Gå til innhold

Hvordan vasker dere badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort bad med hvite fliser på veggen. Det jeg lurer på er hvordan dere vasker de flislagte veggene og med hva ?

Badekar, vaskeservant vasker jeg med Jif skurekrem.

Toalettet med Domestos som desinfiserer i tillegg.

Så gjennstår altså disse hersens flisene på veggen.

Vasker de jo ikke hver gang jeg gjør rent badet men nå har jeg da altså tenkt å gyve løs på de til uken og trenger tips og råd.

ps. jeg tenker ikke på flisene i dusjen, men flisene ellers i rommet.

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg bruker noen kluter fra Enjo - mamma kjøper dem på homeparties... men veldig gode :)

Skrevet

Dette er en type microfiberklut forsto jeg det riktig ?

hmm.. kanskje det er tingen.

Takk for tips :icon_razz:

Skrevet
Badekar, vaskeservant vasker jeg med Jif skurekrem.

Du bør absolutt IKKE bruke Jif skurekrem til slikt. Jif skurekrem lager riper i porselenet/støpen slik at vask, badekar og toalett bare blir styggere og styggere med tiden (flere riper for driten å sette seg i og vanskeligere å skure ren). Bruk heller microfiberkluter med vaskemiddel spesielt laget for slike kluter.

Skrevet

Jeg vasker badet med den største ulyst ;) Ikke spesielt effektivt, kan jeg forsikre deg om!

Neida, flisene på veggen bruker jeg microfiberklut på. I dusjen og der det er mye skitt bruker jeg også vaskemiddel (gjerne en blanding av zalo og salmiakk), men det må skylles godt md ren klut for å ikke samle opp mer møkk fremover.

Men de glatte microfiberklutene er flotte, for det blir blankt og fint uten vannskjolder på flisene etterpå.

Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig. Hva slags mikrofiberkluter??Har alltid brukt Jif jeg..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vasker servanten og annet porselen med egnet vaskemiddel og vann, tørker av med en tørr liten håndduk etterpå. Flisene får en omgang med enten mikrofiberklut eller Jif Universal og en vanlig klut. Er gammel stuepike, så badet vaskes kjapt her i huset ;)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg vasker flisene på badet med en microfibermopp. Det går så mye fortere enn med en klut.

Skrevet

Jeg bruker mikrofiberkluter på alt unntatt toalettet. Fliser på veggene, dusjkabinett, speil og servant. Helt genialt, spør du meg. Blir blankt og rent og man slipper å skylle av såpe samt bruke sterke vaskemidler.

Jeg har kjøpt mine mikrofiberkluter i vanlig butikk, mener de er av merket Rimco.

Skrevet

Vasker do og vask på forhånd, ellers vasker jeg badet samtidig mens jeg dusjer. Splæsjer dusstrålen rundtomkring. Morsomste måten å vaske på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...