Gå til innhold

Hua Hin, Koh Lanta eller Koh Samui

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har vært på noen av disse stedene?

Vi trenger tips! Og blir derfor veeeldig glade om noen har noen gode råd til oss :tommelsmil:

Hvilken plass vi burde velge av de tre nevnte; Hua Hin, Koh Lanta eller Koh Samui

Vil vil ha en avslappende tur MED mulighet for shopping og kultur, men langt fra de store turistmengdene... Altså idyll - med mer ;)

Ikke avskjermet, men likevel unikt, finnes et slik paradis?

Jeg blir uendelig glad for respons på denne altså..

Takk!

Skrevet

Jeg har vært alle stedene, på Samui og Koh Lanta som backpacker, og i Hua Hin på familieferie.

JEg ville ikke tenkt på noen av disse plassene et paradis, men det er kanskje andre uenige med meg i. Mest pga ingen av plassene er langt fra de store turistmengdene;) Det kryr av turister på alle disse plassene, også mange skandinaviske turister.

Det finnes imidlertid endel resorter som er store, og man kan i sammenheng slippe unna litt av turistmaset.

Hua Hin har ikke fine strender sammenlignet med lenger sør, og heller ikke samme snorkle/dykkemuligheter osv .Fordelen er at det ligger nærme Bangkok, og i tillegg er selve byen ganske koselig. Iom at man er nærme Bangkok, har man også større muligheter på utfluktsfronten.

Koh Samui er fullt av turister, og har levd av turisme i mange år. Når jeg var der i 2001 var det allerede fullt av Starbucks, McDonalds osv, så jeg regner med det er veldig utviklet som turistplass nå. Men det er mange fine resorter og fine strender der. Shoppingmulighetene er vel også ganske bra (spørs jo litt hva du er ute etter da)

Koh Lanta blir vel omtalt som en stille plass, idyllisk plass, med fine strender. De lokale kioskene het Systembolaget her allerede i 2001, så jeg tipper dette også er veldig utviklet nå:)

Personlig liker jeg ikke plasser med mye turister, særlig ikke store mengder med skandinaviske turister, så mulig mine meninger blir litt påvirket av det:-)

Alle plassene er likevel supre reisemål, Thailand er et flott turistmål. Det er billig, det er vakkert, folket er høflige og hjelpsomme, og det er veldig relaxed.

Skrevet
Jeg har vært alle stedene, på Samui og Koh Lanta som backpacker, og i Hua Hin på familieferie.

JEg ville ikke tenkt på noen av disse plassene et paradis, men det er kanskje andre uenige med meg i. Mest pga ingen av plassene er langt fra de store turistmengdene;) Det kryr av turister på alle disse plassene, også mange skandinaviske turister.

Det finnes imidlertid endel resorter som er store, og man kan i sammenheng slippe unna litt av turistmaset.

Hua Hin har ikke fine strender sammenlignet med lenger sør, og heller ikke samme snorkle/dykkemuligheter osv .Fordelen er at det ligger nærme Bangkok, og i tillegg er selve byen ganske koselig. Iom at man er nærme Bangkok, har man også større muligheter på utfluktsfronten.

Koh Samui er fullt av turister, og har levd av turisme i mange år. Når jeg var der i 2001 var det allerede fullt av Starbucks, McDonalds osv, så jeg regner med det er veldig utviklet som turistplass nå. Men det er mange fine resorter og fine strender der. Shoppingmulighetene er vel også ganske bra (spørs jo litt hva du er ute etter da)

Koh Lanta blir vel omtalt som en stille plass, idyllisk plass, med fine strender. De lokale kioskene het Systembolaget her allerede i 2001, så jeg tipper dette også er veldig utviklet nå:)

Personlig liker jeg ikke plasser med mye turister, særlig ikke store mengder med skandinaviske turister, så mulig mine meninger blir litt påvirket av det:-)

Alle plassene er likevel supre reisemål, Thailand er et flott turistmål. Det er billig, det er vakkert, folket er høflige og hjelpsomme, og det er veldig relaxed.

Tusen tusen takk!

