Gå til innhold

To unge menn haiket til Kina

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

På TV2 ble det sendt filmopptak/dokumentar om to unge norske menn som hadde som mål å haike fra Norge til Kina uten penger.

Dere som så det, hva syntes dere?

Jeg ville ikke ha gjort det på samme måte selv (!) men det var da modig gjort av dem å gjennomføre det?

Endret av Gjest 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke sett hele programmet men ideen deres er kul.

Tøft gjort og det er klart de får opplevelser og erfaringer de kan ta med seg resten av livet.

Er ergelig på meg selv for at jeg ikke gjorde mer slike ting rett etter videregående.

Skrevet

Jeg så programmet. Kule typer, men de virket egentlig litt dårlig forbredt og var ganske naive. De hadde mye flaks innimellom, mer enn man kan regne med på forhånd.

Gjest Gjest 1
Skrevet

:ler: De hadde vel mye flaks ja...

Han ene er visst 23-24 år og den andre 32.

Det må ha vært kjedelig å sitte på med så mange trailere...og det så veldig kjipt ut i Øst-Europa: folk var sure og ingen kunne engelsk.

Gjest Maksprell
Skrevet

Jeg og ei venninne så det programmet og vi fikk veldig lyst til å gjøre noe slikt selv!

Vi har snakket litt om å "gjøre" en slik tur til Nederland ( venninnen har slekt der) men med litt penger i tilfellet noe skulle skjære seg.

En smule skummelt?Tja..men kjipt å angre om man har lyst tenker jeg :)

Er nok enig i at disse fyrene hadde litt flaks men er nok sikker på at det var ganske mye som skjedde på den turen som vi ikke fikk se også.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg likte programmet, synes ideen var morsom, men jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det samme. Dessuten er det jo helt klart enklere (og tryggere...) for gutter å gjøre noe slikt enn for jenter...

Skrevet

Nå så ikke jeg programmet, så jeg bør vel egentlig ikke uttale meg...

Men på generelt grunnlag synes jeg at når man kommer fra et av verdens rikeste land er det en del land i verden man ikke bør dra til uten å støtte lokalbefolkningen ved å legge igjen penger på middager/drosjer/overnatting etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...