Gå til innhold

Til dere som har tatt influensa-vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok den (har aldri gjort det før) fordi jeg fikk tilbud på jobb.

Har ennå ikke blitt syk. KJenner veldig mange som ligger med influensa nå.

Enn dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt det du spurte om, men jeg synes media alltid overdriver denne influensa-frykten. Det er 5-10% som får influensa hvert år, det vil si at de aller fleste ikke får det. Jeg tror også mange blander vanlige forkjølelser med influensa, og dermed går rundt og innbiller seg (og forteller andre) at de har influensa når de ikke har det.

Jeg tilhører forøvrig en gruppe som anbefales å ta influensavaksinen, men det har jeg aldri gjort. Jeg har hatt influensa én gang i hele mitt liv, og det er nå 17 år siden. Og med tanke på hvor få som får influensa hvert år synes jeg også det virker noe overdrevet hvor nyttig denne vaksinen egentlig er.

Måtte bare få det ut. ;)

Skrevet

Bra du har holdt deg unna så lenge :)

Selvfølgelig blir sånne ting VELDIG EKSTREMT overdrevent, men det er jo slik media er da!

Kjenner flere i år som har ligget med 40 i feber og vært veldig dårlige. Det vil jeg si er en influensa. Men om en hoster litt og føler seg litt pjusk da er en vel heller forkjølet.

Enig med deg egentlig.

;)

Skrevet

Jeg fikk også sprøyten gratis via jobben, og jeg har holdt meg unna influensaen hittil i år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...