Netten Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Det lurer jeg på! Lagde vaffelrøre torsdag kveld og har en del igjen, kan den brukes i morgen tror dere?
Brunhilde Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Jeg ville ikke brukt vaffelrøre som hadde stått mer enn natta over i kjøleskapet, men du kan jo røre den opp og lukte på den. Hvis den ser fin ut og lukter greit så går det sikkert bra.
Netten Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2007 Takk for svar! Tror det blir ny røre i morgen, jeg!
Gjest -eline- Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Jeg bruker nå pannekakerøre både 2 og 3 dager jeg, det blir nå omtrent det samme som vaffelrøre. Skjønner ikke hva som skulle være problemet med det?
Brunhilde Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Jeg bruker nå pannekakerøre både 2 og 3 dager jeg, det blir nå omtrent det samme som vaffelrøre. Skjønner ikke hva som skulle være problemet med det? ← For deg er det ikke noe problem. Ikke for meg heller. Forskjellen på oss er bare at du gjør det og jeg gjør det ikke. Det er ikke verre enn det.
Gjest Pjusk Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Jeg tror jeg ofte har brukt fire dager gammel pannekakerøre.
Gjest Pjusk Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 - Og fire dager gammel vaffelrøre, som jo var spørsmålet...
Gjest itla Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Jeg hadde også brukt den. Har brukt vaffelrøre som har stått både fire og fem dager mange ganger, uten problemer.
Malama Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Det er jo bare snakk om hondbarheten på melk og egg, og så lenge den ikke er ødelagt, så er det ikke noe i veien for å bruke den. Ja, den vil se misfrget ut me en gang, pga egg, men rør i den, og den er fin igjen. Når en bruker spørr om man kan bruke den, og får til svar at "ejg ville ikke gjort det", så er det jo nærliggende å tro at det betyr at "nei, det kan man ikke2, mens det EGENTLIG i dene tråedn visstnok betyr at "ja, det kan man godt, men jeg gjør et ikke" Ja, jeg bruker merenn gjerne vaffelrører som har stått mer enn natta over jeg også. Det ER ikke farlig, selv om den første som svarte deg, Netten, ikke gjør det, så betyr ikke at du ikke kan, vi andre gjør det nemig, og lever i best velgående. så lenge den lukter og ser bra ut (som det jo også ble sagt fra Brunhilde) så går det nemlig helt bra. Om du laget den med melk som var "litt over grensen", og eggene heller ikke var akkurat på rett side av datostemplinga, OG den står i mange dager, så er det kanskje litt på grensa. Men man kan jo lage vafler med utgodt melk, og egegne ER holdbare lenge etter datostempelet, så i tilfeller der jeg gjr et (jeg bruker ikke melk som er klumpet eller sur, men om den er over datoen men elsler ser fin ut så... ikke noe problem. GÅR med den som er "gått lenger" også blir jeg stadig fortalt, men det gjør jeg ikke. Men fordi jeg ikke gjør det, så betyr jo ikke det at man ikke kan. Likeledes som t man fint kan bruke noen dager gamme vaffelrøre, selv om noen ikke ville gjort det.) ville nå rørt dn opp og vurdert den først jeg, før du lager ny, Netten.
Brunhilde Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Jeg kan ikke begripe at det skal bli så mye oppstandelse fordi om jeg ikke vil bruke 4 dager gammel vaffelrøre?! Jeg har faktisk en helt grei løsning på problemet, jeg lager sjelden mer enn vi trenger, og om det blir litt til overs så får 16-åringen en vaffel eller to til frokost neste dag. Men svaret mitt er det samme: rør den opp og lukt. Lukter den greit og ser grei ut så bruk den selv om jeg ikke ville gjort det. Så enkelt er det nemlig.
Gjest Pjusk Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Jeg kan ikke begripe at det skal bli så mye oppstandelse fordi om jeg ikke vil bruke 4 dager gammel vaffelrøre?! ← Det er vel ikke mye oppstandelse selv om vi forteller hva vi ville gjort - akkurat slik du forteller hva du ville gjort...?
Brunhilde Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 Det er vel ikke mye oppstandelse selv om vi forteller hva vi ville gjort - akkurat slik du forteller hva du ville gjort...? ← Det var helst (de unødvendige) sidekommentarene jeg reagerte på.
Ugla Skrevet 11. februar 2007 #13 Skrevet 11. februar 2007 Det lurer jeg på! Lagde vaffelrøre torsdag kveld og har en del igjen, kan den brukes i morgen tror dere? ← Ja. Jeg ville nok ha gjort det (om den lukter OK).
Gjest Eir Skrevet 11. februar 2007 #14 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har brukt vaffelrøre så lenge som 4-5 dager etter, og det har gått helt fint.
Malama Skrevet 11. februar 2007 #15 Skrevet 11. februar 2007 Beklager m mine sidekommentarer ble ansett om unødvendige, jeg prøvde bare få frm at det kanskje er litt "sumt" (j, jeg synes det re dumt, om en trådstarter tror noe ikke kan gjøres, fordi den første som svarer sier at "jg ikke ville gjort det, når det i virkelighten er slik at de aller, aller fleste absolutt kunne gjort det, og ikke ser noe problem med det. Medfører, derosm ikke Netten leser resten av tråden også, at hun kanskje kster en helt brukbar røre, fordi vi andre ikke svarte raskt nok. I dette tilfellet re jo ikke det krise da, en vaffelrøre fra eller til, men det er jo dumt, synes jeg. Og ja, da kom jeg vel me "unødvendige" sidekommentarer da. Men for all del, jeg mente ikke å lage noe oppstyr rundt at du ikke ville brukt en 4 dager gammel vaffelrøre. (om jeg vil påpeke noe er det nemlig ikke det at du ikke gjør det, men det at det kunne virke som om hun heller ikke burde)
Netten Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Haha! Her var det kommet mange svar! Røren så ikke helt god ut, så jeg laget ny. Og mamma ble skikkelig glad for deilige vafler i morsdagsgave! Edit: skriveleif Endret 15. februar 2007 av Netten
Malama Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 Siden det er egg i vil den ikke SE god ut få timer etter den er laget heller men når man rører i de vil den nomalt bli som vanlig igjen. Om den fortsatt ikke gjør det eller ikke lukter bra, da er det en annen sak, selvsagt. Uansett flott at det bl gode vafler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå