Gå til innhold

Problemer med å finne sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bridezillaz! ;)

Jeg har et lite problem: Jeg har nemlig så smale føtter i tillegg til at jeg har veldig lav vrist.. og alle skoene jeg har prøvd har vært for store for meg. Er det noen andre enn meg som har dette problemet? Noen gode ideer til hvor jeg kan finne passende sko?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her...! Jeg har funnet et par fra Rainbow - prøv de!

Skrevet

Er de med lav eller høy hæl? Vet du hvilken modell det er?

Skrevet

Høy hel, husker ikke hva modellen heter - kan finne det ut. Men det var flere i Rainbow som passet perfekt til foten min :-)

Skrevet

Gruer meg for dette med sko jeg også. Jeg har veldig smal hær, så alle sko bare glipper på meg.

Jeg har ikke begynt en grundig skojakt da, det er liksom som om jeg gruer meg...

Hvor finner dere sko egentlig? Er det på brudebutikker? Synes alle steder jeg har prøvd kjoler har de bar hatt noen få sko, og ingen av dem har vært spesielt pene (dvs, etter min smak da)

Skrevet

Jeg fant mine sko i brudebutikken, ja. Egentlig en del på kristins brudesalong... :)

Skrevet

Men kristins brudesalg er så vidt jeg vet langt fra Bergen...?

Skrevet (endret)

Jeg fant skoene mine på ebay! Jeg har smal og liten fot jeg også, så jeg har valgt å gå for en sandal type. De heter Jasmine Crepe. Søk på det på ebay, så finner du de.

De sitter helt perfekt på foten min! :)

Har også valgt å kjøpe et par sko som jeg skal ha i kirken og på fotograferingen. Det er fordi at kjolen min er ivory og skoene over er hvite. Skal farge skoene over svarte etter bryllupet, men for å slippe å farge de to ganger, som hadde blitt like dyrt som å kjøpe et par til, så valgte jeg å kjøpe et par ivory sko. Disse har jeg kjøpt da:

http://www.girlsofelegance.co.uk/acatalog/Sassy.html

Jeg er kjempefornøyd med begge skoene. Havnet på 1000 kr for begge parene.

Endret av Victori@
Skrevet (endret)

Fikk ikke sett på de på ebay, men de nederste var veldig fine! Jeg har egentlig mest lyst på slike med hæl på, og ikke bare reim, men ellers like. Grunnen er at jeg er redd det skal bli vondt å gå med slike sko hele dagen. Har du prøvd å gå noe særlig med dine, Victiori@? Jeg er litt skeptisk til å kjøpe sko jeg ikke ha prøvd før. Lurer på om det er mulig å få kjøpt de skoene i Norge.

Endret av darkness|
Skrevet

De nederste kjøpte jeg gjennom www.dinbrudekjole.no. De var på salg. Men jeg prøvde de ikke før jeg kjøpte de. De sitter fint på foten og jeg synes de er gode å gå i. Jeg pleier ikke å ha problemer med høye heler, så jeg synes det går greit. Men jeg har valgt to par sko, nettopp fordi jeg tror det kan være greit for føttene å bytte på litt.

De er litt små i størrelsen, så om du skal bestille det merket ville jeg ha tatt en str større enn jeg brukte til vanlig.

Skrevet
Men kristins brudesalg er så vidt jeg vet langt fra Bergen...?

:sjenert: det har du rett i, Malama... men kanskje noen andre brudesalonger fører det samme merket?

Skrevet

Jeg får ta en grundig titt på dette med sko på de butikkene jeg finner, kanskje nå i sammenheng med at vi skal på jakt etter klær til min kjære.

for sko må jeg ha, og det nå snart, så jeg får "gå dem inn" innen den store dagen!

Skrevet

Har ikke noen konkrete tips, men det kan lønne seg å sjekke ut amerikanske nettbutikker, fordi amerikanske sko generelt ofte fås i flere vidder pr. størrelse.

Skrevet

Jeg er skeptisk til å bestille på nett :(

Skrevet

Det er jeg også, dvs, skeptisk til å bestille sko uten å ha prøvd dem. (nettopp fordi jeg sliter med å finne skp som sitter godt på foten uten å knipe eller gnage)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå fant jeg ut hva modellen fra Rainbow het : amber. Prøv den!

Skrevet

Prøvde to par sko på butikken mens min kjære prøvde "brudgomklær" jeg.

Det pare jeg trodde jeg likte best (enkel, "lukket" sko) glapp, selv om størrelsen var rett.

den andre var en åpen sko, jeg var usikker på den, men den hadde stropp rundt ankelen, og derfor glipper den ikke. Genialt!

1000 kroner for brudesko, som kan farges (hvordan gjør man det egentlig) etterpå, er det veldig ille?

Skrevet

Det høres ut som en helt vanlig pris, Malama. Det vanligste er vel å levere inn brudeskoene der man kjøpte dem, og få farget dem der hvis de tilbyr den tjenesten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har nå funnet et par jeg tror vil passe i str 3,5 (UK). Rainbow Madison. Jeg lurer på å bestille de på nett, men har ikke funnet en norsk nettbutikk som fører dem. Er det noen som vet om noen norske nettbutikker som fører Rainbow? Hva ligger prisene på sånn ca for Rainbowsko i norske butikker?

Skrevet
Gruer meg for dette med sko jeg også. Jeg har veldig smal hær, så alle sko bare glipper på meg.

I skobutikker så selger de noen "puter" til å putte på helkappen, de brukes om man er plaget av at skoene kipper, De klistres fast på innsiden av skoen på helen (rett under der hvor skoen slutter), og fyller dermed ut og skaper mer motstand og på den måten forhindrer at skoene glipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...