Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet

Ser at det er veldig mange, i alle aldre, som bruker øyekrem her inne. Hva er det egentlig? Hjelper det noe, isåfall hva på? Hva ligger prisen på og hvor får man kjøpt det? Kan noen anbefaller en type øyenkrem eller to som passer til en i tjueårene for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Hjelper og hjelper...Den vanlige ansiktskremen blir i hvertfall ofte for voldsom for den tynne huden under øynene, og det er der en øyenkrem kommer inn. Jeg synes det hjelper på den måten at en sånn krem gir pleie og næring til huden, men jeg har null og niks tro på at den kan fjerne rynker, mørke ringer (som oftest forårsaket av synlige blodårer pga. tynn hud), osv.

Anbefalinger? Hmm, mange her inne er fornøyde med Cliniques All About Eyes, i hvertfall.

Gjest Vidvandre
Skrevet
Hjelper og hjelper...Den vanlige ansiktskremen blir i hvertfall ofte for voldsom for den tynne huden under øynene, og det er der en øyenkrem kommer inn.

Hvordan blir vanlig ansiktskrem for voldsom; altså hvordan merker man det? Er da øyekrem en "svakere" versjon av vanlig ansiktskrem?

Gjest Deception
Skrevet

En øyenkrem bør ikke være for fet eller for parfymert (helst uparfymert). Hvis kremen blir for rik, kan man gjerne få hovne øyne osv. Sies det. Jeg har aldri selv opplevd noe slikt, og har ofte brukt den vanlige ansiktskremen helt opp til øynene selv om det visstnok er fyfy.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Ja, ok, jeg smører inn masse over hele fjeset jeg, er så tørr nå om vinteren at jeg bare pøser på.

Men jeg har hovne øyer for tiden da, så da er det kanskje ikke så lurt :ler:

Skrevet

Huden rundt øynene er ca 5 ganger tynnere enn hudeni ansiktet, så den trenger mer beskyttelse og derfor har man en egen krem til øyepartiet. Man bør begynne og bruke en øyekrem fra den dagen man begynner med mascara og sminkefjerner, det er fordi da blir huden utsatt for større på kjenninger og trenger da litt ekstra hjelp til og opprettholde seg selv. I 20 årene holder det ofte med en krem som gir mye fuktighet, men også er litt oppstrammende.

Kan anbefale Guinot sin Hydrazone. Veldig fin på de som ikke har noen nevneverdige problemer, men som bare vil forbygge, og det er det hudpleie handeler om- forebygging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...