Jeg har INGEN peil på Thailand, overhodet, så dette var fantstisk info! :)

Da må jeg selvfølgelig kontre med et oppfølgende spm, om jeg kan det :)

Hvor ville DU dratt? Vi vurderer også Vietnam og Kambodja. Men siden dette ikke er så utbredde reisemål (eller er det kanskje det nå? iallefall ikke som Thailand :forvirret: ) er vi redde for å ikke "vite nok" om plassen vi drar til. Vi har kun vært i Afrika og Europa tidligere, og vet lite om Asia.

Det virker som om du har samme "mål" med reisen som oss...

Takker igjen for svar, om du har tid.

Skrevet

Hvem er ''vi''? Jeg har vært i Hua Hin, og syntes det var ganske kjedelig - men det kan jo være annerledes for dere om dere er en familie med barn, for eksempel. Fordelen der var at det var svært lite turister da jeg var der - mest thaier.

Hvis du lurer på noe spesielt om Kambodsja så kan jeg prøve å svare. :)

Skrevet

Japp vi er en liten familie, ganske lliten... lillegutten blir 8 mnd da vi reiser.

Vil ha ro og idyll som sagt, men også mulighet til shopping - og lite turister (er lei av alle fulle skandinavere (...) på tur, neida, bare litt lei.. :forvirret: )

Skrevet

Hvis du vil ha ro og idyll - ikke dra til Kambodsja.

• 3 uker senere...
Skrevet

Kambodsja er for Rødstrømper det vet alle.

Hua Hin var mye bedre enn

Samui. Jeg setter ikke pris på horer som florerer på gatene asså, og det var det på Samui! Selv om vi var på Chaweng Beach var det helt greit med turister, det var kveldstimene med små-shopping jeg ikke likte. Masse mørke bakgater osv.

Hua Hin var chill. Vi var på Hyatt, litt fra sentrum, ik no problem.

5 stjerner luksus og nydelig bassengområde. Er ikke så glad i å bade i havet med de sterke bølgene. Byeb var rolig, thaiene hadde weekendene sine der, dro vekk fra Bangkok til strandhuset sitt. Veldig fint, blir nok dit en gang til, minst!

Skrevet

HEI!

Hvis jeg var deg, ville jeg heller ha reist til Krabi området!

Skrevet

Vi hadde noen fantastiske dager på Koh Lanta! Stille, vakkert og paradisisk. Men shopping var det dårlig med... Vi shoppa vel mest i Bangkok og Chang Mai da vi var i Thailand. Bodde forresten på et flott hotell som heter Costa Lanta. Nydelig mat og veldig idyllisk. Anbefales på det varmeste :)

Fru B

Skrevet

Vil bare underskrive på siste innlegg om Koh Lanta, der er det strender og ro som du ser på de flotteste bildene fra Thailand. Dårlig med shopping desverre, hvis du vil kjøpe annet enn turist-ting, suvernirer og strandleker til barnet. Men hvis du legger inn to-tre dager i Bangkok, så har du masse shoppingmuligheter,og med stresset og forurensingen i den byen er dere fint ferdig der etter max. tre dager.

Hua Hin er ikke spesielt spennende, synes jeg, litt "Kanariøy-preg". Kjedelig strand, mest turiststed samt ferierende thaier der (kongen deres ferierer også der)...

Koh Samui har jeg ikke besøkt, men jeg forstår at der er i ferd med å gro opp tilsvarende som i Phuket med masseturisme, men selvfølgelig mindre forhold pga at øya er mindre.

Skrevet

Takk for svar dere!

Det vi er ute etter er en blanding av shopping og rolig stille avslappende strender.. Hehe :) Og det ser dessverre ut som om det er vanskelig å fly turismen, samtidig som man for shoppet og sett litt liv?

Men slik det ser ut nå, heller vi mot Koh Lanta....

Takk for alle svar! Og anbefalinger :)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

nbefaler og Ko Lanta, deilig sted å være på ferie med barn, avslappa atmosfære. SUKK!! Lengter tilbake, til deilige dager på stranden, en solnedgangsøl på stranden og nyyyydelig mat. Vi var og tre netter på Ko Ngai, deilig øy, bodde på Ko Ngai Fantasy resort der, flott!! På Lanta var vi tre netter på New Beach resort helt syd på Long Beach, ikke så bra, stranden ble veldig steinete v lavvann.. også var vi ni netter på Diamond Sand resort som ligger på Klong Dao Beach, ganske nær Saladan( byen). Enkle, fine og rene bungalower, veldig søte alle som jobber der og beliggenhet rett på stranden, nydelig mat. Men ikke basseng..men hvem trenger det med de flotte strendene som er i Thailand??

