Gå til innhold

Online bokhandlere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale amerikanske eller britiske online bokhandlere som sender til Norge? Jeg kjenner til Amazon(i de forskjellige landene), Foyle's og Barnes and Noble. Noen flere?

(jeg er ikke interessert i antikvariat og bruktbokhandlere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha amerikanske eller britiske bokhandlere? Hvorfor ikke de norske? Selve bøkene koster nok litt mer, men portoen er i det minste vesentlig lavere.

Skrevet

Fordi jeg foretrekker å lese på engelsk. I tillegg er ofte utvalget større og leveringstiden raskere.

Skrevet

Jeg har kjøpt masse bøker på Play.com.

Ikke helt sikker på hva de har av utvalg men verdt å sjekke ut. De sender frakt fritt til norge. Jeg har kjøpt masse fra de og er veldig fornøyd med servicen.

Skrevet
Fordi jeg foretrekker å lese på engelsk. I tillegg er ofte utvalget større og leveringstiden raskere.

Det er mange norske nettbokhandlere med stort utvalg engelske bøker, og ikke lang leveringstid heller. Men utvalget er nok større hos de britiske og amerikanske, men de norske pleier å ha det meste av det nordmenn vil ha.

Nå skal jeg ikke spore av mer :)

Skrevet

Play.com, både billigere og raskere levering enn f. eks Bokkilden. Frakt er medberegnet i prisen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Sjekker alltid først på play.com eg òg.

No er Amazon stort sett utelukka, handla MYKJE på amazon marketplace før, men no har dei lagt om portosystemet sitt slik at dersom du ikkje er med i EU (som Noreg...) så må du betale same sum porto som om du hadde budd i Australia, sjølv om boka sendest frå t.d. England eller Tyskland.

Ser at trådstarter ikkje var interessert i bruktbokhandlarar eller antikvariatar, så skal ikkje ramse opp dei, men sjølv kjøper eg sjelden til aldri nye bøker meir. Det er så mange kupp å gjere på div nett-brukt-sjapper, pluss at ein har direkte gjenvinning av papiret! Og hovudårsaka er jo at du får tak i absolut alle bøker, sjølv om dei er "out of print" og gamle/sjeldne :)

Skrevet

Har ikke play.com slutta å sende til utlandet? Alt som er prisa i pund der sender de bare til UK og jeg har i det siste ikke funnet noen bøker som ikke er prisa i pund.

Skrevet
Har ikke play.com slutta å sende til utlandet? Alt som er prisa i pund der sender de bare til UK og jeg har i det siste ikke funnet noen bøker som ikke er prisa i pund.

Play sender til utlandet på samme måte som før, men dersom du bor utenfor Storbritannia må du betale i Euro. (Klikk på Euro flagget til venstre på sida)

Skrevet

Hei

Jeg pleier å kjøpe fra http://www.amazon.co.uk . Reisebøkene pleier å være billigere der enn i bokbutikken her hjemme...og det selv om man inkluderer porto :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...