Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært på øyhopping i Hellas med halvstore unger? Tre barn mellom 9 0g 15.

Vurderer å reise i august, men er usikker på hva som er smart....bør vi bestille overnatting, hvordan er standarden, hva med transport fra Athen og til øyene...Hva må vi regne med å betale for overnatting for 5 personer. Alle tips taes i mot medtakk!

Og forresten hvor skal vi dra? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vurderer å reise i august, men er usikker på hva som er smart....bør vi bestille overnatting, hvordan er standarden, hva med transport fra Athen og til øyene...Hva må vi regne med å betale for overnatting for 5 personer. Alle tips taes i mot medtakk!

Og forresten hvor skal vi dra? :)

Jeg har ikke erfaring med øyhopping med barn, så der har jeg ingen tips, men se på islandstrolling.com der finner du mange :) Jeg ville bare nevne at august er høysesong i Hellas. Den greske fellesferien. Prisen på bosteder er på sitt høyeste, og det vil sikkert også være fullt enkelte steder! _hvis_ du har anledning til å forskyve reisen, ville jeg ha gjort det!

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Her er vel kanskje den ultimate øyhopping-siden:

http://www.islandstrolling.com/

På norsk og engelsk. Tror de som lager siden, har "hoppet" med barn.

den siden var jeg mye på før vi dro på øyhopping! :)

husk at det ikke er den billigste ferien, og at prisene går opp i midten av august. juni er billigst (ikke sikkert det har noe å si for dere, men greit å vite).

vi betalte mellom 35 og 400 euro pr natt (det siste var jo seff på lukushotell :sjarmor: ), for 5 år siden. 35 var på et minirom uten AC på syros, 400 på santorini.

stort sett lå det på 55-80 euro for dobbeltrom med AC.

husk at når dere bestiller billett på ferjene får dere plass på dekk, det er det som er vanlig. (ihvertfall på de store ferjene)

vi tok fly til athen, t-banen til pireus, og kjøpte billetter på havna der. vi kom ca halv ett på dagen, første ferje vi fikk plass på gikk halv ett på natta...

vi -jeg- leste endel i reisekataloger og på den før nevnte siden og fant forskjellige øyer jeg ville til. tok det som det kom, det ikke alltid det er ledig på ferjene dit du vil først -vi hadde tenkt til å starte med santorini eller paros, men det var ikke ledig plass før dagen etter, og alle hoteller i pireus var fulle ;) - men da begynner man et annet sted :)

overnatting gjør man som man vil med; vi venta til vi var framme før vi gikk rundt og hørte om det var noe ledig -på paros og naxos står det en haug med folk på havna når ferja kommer inn som vil at du skal bo hos dem-, noen andre vi møtte hadde med seg lonely planet og ringte på forhånd.

eneste stedet vi hadde problemer med å få overnatting var på koufonissia, der var alle hoteller og campingplasser fulle så vi sov på stranda :)

vi var borte i 3 uker (2 stk) og brukte 40 000.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Nå har vi bestilt flybilletter fra 28 juli og et par uker utover, så nå får det bære eller briste. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg glemte jo det viktigste; GLED DERE!! :)

vi har så masse fine minner fra den turen, det å ta lokalbusser og finne steder å bo på egen hånd gjør så mye av ferien! helt noe annet enn charter.

bare pass på å ikke pakk for mye, sekken blir tung etterhvert...

vi hadde også litt som mål å ikke menge oss med andre skandinaver, og det klarte vi nesten ved å bo på andre siden av øya fra der hvor de kjente reiseselskapene har sine hoteller.

og få for all del med dere naxos! vi bodde like ved agios prokopios, kjempestrand!

vi var på syros, paros, anti-paros, koufonissia, naxos og santorini.

santorini må "inntas" fra båt! et ganske utrolig syn når man kommer inn med ferja... :)

hellas er flott...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...