Vi avsluttet med en uke i Ao nang, bodde på Nopparat thara stranden...fjerde og garantert siste gangen, blitt altfor travelt og bråkete i Ao Nang syns eg..

Endret av gladidag
Skrevet

Hei

Jeg har vært på Samui og Hua Hin. Jeg synes at Samui var en flott plass da jeg besøkte øya for noen år siden og derfor skal vi reise tilbake dit i mai for å se om det fortsatt er like flott :-)

• 1 måned senere...
Gjest Elastica
Skrevet

Jeg ville reist til Krabi (Raylei) - kjempeflotte strender (men selvfølgelig mange turister - det er det overalt), og nokså rolig. Var der nettopp med familien, mann og barn på 3, 5 og 7.

Ao Nang, med shoppingmuligheter så det holder, ligger bare en kort longtailbåt-tur unna. Idylliske strender, klipper rett i havet, god mat osv.

Skrevet

takk for alle svar i denne tråden.

Vi har nå bestemt oss, og det blir ingen av plassene. Vi har bestilt tur til Koh Chang! Starter turen med 4 dager i Bangkok før vi tar flyet eller båten videre til øya. Skal kombinere med reise til både Kambodsja og Vietnam, så dette virker perfekt for vår smak. Så gjenstår det bare å se :-)

Hehe, bare for å fortsette: Noen som har vært i Koh Chang?

Det skal visst være langt mellom turistene - og vi har bestilt hotell på Klong Prao-stranden. Gleeeder oss!

Skrevet

Riktig god tur til Thailand!! Aldri vært på Chang, men veldig lyst. Har hatt Kambodsja øverst på ønskelisten i mange år...vente til ungene er litt større. Kos dere masse masse!!

Skrevet
Riktig god tur til Thailand!!  Aldri vært på Chang, men veldig lyst. Har hatt Kambodsja øverst på ønskelisten i mange år...vente til ungene er litt større. Kos dere masse masse!!

Tusen tusen takk! :)

Skrevet

Koh Chang er en fin øy. Mye lokale folk og få turister. Mest upscale hoteller på den stranden du har valg. Dette er (med unntak av hotellene) blant den minst utbygde stranden hvilket gjør det trivelig.

Tropicana er det beste av upscale hotellene mtp strandlokasjon.

Anbefaler forøvrig at du prøver et måltid på Ka-Ti Culinary. Ligger litt til høyre (sør) for tempelet på stranden. Ellers er det gode muligheter for jungle trekking.

Hugs at det er litt mygg på øyen. Det er ikke plagsomt, men med faren for malaria er det vel lurt med en skikkelig myggstift osv.

Skrevet
Koh Chang er en fin øy. Mye lokale folk og få turister. Mest upscale hoteller på den stranden du har valg. Dette er (med unntak av hotellene) blant den minst utbygde stranden hvilket gjør det trivelig.

Tropicana er det beste av upscale hotellene mtp strandlokasjon.

Anbefaler forøvrig at du prøver et måltid på Ka-Ti Culinary. Ligger litt til høyre (sør) for tempelet på stranden. Ellers er det gode muligheter for jungle trekking.

Hugs at det er litt mygg på øyen. Det er ikke plagsomt, men med faren for malaria er det vel lurt med en skikkelig myggstift osv.

Takk for dette! :)

mmm. Hva er upscale hoteller... ?

Skrevet

Jeg hadde det også vanskelig å bestemme meg hvor i thailand skal jeg reise. Det er mange som sier at det er mye turister osv. men til slutt valgte vi å reise til krabi og koh lanta. Og det var supert!!! Selvfølgelig er det turister over alt men ikke så mye som noen sier. Reis til krabi og koh lanta du skal ikke angre på det:) perfekt til en familie med barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...