Gå til innhold

Alternativ til Touche Eclat

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har brukt Touche Eclat i flere år, og er fornøyd med den, men nå trenger jeg en pause, for jeg blir tørr under øynene av den. Derfor leter jeg etter et alternativ som ikke er like uttørkende, men som ikke er like dekkende som en concealer. Dior Skinflash utgår, for den liker jeg ikke, og pennen til Kanebo er for matt og for dekkende. Vanlig concealer blir for dekkende til daglig bruk, for jeg bruker stort sett transparent foundation og vil ikke se malt ut.

Så hva finnes? Hvordan er pennene fra Guerlain, La Prairie, Make Up Store osv? Jeg vil altså ha noe som ikke er veldig dekkende, og som gir fuktighet. Jeg bruker øyenkrem i tillegg, selvsagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Face Stocholm sin er super, den har vunnet mangen priser! :)

Gjest Deception
Skrevet
Face Stocholm sin er super, den har vunnet mangen priser! :)

Den tenkte jeg ikke på, engang. Er den lysreflekterende? og ikke så matt?

Skrevet

Den er veldig nøytral for å si det sånn, den blander seg fint med hudfargen om du skjønner. Det blir ikke et lag, den dekker så mye som du vil og er bare super! Jeg har jobbet med den i en mnd. nå, òg er knallfornøyd! :) Den kan fint blandes i foundtation om du ikke vil ha den så dekkende.

Gjest Deception
Skrevet

Finnes den bare i én farge? Og enda en: vet du hvor mye den koster?

Skrevet

Den finnes bare i en farge, ja. Hm..., er usikker på pris. Men den ligger vel på en pris 150-200,- vil jeg tro. Men et om fargen skulle være for lys eller for mørk, er det bare å tilsette litt av foundtationen, da blir det naurlig og samtidig dekker det du vil.

Skrevet

Jeg har prøvd den fra Guerlain - likte den kanskje hakket bedre enn Touche Eclat, men fordi den er litt dyrere og inneholder litt mindre, er jeg tilbake på TE (det er så utrolig greit med dobbelpakningene på tax-free...).

Skrevet

Jeg har La Prairie sin. Den er lysreflekterende og ikke så veldig dekkende. Jeg foretrekker den ørelite grann mer dekkende.

Må uansett si at jeg foretrekker TE fremfor denne. Eneste grunnen til at jeg endte opp med La Prairie var at de var tom for både TE og Helena Rubinstein som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe.

Fordelen med La Prairie er at jeg fikk med en refill, men det skulle bare mangle til den prisen! Tror jeg gav rundt 4-500 for den.

Gjest Deception
Skrevet

Hmm, tror nesten jeg fortsetter med TE. Jeg ser at to-pakningene koster ca 300 kroner på tax free, og det er ikke så altfor ille.

Jeg får heller pøse på med øyenkrem, og lete etter en som kanskje funker litt bedre som underlag for concealer. Den kalde årstiden er vel forhåpentligvis snart over.

Er det noen som har prøvd Fast Response øyenkrem fra MAC? Jeg har en fet øyenkrem fra Shiseido til bruk om natta, men det er umulig å få sminke til å holde hvis jeg bruker den på dagtid.

Skrevet

Hvorfor liker du ikke skinflash, Deception?

Gjest Deception
Skrevet
Hvorfor liker du ikke skinflash, Deception?

(1) den har en konsistens som gjør at den bare sklir rundt på huden uten å blandes fint inn.

(2) Jeg blir ikke fortrolig med fargene (nr. 2 er nærmest, men den er jo bortimot hvit).

(3) Jeg syntes den tørket ut enda mer enn Touche Eclat.

Ja, jeg er vanskelig. :sjenert:

Skrevet

Jeg bruker den til Estee Lauder, og er superfornøyd. Den er også veldig drøy i forhold til flere jeg har prøvd. Likte ikke den til Dior, og TE har de ikke riktig farge til min hud.. :)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg byttet til en annen øyenkrem på dagtid, og plutselig funker Touche Eclat som før igjen. :) Jeg kjøper nok en 2-pakning neste gang jeg er innom tax free.

Skrevet

Jeg kan heller ikke bruke TE pga fargen, sliter med å finne en som er riktig til min hud. Så jeg har bestilt Philosophy The Supernatural Airbrushed Color Correctors for da kan jeg mikse og trikse for å få den riktig, og man kan ta så lite/mye man selv ønsker :) Tror den skal være veldig bra, den har vunnet priser ihvertfall! Men kan si ifra når den er testet på ordentlig :)

Gjest Deception
Skrevet
Jeg kan heller ikke bruke TE pga fargen, sliter med å finne en som er riktig til min hud. Så jeg har bestilt Philosophy The Supernatural Airbrushed Color Correctors for da kan jeg mikse og trikse for å få den riktig, og man kan ta så lite/mye man selv ønsker :) Tror den skal være veldig bra, den har vunnet priser ihvertfall! Men kan si ifra når den er testet på ordentlig :)

Men den ser ut som en rimelig dekkende sak, da. Jeg var ute etter noe som ikke var så dekkende, men som kan jevne ut og gi glød. De fleste concealere blir altfor tørre til dette bruket. :kresen:

• 3 uker senere...
Gjest Deception
Skrevet

Trekker opp denne litt :) Nå har jeg kjøpt Magic Wand fra Face Stockholm, og førsteinntrykket er i hvertfall positivt. Vi får se hvordan den oppfører seg over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...