Iset Skrevet 25. februar 2003 #21 Skrevet 25. februar 2003 Jeg håper anti-pels-fanatikere tenker seg om før de handler sko også da. Og skinnjakker. Og skinnsofa. Listen er lang. Og kanskje slutter å spise kylling fra Prior. Samt egg. eeeh jeg tror ikke du har helt forstått det.... pelsoppdrett er til KUN for at folk skal ta seg ut! det er en høyst unødvendig bransje! Skinn er tatt fra dyr som skal slaktes uansett (jeg er ikke for det da, er vegetarianer og bruker verken skinn eller pels, er veldig nøye på det!). tenk deg litt om Kattastrofe!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. februar 2003 #22 Skrevet 25. februar 2003 eeeh jeg tror ikke du har helt forstått det.... pelsoppdrett er til KUN for at folk skal ta seg ut! det er en høyst unødvendig bransje! Skinn er tatt fra dyr som skal slaktes uansett (jeg er ikke for det da, er vegetarianer og bruker verken skinn eller pels, er veldig nøye på det!). tenk deg litt om Kattastrofe! Da tror jeg ikke du tok poenget mitt heller. Det er ikke bare okseskinn som brukes til diverse sko/hansker/møbler. Jeg bare orker ikke å skrike opp om EN sak, når det er så mye annet som følger med i kjølvannet. Ser du har tatt for deg hele spekteret, all honnør til deg for det!
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2003 #23 Skrevet 25. februar 2003 Men jeg mener det er forskjell på å bruke skinnet til dyr som likevel slaktes for å bli mat. MEN å oppdrette dyr som drepes bare pga pelsen det mener jeg er feil. kaniner har jeg hatt mange av selv - og derfor så er det helt avskyelig med ting laget av deres pels. Det er nå en gang sånn at uansett hvor søte kaninene er brukes de som sauen, både til mat og pels. Dersom de kun ble avlet opp for å brukes som pelsdyr tror jeg ikke kjeder som f.eks. Cubus ville hatt kaninpels i sortimentet sitt.
Gjest Donna Skrevet 26. februar 2003 #24 Skrevet 26. februar 2003 Det er nå en gang sånn at uansett hvor søte kaninene er brukes de som sauen, både til mat og pels. Dersom de kun ble avlet opp for å brukes som pelsdyr tror jeg ikke kjeder som f.eks. Cubus ville hatt kaninpels i sortimentet sitt. Mener du at de spises??? :o *ble fyktelig kvalm* Men nå sporer vi av , dette er langt fra opprinnelsen av tråden. Den dreide seg om dyr som ble levende flådd nede i Asia og andre land ....Husker mye snakk om hunder for noen år siden ...de ble hengt opp etter beina og flådd mens de levde... :x Så noen grusomme bilder .... :cry: Har også hørt om at dyr blir slått og utsatt for sterke smerter av den grunn at da smaker kjøttet angivelig så mye bedre :o :cry: Jeg blir så eitrende forbanne for slikt - de skulle blitt hengt opp og fått føle det på kroppen selv skulle de ..!!!!! (joda vet det er barnslig tenking - men likevel ...for noe drittsekker! de fortjener ikke bedre) :evil:
Gjest Lott@ Skrevet 26. februar 2003 #25 Skrevet 26. februar 2003 Iset - ikke alt skinn er tatt fra dyr som skal slaktes uansett
Iset Skrevet 26. februar 2003 #26 Skrevet 26. februar 2003 nei jeg vet, var litt rask på labben der. jeg blir bare så provosert av dette med Asia. noe må gjøres. jævla sjing-sjonger :evil:
aline Skrevet 26. februar 2003 #27 Skrevet 26. februar 2003 Forstår fullt ut tankegangen din ang sau Virga, ikke fordi sau er BARE sau, men fordi de fleste sauer i norge vel lever ett ganske fint liv, og blir slaktet på en måte som er forsøkt å gjøres så smertefri som mulig for dyret. Dessuten brukes hele dyret, de drepes ikke kun for å smykke en rik dame/mann som synes det er såå lækkert med skinn/pels! DET er forskjell det! Og ikke nødvendigvis dobbeltmoral. (men kaniner BLIR brukt på samme måte som sau blandt mange. At du har hatt kanin og ikke kunne tenkt deg å spise eller bruke den, er en ting. Men kaninkjøtt serveres og spises, også av normenn! Og pelsen deres blir brukt. Ikke noe mer galt i det en med en sau. Så lenge dyret lever ett godt liv, blir avlivet på en måte som ikke skremmer livskiten av dyret, og så mye som mulig av dyret blir brukt.) Jeg skal IKKE se den dokumentaren!! Jeg blir fysisk kvalm og nær brekninger bare av å se stillbilde av slikt i avis el. jeg, så jeg tror rett og slett ikke jeg KLARER å se film av dette! :cry: :x :evil: Misshandling av dyr, er i mine øyne på linje med misshandling av barn! Objektet som misshandles skjønner ikke hva det har gjort, har ingen mulighet til å unnslippe, og ingen mulighet til å kjempe for livet sitt. Og det å ikke forstå, være totalt uskyldig, og ikke forstå.... og ikke ha den minste makt til å gjøre noe for å komme seg vekk fra denne skremmende og sinnsyke handlingen.... Nei, jeg er i psyken min enig med vedkommende som dømte disse misshandlerne til samme behandling!! Og til og med DET hadde ikke blitt like ille, fordi de ville forstå hvorfor dette skjedde, de ville vite at de var skyld i det selv, de ville ha muligheten til å be for seg, ha en ørliten sjans til å unnslippe! Men jeg spiser kjøtt, fordi jeg mener å tro (har vært innom Gilde slakteri i Tønsberg) at dyrene blir slaktet på en så "human" metode at de ikke lider. Jeg prøver å holde meg til kjøtt og egg og slikt, som forteller at dyrene ikke har stått innesperret i små bur hele livet sitt. Det burde vært strengere regler for å informere om dyrets levevilkår FØR det ble slaktet! Kanskje vi da hadde tatt fra folk muligheten til å kun tenke penger? Jeg spiser også kjøtt fordi mennesket er ett dyr som spiser planter/røtter OG kjøtt. Etter hva jeg kan se i historien, så ligger det til vår rase, og det blir feil å ta vekk ett av ernæringsgrunnlagene. synes jeg. Det blir litt som å nekte ulven å spise kjøtt, tvinge all ulv og andre kjøttetere til å spise grøntfor. Forskjellen mellom oss og andre kjøttetere, er at vi har en hjerne som forteller oss at dette gjør vondt, vi bør ta hensyn til andre levende vesener, og om vi trenger det til mat og varme, så må vi drepe så smertefritt som vi kan. Gjør vi ikke det, er vi faktisk ganske onde! :x
Gjest Nivvy Skrevet 26. februar 2003 #28 Skrevet 26. februar 2003 Et tapt liv, er uansett et tapt liv. Tragisk, men slik er det. Drep eller bli drept, osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå