetskremen eller oljen jeg bruker - eg jojoba forså og massere som en vanlig skrubb. Deception tenkte ikke over at du hadde tørrhud når jeg sa jeg skulle prøve kremen, får vel stå over og holde meg til shea og mandelolje.
nynne Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 jeg har komb.hus dome r mer tørr enn fet, og med vanlig foundation får jeg alltid sånn tørre "flak". MEn id så blir dte ikke slik. Merker i perioder at huden er litt tørr, men er nøye med å bruke god fukt.krem under og peeling. dessuten har jeg merket at om jeg ikke varmer nok på mineralene, elelr bruker for liten tid på å koste ut, så blir også huden tørrere..
corina Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Blir ikke tørr i huden av id sin foundation,men ble det av pure lux sin,veldig tørr! Syns forøvrig at huden ser så mye bedre ut med mineral found,enn med vanlig flytende,det blir bare så mye penere resultat syns jeg at jeg får hetta hvis jeg tar på en"vanlig" type. klarer ikke den klaustrofobiske følelsen det gir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå