Rexina Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Først hadde jeg en rens for fet/kvisete hud (Tea Tree oil-serien fra Body Shop), og ble kvitt kvisene, men fikk veldig tørr hud.. Så jeg bestemte meg for å bruke en for tørr hud (Clarins), for å balansere det opp igjen.. Nå er huden min glatt og deilig, men jeg har fått noen kviser her og der, som ikke går vekk (har brukt den noen mnd nå)! Derfor tenkte jeg å teste ut Biotherm (er ikke for dyre, fått mye skryt, lukter godt osv.), men så vet jeg ikke hvilken som er best for huden min av følgende: * Biosource (for normal/kombinert hud) eller * Acnopur (for kombinert/fet hud med kviser) Vil ikke at huden min skal tørke ut igjen.. men vil ikke ha kviser. Gidder ikke bruke altfor mye penger heller.. (Er 18 år by the way..)
Salial Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Tror jeg ville gått for Biosource nå på vinteren. Acnopur kan bli for uttørrende når det er kaldt ute. Huden trenger som regel helt andre produkter på vinteren enn om sommeren. Du kan evt. komplettere med en blemish stick av noe slag, som du bruker lokalt på betente kviser.
Rexina Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har en bleemish stick fra body shop, som jeg bruker nå sammen med Clarins-serien. De går ikke bort, så det er i alle fall rensen som må gjøre litt mer..
Salial Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Hva med å kjøpe rens og ansiktsvann fra acnopur og krem fra biosource? Kanskje noe å prøve..
Gjest sitrus Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Jeg vet ikke om du kan gå ut fra at rensen tar noe særlig kviser/urenheter. Som det er skrevet i flere tråder er det i prinsippet ikke så viktig hvilken rens man bruker fordi den er så kort på huden uansett. Det er nok viktigere at det du bruker av kremer hele dagen og natta passer huden din.
Rexina Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2007 Ok, da kan jeg jo prøve å bytte ut kremene til blandingshud da, og se hva som skjer.. men det er litt rart hvis det er sånn, sitrus, for da jeg brukte Body Shop sin rens og tonic, brukte jeg de samme ansiktskremene som jeg bruker nå (for tørr hud) og huden var fortsatt for tørr..
Salial Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Jeg tror renseproduktene kan ha noe å si. For eksempel har jo MD rens både med og uten glycolsyre. Jeg tror rensen med glycolsyre er mer effektiv i forhold til kviser enn den uten, men den kan vel være noe sterk til sensitiv hud...
Gjest sitrus Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Ok, da kan jeg jo prøve å bytte ut kremene til blandingshud da, og se hva som skjer.. men det er litt rart hvis det er sånn, sitrus, for da jeg brukte Body Shop sin rens og tonic, brukte jeg de samme ansiktskremene som jeg bruker nå (for tørr hud) og huden var fortsatt for tørr.. ← Ja, det er nok ikke sånn at det er likegyldig; om du bruker en rens som tørker ut huden vil den jo produsere mer fett og lage problemer for deg, f eks. Og jeg merker selv at det er bra for huden å bli renset "riktig", ikke med såpe eller noe som er for sterkt eller uttørkende. Så svaret mitt er jo ikke noen fasit, akkurat. Men jeg ville kanskje prøvd å bytte til kremene først? Når det gjelder rensen for fet hud så virker det som produsenter velger ulike måter å angripe problemet på; noen ved å tørke ut huden, andre ved å desinfisere, andre igjen ved å prøve å balansere huden igjen. Jeg vet dessverre ikke på hvilken måte rensen du lurer på funker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå