Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt, mest på meg selv, det er derfor jeg spør.

Hva har du gjort positivt i møtet med andre i dag eller i går eller forrige mandag?

Har du gjemt deg bak den sure eller kalde masken og holdt avstand eller har du gitt folk et smil?

Og på hvilken måte?

Jeg regner med at jeg blir nødt til å svare selv, før noen spør hva jeg prater om.

Vel, jeg er fyllesjuk, og var gretten og lei meg og trist da jeg gikk til butikken og følte meg ensom.

Der inne var det et menneske med en barnevogn, og jeg som til vanlig bare overser babyer, stoppet opp og smilte helt sentimentalt bløtt når jeg så den lille i vogna som lå og sov. Etterpå løftet jeg opp blikket og møtte smilet til barnefaren, han var til og med sexy. :sjenert:;)

Så, få høre. Hva har dere gjort mot mennesker med positivt innhold som er fremmede eller bare litt fremmede? (Husarbeid, middag, stearinlys, kyss på kinnet til mannen teller ikke her...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa til den 60-årige dama på jobben at hun var så fin i de klærne:)

Skrevet

Ja og jeg da, smilet hengte seg vel litt opp etter møtet med babyen i vogna og den sexy barnefaren... Jeg smilte ikke, men jeg opplevde at folk utstrålte varme. (smittsomt?)

Til slutt begynte jeg å lure på om jeg hadde aske i ansiktet (som sagt, fyllesjuk..), men det hadde jeg ikke.

Det jeg egentlig vil fram til er at vi påvirker hverandre, ubevisst.

Jeg liker ikke å gå i butikker, men jeg prøvde å snu. Jeg liker fremdeles ikke å gå i butikker.

Jeg er vel bare sentimental i dag. Stoppe opp og smile til en baby som sover, og smile raskt til pappaen.

Han så at jeg stoppet litt og kikket søtt på den lille. Babyen var så liten, at ...

Jada, jeg fikk et smil fra han og det hadde vært det samme om han hadde hatt ølvom og caps, men han var sexy, så jeg følte meg nesten som ...

(resten kan dere tenke selv, men så kåt er jeg ikke og jeg har sterilisert meg, og har barn og nieser og nevøer, så ikke tenk tanken engang)

Nå tenkte jeg på en film jeg har sett, husker ikke tittelen og jeg tar stadig feil av de to kvinnelige skuespillerne mht. navn... Glem det. Jeg får besøk snart, tror jeg.

Jeg får besøk. Jeg vet det, men h*n vil ikke lytte nå. Det vet jeg også, men da får andre finne ut av det, for det er ikke mitt problem, i alle fall ikke bare mitt.

Skrevet

Jeg mener:

Sier dere takk, til betjeningen på en butikk f.eks. og mener det? Eller er dere så stressa av å finne varene at dere ikke ser menneskene?

Går dere bort og spør om hjelp når betjeningen (som regel unge mennesker) står ved disken og overser dere, og i hvilken tone gjør dere det?

Og, for ikke å glemme:

Som servitør, kan det hende at du sier til en stamgjest at det går til helvete når h*n spør om det går bra?

Uten å forlange svar. Det er bare å stikke ned i avisa igjen, i pausen på røykerommet. (Jeg er som regel for ærlig...en svakhet, men jeg forteller ikke hvem jeg har knullet med og hvem som har knullet osv)

Gjest Gjest 1
Skrevet
Har du gjemt deg bak den sure eller kalde masken og holdt avstand eller har du gitt folk et smil?

Du har få valgalternativ. Er det enten-eller?

Hva med de nøytrale og stabile som verken er overblide eller ustabile og gretne?

Skrevet

Gjest 1.

Ja, jeg er gretten, ustabil og fyllejuk. Men jeg overkjørte ikke mannen med barnevogna. Jeg bare titta lite øyeblikk på babyen som sov så søtt.

Du har i alle fall ikke anelse om hva jeg prater om engang.

Skjerp deg (det nytter kanskje ikke, men jeg måtte bare si det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...