Gå til innhold

Pusse messing

Nelle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter og pusser messing. Har noen støpte lysestaker, ganske grove, med relieffmønster ("utskjæringer"/hullmønster). På disse er det lett å pusse de glatte overflatene, men veldig vanskelig å få det fint der hvor relieffmønsteret er. Ellers har jeg en glatt blomsterskjuler som er særdeles skitten. Bruker Den messingpussen fra Mr. Muscle, og har også satt inn messingen med ketchup og latt stå en del timer før jeg begynte å pusse. Noen som har noen tips for effektiv pussing? Føler at jeg sitter og gnir meg i hjel...

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gloria pussemiddel, liten rød/hvit boks på dagligvaren og en tannbørste som kommer til i alle kriker og kroker, tar hva som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll en balje med vann. Tilsett sitronsaft og litt zalo. Bløtlegg messingen i en halvtime. Skyll med rent vann og tørk med en tørr og ren klut. Voilá!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten samme metode som Hu i svingen, men jeg tar 1 ss Zalo og 1 ss sitronsyre i så varmt vann som mulig. Lar messingen ligge 30 minutter, tørker OG pusser over med messingpuss. Messingpussen til slutt gjør at det holder seg blankt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
Gloria pussemiddel, liten rød/hvit boks på dagligvaren og en tannbørste som kommer til i alle kriker og kroker, tar hva som helst!

Jeg bruker også Gloria, men blander den med Zalo og litt vann til en tykk krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 år senere...

Mannen min driver med bilpleie og gav meg et tips om Autoglym Metal Polish på tube - den er helt fantastisk. Lukter godt gjør det også. Produktet får man kjøpt hvor man får kjøpt bilpleieprodukter - slike som bensinstasjoner, mekonomen etc.

Send mannen ut å kjøpe Autoglym Metal Polish :fnise: så føler han seg nyttig også :ler:

Jeg legger først i zalo, sitronvann (varmt) og pusser enkelt over med Autoglym Metal Polish . Da slipper jeg å gnikke meg halvt ihjel! :jepp: Tannbørste er en fin ting å bruke på krinkler og kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Noen som vet hvor gloria har blitt av? Det har nok gått ut av produksjon :( noen som vet om noe tilsvarende som fungerer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gloria gikk ut av produksjon for to-tre år siden såvidt meg bekjent. Det nærmeste nå er vel de flaskene med kobberpuss. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...