rsa Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hvor mye betalte dere for brudeslør? Jeg har inntrykk av det er relativt dyrt, og har ikke spesielt lyst til å betale mye for noe så "lite". Jeg lurer også på om det er noen som har sydd slør selv, eller hørt om noen som har gjort det? Tenkte det kunne være en løsning å kjøpe metervare. Har symaskin, og en venninne som er rimelig god til å sy
Malama Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Jeg betalte 500, med små perler som er håndsydd på. Da er det ikke LANGT, for jeg ville ikke ha det- Mitt går til livet, slik jeg ønsket meg. Kjøpt fra somaras, på nett. Kunne betalt over 1000 for et som var for langt, som måtte klippes av. Det kunne klipes av, for det var ikke sydd langs kanten. Perlene var større, men limt på.
Kykkelikokos Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Hvis du kjøper slør på ebay eller andre nettbutikker kan du få ganske rimelige slør. Selv kjøpte jeg mitt i en brudesalong og betale 1500kr for det på salg tror jeg. Det er 2,4m langt med sånne krystallperler som visstnok skal være litt ekstra fine. Kommer ikke på navnet akkurat nå.
rsa Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2007 Takk for fine svar. Jeg skal sjekke nettet, og se hva jeg finner. 500,- for slør med perler er jo ikke ille Og veldig bra at det kan klippes, for jeg er heller ikke ute etter langt slør. Men med mine 154 cm.,så må jeg kanskje "legge opp" sløret litt
rsa Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2007 Hvis det er noen som er interessert, så fant jeg denne supre veiledningen. Virker jo litt gøy å sy sitt eget slør. Hadde først tenkt å sy egen kjole, men den idéen la jeg fort fra meg http://www.bryllup.dk/bryllupsforum/index....=3&t=42934&st=0
Malama Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Det på butikken kunne klippes, fordi det ikke var sydd for kanten i det hele tatt. Det jeg jløpte fra somaras er sydd (håndsydd) langs kanten, men hun kaget det på bestilling, akkurat så langt som jeg ville ha dt, og opererer me meterpris rett og slett (mitt er bare 80 cm langt da, og ett-lags) Å sy selv hadde jeg ikke villet gjør, men mamma kunne gjort det (altså, jeg kan ikke denslags, men mamma er flink) Om man er fingernem, så hvorfor ikke? (dog, "overtro" tilsier at en brud ikke skal sy sin egen kjole, like mange sting som hun syr i egen kjole skal hun gråte tårer i ekteskapet, eller noe sånn, om dette gjelder sløret også... det vil jeg nesten tro (men så tror jeg ikke på det da )
water1 Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Er det noen som vet sånn ca hvor mye stoff til brudeslør koster pr. meter? Lurer litt på om jeg skal spørre svigermor om hun kunne tenke seg å sy. Hun syr masse og er veldig flink... Vet ikke helt om jeg tør men...Tror vel egentlig hun vil synes det er veldig moro å bli spurt..
rsa Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2007 Jeg vet dessverre ikke meterprisen akkurat nå, men tenkte jeg skulle prøve å sjekke i morgen. Hvis jeg rekker det. Water1: Hvis du bor i Oslo kan du jo stikke innom Grønland. Masse småbutikker som selger billig metervare der. På Stoff og Stil i Drammen har de også superbillig metervare. Skal uansett legge ut prisene hvis jeg rekker å sjekke i morgen.
rsa Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2007 Tror forresten at svigermoren din synes det er hyggelig å bli spurt. Du får bare si at det er lov å si nei, men at du synes det hadde vært koselig å få hjelp av henne fordi du synes hun er flink. Hvis jeg får en svigerdatter (om mange herrens år), så ville jeg satt skikkelig pris på å bli bedt om hjelp til sånt.
water1 Skrevet 11. februar 2007 #10 Skrevet 11. februar 2007 Takk for tipsene rsa Bor i Oslo ja, så har mange muligheter her. Grønland blant annet... Ja, legg gjerne ut priser dersom du finner ut noe! Tror vel også hun vil sette pris på å bli spurt...så får se om jeg finner en passende anledning ganske snart...
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Mamma sydde slør til meg. To stykker faktisk. De ble kjempefine
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 Hvis du kjøper slør på ebay eller andre nettbutikker kan du få ganske rimelige slør. Selv kjøpte jeg mitt i en brudesalong og betale 1500kr for det på salg tror jeg. Det er 2,4m langt med sånne krystallperler som visstnok skal være litt ekstra fine. Kommer ikke på navnet akkurat nå. ← Jeg kjøpte på E-bay. 90" (drøyt 2 meter) langt med krystaller på, kom på ca 500 med frakt og toll. Jeg var i hvert fall veldig fornøyd med det
rsa Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2007 Mamma sydde slør til meg. To stykker faktisk. De ble kjempefine ← Har du bilde? Var forresten i en butikk rett bak Gunerius i Oslo og sjekket meterpriser. Tyll: 30,- Vet ikke om det er forskjell på tyll og brudetyll, men jeg sjekket hvertfall prisen på tyll. Organza: ca. 45,- Chiffon: 98,- Ikke så dumme priser synes jeg, men jeg tror det er en butikk til på Grønland som er enda billigere. Malama: For sikkerhets skyld så spør jeg mamma eller en venninne om de kan hjelpe til. Da slipper jeg å gråte så mange tårer. Er ikke spesielt overtroisk, men tar ingen sjanser
pinkybride Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 Noen andre med erfaring? Jeg sliter med å finne slør som passer til kjolen, har to slør nå et som er for hvitt og et som er for gult. grrr. Kanskje jeg skal kjøpe stoff og få noen til å sy for meg... oen som har gjort dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå