lillesky Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Vi har malt veggene på hjemmekontoret med fargen cappucino. Jeg leter etter noen lyse gardiner, og er usikker på hva som vil passe. Skrivebordet og bokhyllene er hvite. Noen tips? Og hva er mest praktisk på et kontor, liftgradiner kanskje? Panelgardiner? Og burde gardinene gå til gulvet? Er vanlige vinduer, ikke høye.
Gjest Lea Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Vi har cappuchino i stua og har kjøpt gardiner som er et par toner lysere, med ton-i-ton stripeeffekt. Tror de ble kjøpt på Kid.
Gjest sitrus Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har sett at det rosa i slike farger (latte, cappucino osv) gjerne kommer mer fram om man velger gardin med samme fargeskala, så det kommer litt an på om man vil framheve dette. Det er vanskelig å si noe bestemt om dette ettersom fargen sikkert er helt annerledes på kontoret deres, enn der jeg har sett liknende - lysforhold og alt mulig er med å bestemme. Mulig at det blir enda tydeligere om dere bruker gardiner i en kald rosanyanse også... Jeg ville kanskje valgt en nøytal hvit/naturhvit gardin, jeg, men jeg er litt kjedelig på sånt. Kanskje med striper i bruntoner, f eks. Liftgardin kan være fint, selv om jeg synes de er upraktiske å trekke opp og ned, så våre liftgardiner bare henger i èn stilling hele tiden...
Gjest Lea Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Hos oss blir fargen på veggene mer rosa av hvitt/helt lyst. Før vi fikk inn møbler og gradiner var den nesten helt rosa (vi har hvitt tak og hvite lister). Men dette kan godt komme av lyset i stua vår også altså.
Gjest sitrus Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Ja, egentlig burde jo hvitt framheve det rosa, det kan hende at der jeg har sett at det blir ekstra rosa er det gardiner i rosatoner, og at hvitt "bare" ville vært bedre enn disse. Det høres jo fint ut med gardiner i litt lysere nyanser enn veggen.
lillesky Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2007 Jeg synes fargen så rosa ut, men det ble bedre med valnøtt-gulv. Kanskje jeg bør velge en mørkere farge? Brun f.eks.?
Gjest Lea Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Brunt fungerer greit til Cappuchino, bare du ikke velger en mørk brunfarge. Sammen med valnøtt-gulv tror jeg kanskje at det blir litt dystert. Men det kommer selvsagt litt an på hva du har av farger ellers i rommet. Jeg ville tatt utgangspunkt i cappuchino-fargen og testet litt mørkere og lysere nyanser av denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå