Gå til innhold

Levende flådd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Levende flådd

dokumentar tv onsdag 26.02

Sjokkerende dokumentar om pelsindustrien i Asia, der millioner av hunder og katter mishandles før pels og skinn havner på det europeiske markedet. Dokumentaren inneholder sterke bilder, og barn frarådes å se programmet. :cry:

Programmene om pelshandelen i Asia lagde ville tilstander i

Danmark og Sverige når de ble vist... og er det samme program som sendes iNorge kommer det klart frem at det ikke er sikkert med noe pelsprodukt hvordet kommer fra (altså mister folk lysten til å kjøpe pels i enda større

grad)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff

Jeg klarer ikke se på slikt jeg.

Tenker på alle de kaninskjerfene som ble solgt i fjord.

Jeg forstår ikke de som går i pelsklær.

Skrevet

Jeg la ut feil tidpunkt. Det rette er: TV 2 26. februar, kl. 20:30

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg har sett dette programmet på svensk TV ja, eller en lignende dokumentar. Selv om det er ufattelig smertefult å se på, anbefaler jeg likevel alle å gjøre det.

Måten mange dyr blir behandlet på i asiatiske land er fullstendig grotesk. Disse menneskene trenger opplysning om at også dyr kan erfare fysisk smerte, det virker nemlig som om dette faktumet er totalt forbigått.

Skrevet

Jeg klarer (desverre) ikke å se sånne programmer. Får totalt angst. Er pelsmotstander hvis noen skulle lure på det.

Skrevet

Dette greier jeg IKKE å se på ..får helt vondt inni meg og lyst til å grine ! Leste en del om dette for et par år siden da det første gang ble satt fokus på det. Det er grusomt !

Jeg er også pelsmotstander - her går det i juksepels - fint det også (!). Har en skinn jake da - men den er fra sau - og den hadde nok blitt slaktet likevel.

Og de der ekle kaninskjerfene - de greier jeg ikke å ta på en gang ! huff ..kaniner er kun gode å ta på når de er levende ...søte små dyr ..huff ..ikke som skjerf. :o

Men anbefaler de som ikke vet hva dette dreier seg om å se dokumentaren - det vil nok gjøre intrykk!

Nei til pels - ja til LEVENDE dyr ! :wink:

Har fått helt sånn anti forhold til asia, japen og andre land der de driver sånn grusom dyremisshandling. Ikke bare med tanke på pels - men der kjæledyr spises , eller behandles på andre grusomme måter, f.eks til å lage drikke ( koker de levende for å lage "sunn" drikke som skal hjelp på mye .... :-? :cry: ).... :o Det er VEMMELIG .....hvordan kan man gjøre slik?? nei huff ...

Skrevet

Jeg skal garantert IKKE se dette. Da er jeg helt ødelagt etterpå. Og ikke bare i kveld...

Tåler ikke sånne programmer, jeg...og jeg VET at pelsindustrien mange steder er grusom og uetisk så det holder.

Forstår bare ikke at mennesker kan være så grusomme mot uskyldige dyr!

Vi diskuterte dette i dag på jobben, og en kollega av meg sammenlignet det som skjer f.eks. i Kina med den norske hvalfangsten, en fangst som faktisk resulterer i alle mulige slags politiske aksjoner mot Norge. Tross alt blir hvalen i det minste skutt for å brukes som menneskemat, mens disse dyrene utelukkende blir pint og torturert for at vi skal ha noe å PYNTE OSS MED!!!

Og så avlivingsmetodene, da...

Jeg synes det går et skille mellom jakt for nytte og jakt/slakting som har som eneste formål å skaffe mennesker spenning, hygge, kosmetikk (dyreforsøk) eller eksklusive pelsklær.

Klem fra dyrevennen Væren, som må bort i korgstolen og gi pus en ekstra kos... :(

Skrevet

Dette skal jeg garantert IKKE se!

Sånt gjør meg bare vondt,og for ikke og snakke om:

SINNSYKT FORBANNET :kjempesinna::sinna::frustrert: :evil:

Jeg kan ikke skjønne hva vi er for slags folkeferd!

Dette er jo horribelt!

Ismen

Skrevet

Jeg har sett så mye av dette i form av bilder og video. Har på ingen måte blitt herdet, siden det er syn som fester seg i sjela for evig og alltid på en veldig opprivende måte. Man blir engasjert til å forsøke og gjøre noe! Jeg er veldig glad for at norsk TV sender en slik dokumentar. Dette er et tema som med jevne mellomrom blir tatt opp i avisene i varierende format, men som folk flest overlater til dyrevernsorganisasjoner å fronte bekjempelsen av. Og det er også riktig - men enda flere bør engasjere seg sterkere.

Skrevet

:cry: Jeg graater for alle disse stakkars dyra.

Skrev et innlegg om dette under traaden "skremmende" (Generell Debatt)

Ellen.

Skrevet
Feil forum??? Dette er vel ikke en hobby ?!!!

Det er riktig, det skulle være under generell debatt. Kanskje noen vil flytte det.

Jeg skal heller ikke se programmet, men oppfordrer alle som ikke har tatt standpunkt i pelsnæringssaken om å se programmet.

Skrevet
Har en skinn jake da - men den er fra sau - og den hadde nok blitt slaktet likevel.

quote]

Synes dette er dobbeltmoral- kaniner er sååååå søte at dem kan man ikke gjøre noe vondt, men en sau derimot........ er bare en sau :evil:

Dobbeltmoral på HØYT plan!!!

Lott@ :x

Skrevet

leste noe om det i avisen for ei stund siden, det river langt inne i hjerterota. :evil:

Skrevet

jeg blir gal. skrev svar på dette innlegget på aktuelle saker, der er det en mann (waco) som er FOR dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og jeg tror faktisk ikke han mener det ironisk heller. jeg blir helt vill av sinne.

det er ikke bare pelsnæringen i Asia der de blir mishandlet, men også for kjøttet. husker dere ikke kommentarfilmen som gikk på tv for noen år siden, der en kokk flådde kattene levende for å bruke i maten?

jeg klarer IKKE å se den!

Iset (vegetarianer og pelsmotstander av høyeste rang!)

Skrevet
jeg blir gal. skrev svar på dette innlegget på aktuelle saker, der er det en mann (waco) som er FOR dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og jeg tror faktisk ikke han mener det

Selvfølgelig gjør han ikke det. Men dette er hans form for humor. Han elsker å "tenne" jenter på denne måten. For alt vi vet, sitter han å napper løken mens han leser "opphissede" innlegg fra jenter. Hver sin legning.... og hver sin smak :ler:

Skrevet

Kan det være det programmet jeg har sett ? I så fall det var grusomt å se på, jeg må si som det er at fra før så er ikk jeg typen som liker dyr eller kunne tenke meg å ha dyr! Men fy F*** :evil: Jeg satt sjokkert over hvor grusom det går ann å være.

De puttet 30 katter inn i et bur som var beregnet på mindre enn 10 og verre var det å se da kattene så hva som skjedde med kattene før de og de siste kattene klamret seg til hverandre og så forskjemt da det var deres tur..

Og hunden som ble bundet og flådd levende, en mann rev den opp med en kniv og rev av pelsen, det er det mest horrible jeg har sett !

Stygt å si det, men når det gjelder disse mishandlerene : De fortjener og bli behandlet på samme måte..

Er dere glad i dyr og ikke vil se dyr som lider så fraråder jeg dere på det sterkeste til å ikke se dette programmet!

Skrevet

Anett, der fikk du meg til og IKKE se dokumentaren. Jeg har sett mange bilder, og vet godt hva det dreier seg om, derfor vet jeg at jeg ikke klarer å se den.

(Linsi som heller ikke spiser kjøtt eller går i pels, og er utrolig glad for det!)

Skrevet

Lott@.

skrev et langt innlegg om dette ...men valgte å ikke poste det. Derfor prøver jeg på ny ...

JA jeg er mot pels, JA jeg er mot dyremisshandling og den behandlingen dyr får i landbruket, i mange hjem og i andre land.

Men jeg mener det er forskjell på å bruke skinnet til dyr som likevel slaktes for å bli mat. MEN å oppdrette dyr som drepes bare pga pelsen det mener jeg er feil.

kaniner har jeg hatt mange av selv - og derfor så er det helt avskyelig med ting laget av deres pels.

Dette betyr ikke at jeg ikke verdsetter andre dyr ,.og det er ikke snakk om å være bare sau eller bare ku eller bare ...... Alle dyr har rett til et godt liv! og de har en verdi som eget individ.

Skinnjakken er forøvrig ikke kjøpt men arvet av en som betyr utolig mye for meg.

likte ikke å lese det om dobbeltmoral .....vel vel ..nå har jeg sagt mer enn jeg hadde tenkt igjen ..så nå er det på tide å slutte av.

Er faktisk nokså sinna inni meg nå ! likte ikke det om dobbeltmoral. Mener du jeg burde kaste denne jakken? og hva med skoene mine som er laget av skinn? ....man må ikke bli fanatiske ....pelsdyroppdrett og bruk av skinn til slaktedyr er ikke det samme synes jeg. (om hvorvidt det er riktig å slakte dyr i det heletatt blir en annen debatt)

Må løpe nå ....håper ikke at det kom feil ut dette her ...ikke alltid likelett å ordlegge seg . Og mange feil er det ogaå ..men jeg rekker desvere ikke å rett de nå :wink: er på farten....

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg håper anti-pels-fanatikere tenker seg om før de handler sko også da. Og skinnjakker. Og skinnsofa. Listen er lang. Og kanskje slutter å spise kylling fra Prior. Samt egg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...