Elanor Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 (endret) En kamerat av meg har laget denne nettsiden for å kunne nå ut til de få som faktisk måtte like musikken til "Alf Ludo's partyband". Han er litt lei seg for at så få har kommet på besøk, og nå har han spurt meg hvordan han kan få flere treff på nettsiden sin. Mine umiddelbare tanker er for det første at han bør droppe Piczo, og skaffe seg et eget domene, slik at det får et snev av profesjonalitet over seg. Men jeg er litt redd at kostnaden ville føre til underskudd for bandet... For det andre er dette virkelig en jalla amatørside, men det er nok litt av poenget også. Men uansett hvor proft man måtte lage en side, hjelper det lite hvis ingen oppsøker den, så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si til ham. Noen gode råd? Endret 11. februar 2007 av Elanor
Gjest Bobcat Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 (endret) Underskudd? Et domene koster ca 200-300 kroner i året (litt avhengig av type). Webhotell kan man også skaffe til en billig penge, alternativt kan man sette opp sin egen server. Pizco bør droppes umiddelbart. Design har mye å si for hvordan sidene oppfattes, men husk at man bør holde det enkelt og oversiktlig. Navigasjonen bør være brukervennlig, god og intuitiv. Java, Flash, Javascript o.l. bør ikke brukes i forbindelse med grunnleggende navigasjon. For indeksering i søkemotorer, så bør man bruke tid på meta-taggene (som keywords og description). Keywords i et dokument brukes som tilslagsord ved søk i feks. Googles databaser. Description er det en som søker i Google får opp som beskrivelse av websiden. Prøv å få i stand en linkutveksling med andre sider. Når Googlebot raser rundt på webben, så vil den måle relevansen og viktigheten av en side eller et dokument basert på hvor mange linker den finner til denne. Jo flere andre sider som linker til din egen side, jo bedre er det med hensyn til treff fra søkemotoren. Det finnes også diverse annonseringsprogrammer (f.eks. Google) som nok også kan hjelpe. Endret 11. februar 2007 av Bobcat
Elanor Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2007 Underskudd, ja. De har laget 4-5 CDer og har et samlet opplagstall på 250 stk. Det er en viss mulighet for at ikke salgstallene dekker utgiftene til CD-produksjon, selv om de gjør det meste selv. Jeg spurte hva slags ambisjoner kameraten min hadde med Alf Ludo-prosjektet, og det var ikke å slå igjennom. Men å nå frem til noen som liker resultatet av denne hobbyen, hadde vært fint. Så i forhold til ambisjonene, er jeg ikke sikker på om satsing på nettet med stor S er svaret. Jeg trodde forresten at Google søker bare etter forekomst av ord på siden, og ikke i meta-tagger. Ellers takker jeg for gode råd. Linkutveksling tror jeg f.eks. vil være mulig i en liten skala. Dvs at venner med hjemmeside hjelper til.
Gjest beekeeper Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Lag side på myspace istedet? Og urørt? Stort sett alle ukjente band har sider der for å bli sett og hørt..
Elanor Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2007 De har profil på Urørt, Blink og Nettby, og de har lagt ut den eneste musikkvideoen de har laget på youtube. Men Myspace tror jeg ikke de har brukt. Det skal jeg foreslå.
Gjest beekeeper Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Hehe, ok. Du kan jo regne med at de får flere treff etter denne tråden da!
Frey Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Her finner dere domener fra kr 95,- pr år (145,- for .no) og webhotell fra kr 120,- pr år. Hvis denne kostnaden fører til konkurs burde de kanskje droppe hele greia
Elanor Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2007 Hehe, ok. Du kan jo regne med at de får flere treff etter denne tråden da! ← Ja, det er sant, men hvis jeg først skal bruke forum for å reklamere, hadde jeg sikkert hatt mer hell med å si noe slikt som: "Besøk Alf Ludo's Partyband", og ditt liv vil aldri bli det samme igjen!" Men jeg er ikke sikker på om jeg har lyst til å sette mitt gode navn og rykte på spill for å gjøre det. Her finner dere domener fra kr 95,- pr år (145,- for .no) og webhotell fra kr 120,- pr år. Hvis denne kostnaden fører til konkurs burde de kanskje droppe hele greia ← Jeg skal bringe det videre, så får vi se om de har prioriteringene i orden.
Miracl3 Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Underskudd? Et domene koster ca 200-300 kroner i året (litt avhengig av type). Webhotell kan man også skaffe til en billig penge, alternativt kan man sette opp sin egen server. Pizco bør droppes umiddelbart. Design har mye å si for hvordan sidene oppfattes, men husk at man bør holde det enkelt og oversiktlig. Navigasjonen bør være brukervennlig, god og intuitiv. Java, Flash, Javascript o.l. bør ikke brukes i forbindelse med grunnleggende navigasjon. For indeksering i søkemotorer, så bør man bruke tid på meta-taggene (som keywords og description). Keywords i et dokument brukes som tilslagsord ved søk i feks. Googles databaser. Description er det en som søker i Google får opp som beskrivelse av websiden. Prøv å få i stand en linkutveksling med andre sider. Når Googlebot raser rundt på webben, så vil den måle relevansen og viktigheten av en side eller et dokument basert på hvor mange linker den finner til denne. Jo flere andre sider som linker til din egen side, jo bedre er det med hensyn til treff fra søkemotoren. Det finnes også diverse annonseringsprogrammer (f.eks. Google) som nok også kan hjelpe. ← Utrolig enig i dette. Men jeg tror kameraten din bør satse på brukervennlighet, triggerord, sikre fargekoder, og en mye bedere side dersom han ønsker å få denne siden indeksert. Tro meg, jeg har jobbet som indekserer i mange år, og denne siden ville jeg ikke drømt om å ta med. Beklager, men dette er noe av det værste jeg har sett, så glorete og lite brukervennlig
Gjest Katrina Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Jeg mener han burde i allefal bør droppe piczo, og heller skaffe seg en annen gratis hjemmeside. det finnes SÅ mange bedre, gratis muligheter, som foreksempel freewebs. De ser mye bedre ut også. freewebs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå