Metis Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Grunnen til at jeg spør,er at jeg har brukt denne selv i vel to uker, da kun i t-sonen( i resten av ansiktet har jeg brukt dermalogicas spesial cleansing gel). Og nå ser jeg f... meg ikke ut! Har fått masse kviser i t-sonen, og lurer derfor på om noen andre har erfaring med dette produktet fra Vichy? Og om dette er normalreaksjon eller om jeg skal droppe dette, Grunnen til at jeg begynte å bruke denne, var fordi jeg gikk tom for favorittrensen min, anti bac rensen fra dermalogica, og var redd for at spesial cleansing gel ikke var sterk nok rens for mitt trøblete hakeparti.... Ellers lurer jeg på omnoen er villig til å forklare meg hva MD formulatons facial lotion skal være bra for? Har forstått at den blant annet hjelper for fine linjer og celledanning, men stemmer det at den er bra for uren hud også? Og hva med store porer?
Drua Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Jeg likte heller ikke Normaderm, etter noen ukers bruk så jeg verre ut enn før jeg begynte med den, så den sluttet jeg å bruke.
messy Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har brukt mye normaderm og synes den var god. Kan det vaere et godt tegn at huden blir verre? Slik at avfalsstoffene skilles ut (alt maa bli verre foer det blir bedre?). Tror jeg har hoert at det tar opp til en og en halv maaned foer huden venner seg til ett nytt produkt.
Gjest Lanyah Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Ellers lurer jeg på omnoen er villig til å forklare meg hva MD formulatons facial lotion skal være bra for? Har forstått at den blant annet hjelper for fine linjer og celledanning, men stemmer det at den er bra for uren hud også? Og hva med store porer? ← Lotionen til MD, skal være med på blandt annet balansere huden, gjøre den mer mottakelig for fuktkremen du legger på. Den blir klarere og friskere. Den har vel ikke noe effekt mot kviser direkte, borsett fra den lotionen med glycolsyre i. Jeg er veldig fornøyd med lotionen, da jeg ògså har en del kviser på haka. Men til de bruker jeg acne-geleèn, òg den tar knekken på dem!
Metis Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2007 Hmm. Nå ble jeg litt i tvil på hva jeg skal gjøre. Kan det være slik at jeg egentlig burde kutte ut Vichy og bare rense med spesial cleansing gel, så bruke facial lotion og så fukt? Men hva med de h.....kvisene jeg alltid får på haken? Kanskje jeg da bør anskaffe meg MD sin "kvisegele"? Eller må jeg gå til anskaffelse av lotionen med glycolsyre i (fra MD)? Det er jo litt kjipt da, siden jeg bare for et par dager anskaffet med facial lotionen.... Noen med erfaringer? Dere andre med kviser på kjakan, hvilke produkter bruker dere hos md? Har jeg kjøpt feil produkt? (Høres ut som om jeg ikke klarer å tenke på egenhånd, men saken er at jeg er drittlei av å kjøpe diverse produkter, for så å oppdage at jeg kanskje skulle hatt noe annet..)
Kylling Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Kjøpte hele normadermserien jeg for å bli bukt med kvisene, men kviseproblemene mine fordoblet seg. Prøvde å fortsette med produktene på tross av dette, men jeg ble aldri fin igjen.
Metis Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2007 Ok! Da har jeg tatt avgjørelsen: Normaderm går rett i søpla! Jeg ser ikke ut for tiden, og føler at den har mye av skylden. Da er det jo greit å høre at det er flere andre som har samme erfaring, selv etter lang tids bruk. Thanks! Har en del spørsmål om MD, men tror jeg starter en ny tråd, da overskriften her vil bli misvisende.
Gjest Yoghurt Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 Normdaderm står nesten helt full, abkerst, bakerst i skapet mitt. Ikke bare ble huden værre av den (og jeg brukte dritten i nesten en måned fordi folk snakket til meg om at man måtte la huden venne seg til produktene) men jeg fikk utslett også. Ikke noe for meg.
Bonniie Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Jeg bruker hele serien, både ansiktsvask, ansiktsvannet og dag/nattkrem. Skrubben liker jeg dog ikke, blir for grov. Har brukt serien i halvannet år, og er meget fornøyd. Kommer alltid tilbake til den. Har sensitiv hud med atopisk eksem, og denne serien fra Vichy er eneste av anti-kvise-midler huden faktisk har tålt, samtidig som kvisene ble holdt ved sjakk. Er man veldig plaget av kviser, tror jeg at man bør vurdere andre muligheter for å bli kvitt dem, enn bare å vaske huden. Drikke vann, benytte p-piller som virker kvisehemmende, og spise sunnere. Har iallefall fått mye finere hud etter dette, sammen med Vichy produkter. Men, hva som funker på en funker ikke på alle... Jeg kan iallefall anbefale produktet, men man må se selv:)
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Jeg hadde en merkelig hudperiode for noen år siden. Skiftet da ut Synergie med Vichy Normaderm-serien. Hun forble den samme eller litt verre. Vet at huden ofte kan bli verre i begynnelsen, men brukte serien et halvt år, tror jeg. Skiftet da til MD, og etter et par mnd eller så, ble huden helt fin. Har siden brukt Facial cleanser og Facial lotion derfra, i tillegg til fuktighetskrem fra Decléor, som ikke tetter porene. Facial lotion skal også være bra for uren hud, sa hudpleieren. Hun sa at huden min var fet, med en tørr overflate, og at den som er spesielt for uren hud, kunne bli for sterk. Facial lotion skal passe alle hudtyper, inkl uren hud (den har også glycol-syre).
Metis Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2007 Takk for alle svar! Ser at noen er fornøyd med normaderm, men for min del er dette forholdet over. Den gikk i søpla i går kveld. Til Frk.Åberg; Det var nettopp dette jeg håpet å høre! Har nemlig fanget opp et eller annet sted at facial lotion skal være gunstig for kviser, men da jeg selv begynteå lese om dette produktet, fant jeg ikke akkurat det. Det var derfor jeg ble så usikker på om jeg heller skulle ha valgt glycare lotion. Men jeg var altså redd den var for sterk siden jeg også er plaget med tørr overhud. Da fortsetter jeg bruken av facial lotionen, jeg da!
messy Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Hvis du plages veldig av kviser på ett sted kan du bruke basiron krem ret tpå kvisene. Det har funket for meg- MEN! den tørker ut huden noe veldig, og det er ikke alle som kan bruke den. Og man MÅ bruke en god fuktighetskrem på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå