Gå til innhold

Tamponger!

Fremhevede innlegg

Skrevet

*hoppe opp og ned, gjøre masse rare bevegelser i hyllets til Ob*

Jo, tampong er tingen, jenter! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, livet ble annerledes da jeg oppdaget tamponger, JA!

Og, jeg sover med dem også jeg, uten nevneverdig dårlig samvittighet. Det står da 4-8 timer. (på de nye så gjør det det, og det har det hele tiden gjort på always, som er de jeg foretrakk forran de gamle ob. nye ob linger på always, så da gjør det ikke så mye. Dette maset om at de loer, det har jeg ikke forstått. Bare å ta i dem med forsiktighet det vel, de er jo i det minste behagelig å putte inn, i motsetning til de monstera som var før!) Og jeg sover da ikke mer enn 8 timer, annet enn i helgene (da står jeg opp og bytter en gang tidelig på morgenen når jeg likevel våkner)

Ja, tamponger lenge leve, aldri tilbake nei! (Eller, det er en ting jeg lurer på. Dette med fødsel. Renselsen. Da står det alle plasser at man må bruke bind. Og herregud, dette varer i MANGE uker, etter det jeg leser opp til 8?? Bind i 8 uker? Da blir jeg GAL! Men man kan vel ikek bruke tamponger i det tilfellet? Hmm, får satse på at jeg lever i en ammetåke og gledesrus så jeg ikke tenker på den ekle, klamme saken da? Enn så lenge ligger dette LANGT frem i tid, så jeg behøver sikkert ikke tenke på det enda i alle fall :) )

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig, tamponger er definitivt førstevalget!

Da jeg var i Spania i høst, kjøpte jeg noen fantastiske tamponger som kombinerer det beste fra både Tampax og ob; Tampax'ens innføringshylse(det må jeg ha, hvis ikke går det ikke) og ob'ens størrelse, slik at jeg slipper disse fryktelig lange Tampax'ene vi har her. Skulle bare kjøpt med meg flere pakker..... :hoho:

Skrevet

Ja !!! Tamponger gjør virkelig livet lettere !!!

Jeg bruker aldri bind om dagen - klamt og ekkelt - er redd det skal vri seg så jeg lekker ..nei huff ! Husker i begynnelsen - da vågde jeg ikke kjøpe selv og brukte det moren min hadde liggende. Klumpete bind med bomull inni ...og noen ganger gikk det hull på de så bomullet falt ut .....grøss og gru ... :o

Om natten har jeg pleid å bruke bind - men så må jeg alltid ligge på magen da så det ikke skal lekke noe - det fant jeg ut etter at det noen ganger rant utfor i løpet av natten ..og vinger er en selvfølgelighet + at de må være lange. Men nå har jeg prøvd noen ganger med tampong om natten og sover så mye bedre ! bind går an når jeg ikke blør så mye - ellers sverger jeg til tamping.

Må nok også legge til at jeg ikke har sånne kjempeblødninger som enkelte sliter med - men det varierer fra gang til gang .....

Huff ..mensen er noe herk ! Tenk om ikke Eva hadde tatt det eplet ...så ville vi kanskje sluppet å lide sånn ...... :o

:hoho:

Skrevet

Jeg bruker alltid bind de første dagene av mensen, iallfall, for jeg er en av de uheldige med fryyyktelig mye de første dagene... + at jeg har mensen ofte opptil ei uke!! :evil: Urettferdig, ja...

Jeg begynte faktisk ikke å teste ut tamponger før for litt over et halvt år siden, jeg, så jeg har ikke brukt det mye.

Jeg synes det er litt sånn småekkel følelse (har kanskje noe med at jeg ikke er hullvant enda... :ler: ), og jeg er livredd for at jeg skal ha satt de inn feil slik at de lekker så jeg MÅ uansett ha truseinnlegg i tillegg... :oops: Også er jeg så redd for å gå med dem for lenge etter alle sånne skremselshistorier jeg har hørt (er fryktelig redd noe skal skje med musa mi, sjø... :hoho: ), derfor bytter jeg ikke sjeldnere enn hver 2-3.time...

Synes dessuten det er ubehagelig å ta dem ut igjen, jeg... :oops: :lol: Er jeg den eneste som synes det? De har jo minst fordobla seg liksom.... :oops: :oops: :lol:

Lillian

Gjest Zalomine
Skrevet

De aller første gangene, så syntes jeg det var ubehagelig, men det fikk jeg fort dreisen på. (delvis fordi jeg da brukte de gamle ob som alle her er så glad i, men som jeg ikke takler) Forøvrig begynte jeg med dem for at par år siden, og det er først i den senere tid jeg slapper av nok til å ikke bruke truseinnlegg i tillegg. gjør det noen ganger på jobb likevel, den første tiden. Men jeg er så heldig at jeg ikke blør så mye nå. Ja, det varer en uke, men det er ikke "litersvis i timen". Det er nok pga pillene, jeg blødde mye mer før. Huff, DET gleder jeg meg ikke til å få tilbake akkurat. Og så liker jeg godt denne forutsigbarheten. Så stabil var jeg ikke når kroppen skulle ordne opp selv....

Men, tamponger, det er en nytelse, rett og slett, for man slipper de fryktelige, ekle, klamme bindene, som bare griser til hele underlivet!

(Forøvrig, jeg lekker om natta uansett hvilken vei jeg sover. Til tross for at jeg nesten ikke blør om natta. binde er nesten helt rent det, men jeg blør "på kanten" på en eller annen merkelig måte. Nei, det redda nattesøvnen min dette edm tamponger. Med bind var jeg jo våken og "sjekka" annenhvertime (for jeg våkna av meg selv med 1-2 timers mellomrom, redd for at det lakk.) Det ble slitsomt med samboer... nei, tamponger lenge leve! :) )

Skrevet

Bruker i utgangspunktet tamponger men på de dagene jeg blør mest må jeg bruke begge deler.

Skrevet

Har brukt tamponger i massevis av år (25 - 11= 14 år med tamponger ), og jeg må bare si at always-tampongene er MYE bedre enn de gamle ob!!! De er mindre, men de holder på like mye væske. Og ærlig talt, de loer ikke etter det jeg har sett. Men hvordan skulle jeg egentlig oppdage at de loer når de er satt inn? Jeg bare lurer... Jeg har i alt mensen 5 dager, og bruker bind de første 2 nettene, for resten av nettene blør jeg ikke i det hele tatt! :D

Men det hadde vært greit å blø litt mer og bli fortere ferdig...

Amarone

Skrevet
Det er godt å være mann!

Ja, dette kan mannfolka være glade for at de slipper ("

Ser ut som om de fleste er enige her, om hva som er best av bind og tamponger. Bind er kun til for å brukes om natten, spør du meg. Og til og med da synes jeg det er ubehagelig. Ikke ti ville hester hadde fått meg til å gå ut av døren hjemme med bind!

Skrevet

:o Lugger?

Har du plassert den på feil plass nå? :ler: (Det ligger bruksanvisning inni pakken... :wink: )

Enig med deg. Nye O.B er no tull... Men tamponger MÅ man ha...

lugger, ja! blør ikke så mye jeg, så selv om jeg bruker minste variant, suger de seg fast, og det gjelder både tampax, always og nye ob.

noen som trenger flere delikate detaljer fra mitt underliv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...