Gå til innhold

Er jeg overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kastet badevekten for mange år siden. Den var en for stor del av mitt liv og jeg var (er?) spiseforstyrret. Noen år levde jeg bare på to knekkebrød pr. dag...

Nå har jeg lagt på meg litt, bare fem kilo men det er ille for jeg er ganske liten og selvtilliten min minsker med ølt vekt. Jeg er ikke så opptatt av vekt, men har vært syk i flere mnd. så det er ikke muskelmassen som har økt, tvert i mot.

Er heldigvis bra igjen nå og går turer men jeg har ikke tatt opp treningen igjen.

Jeg er blitt dypt sjokkert over menn, emosjonelt, fysisk, økonomisk osv... og hvordan jeg har latt meg lure sjokkerer meg. Så når jeg spiser og legger på meg (usunn mat, spiser sunn mat også men...), så tenker jeg at dette er bra. KJempebra.. Blir jeg tjukk, vil jo ingen ha meg og da slipper jeg unna menn...

Men samtidig er ikke dette MEG. Å spise og legge på seg for å slippe oppmerksomhet fra menn... kjempesmart, jeg slipper ikke unna likevel, og jeg har ikke lyst til å øke vekta og veie 80 kilo.

Har jeg en spiseforstyrrelse? (Jeg svarer selv, jeg har det, men kanskje i mindre /større grad enn andre)

Nå er jeg så dønn forelsket at jeg nesten sultestreiker, fordi jeg vil gi en sjanse med oss. Blir det ikke oss, vel hva ... doesnt matter... men jeg tør ikke ha sex med en jeg er forelsket i, når jeg har lagt på meg.

Og hva skal jeg med sex. Det fører jo som regel til måneder med (år) kjærlighetsorg. Men hva skal jeg med sidefleks og håndtak...

sukk...

Skrevet (endret)
Jeg har kastet badevekten for mange år siden. Den var en  for stor del av mitt liv og jeg var (er?) spiseforstyrret. Noen år levde jeg bare på to knekkebrød pr. dag...

Nå har jeg lagt på meg litt, bare fem kilo men det er ille for jeg er ganske liten og selvtilliten min minsker med ølt vekt. Jeg er ikke så opptatt av vekt, men har vært syk i flere mnd. så det er ikke muskelmassen som har økt, tvert i mot.

Er heldigvis bra igjen nå og går turer men jeg har ikke tatt opp treningen igjen.

Jeg er blitt dypt sjokkert over menn, emosjonelt, fysisk, økonomisk osv... og hvordan jeg har latt meg lure sjokkerer meg. Så når jeg spiser og legger på meg (usunn mat, spiser sunn mat også men...), så tenker jeg at dette er bra. KJempebra.. Blir jeg tjukk, vil jo ingen ha meg og da slipper jeg unna menn...

Men samtidig er ikke dette MEG. Å spise og legge på seg for å slippe oppmerksomhet fra menn... kjempesmart, jeg slipper ikke unna likevel, og jeg har ikke lyst til å øke vekta og veie 80 kilo.

Har jeg en spiseforstyrrelse? (Jeg svarer selv, jeg har det, men kanskje i mindre /større grad enn andre)

Nå er jeg så dønn forelsket at jeg nesten sultestreiker, fordi jeg vil gi en sjanse med oss. Blir det ikke oss, vel hva ... doesnt matter... men jeg tør ikke ha sex med en jeg er forelsket i, når jeg har lagt på meg.

Og hva skal jeg med sex. Det fører jo som regel til måneder med (år) kjærlighetsorg. Men hva skal jeg med sidefleks og håndtak...

sukk...

Heisann.

Det virker jo som om du har et litt "trøblete" forhold til menn og mat.

Kjenner igjen det fra andre som ikke vil ha noe med det motsatte kjønn å gjøre at de bygger opp en mur rundt seg. Legger på seg. Det gir en viss beskyttelse. Gjøre seg ufin så ingen vil nærme seg en. Tror det er litt vanlig f.eks.om en har vært utsatt for noe seksuelt misbruk. (((Ikke at jeg sier at du har det)))!!

Synes forresten det er VELDIG bra at du har kastet vekta (det har jeg også gjort, har selv spiseforstyrrelse). Den gjør det bare verre.

Hva med å lære seg å si nei til menn. Lære seg å bruke ord i steden for kroppen. Vet jo at det er slik det er med spisef. Vanskelig for å bruke ord, vanskelig for å sette grenser, si nei, be om hjelp, be om omsorg, være sinna osv.

For meg var det å gå veldig mye ned i vekt en måte å si at "jeg trenger hjelp og omsorg". Klarte ikke bruke ord. Lettere å vise det med kroppen. BLi mindre og svak.

Høres ut som om du har blitt brent mange ganger ang. menn??

Eller tar jeg feil?

Hvorfor vil du slippe unna menn?

Prøv heller å lære deg til å SI I FRA. Krev respekt fra andre rundt deg.

Si nei i steden for å bruke kroppen.

:klem:

Endret av Sukkersøta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...