Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hva gjør dere for å blidgjøre mannen deres når han er litt smågretten og sur? Trenger noen gode tips til han kommer hjem fra jobben
Amalie_85 Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Vaske og rydde huset til han kommer hjem. Lage noe god mat. tenne lys rundt om kring i huset! lage en kake?? vet jo ikke hva mannen din setter pris på da.
Brunhilde Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 La ham sures, så ser du hvor lenge han gidder.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 La ham sures, så ser du hvor lenge han gidder. ← Sikkert en fin måte å gjøre det på det også... Men jeg prøver å tenke hvordan jeg selv vi behandles hvis jeg har en dårlig dag og er litt gretten. Jeg synes det er veldig koselig hvis sambo viser at han bryr seg og prøver å få meg i godt humør. Hvis han har en dårlig dag så pleier jeg å ordne mat han liker godt,være god mot han,kjøpe favorittsjokoladen.Sånne småting som jeg synes er koselig å gjøre,og som jeg vet han setter pris på. Blir selvfølgelig noe annet hvis han er sur hver eneste dag og blir grinete over småting. Da hadde jeg ikke orket og anstrengt meg så mye for å blidgjøre han.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 La ham sures, så ser du hvor lenge han gidder. ← Kanskje det er den beste ideen ja
Nabodama Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Mannen min vil helst være i fred når han er sliten, eller er småsur etter en dårlig dag på jobben. Og da får han det. Men han setter pris på god mat og litt godis:)
Gjest Tyr Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Bare si hei og gi han en klem. Resten må han ordne selv.
Ciara Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Jeg ville lagd litt god mat, kjøpt en avis eller magasin eller noe annet han setter pris på, vist ham at han bare kunne snakke med meg hvis han ønsket det, og ellers latt ham være i fred.
Gjest mata Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Vær sur og gretten og ikke si ett ord. Les avisa eller en bok. Si hei. Les videre. Men ikke vis at du er sur, bare vis kjølig høflighet. Ikke lag mat. Spis før han kommer. Da får du et lettere liv, hvis du har en grinete gubbejævel, så er det bare å søke på finn.no og finne deg en egen bolig. Dette var ikke svaret du ventet på, men jeg gidder ikke være snill. Du må ikke ta mine ord for sannhet, for jeg er ikke et orakel og jeg er sur og gretten pga. at ting litt svever i lufta, i det blå, i mitt liv. Jeg er singel, men jeg orker ikke blidgjøre noen. De jeg er glad i og som er glade i meg, vet at jeg angrer når jeg har dummet meg ut og sagt noe dumt. Jeg er tilgitt på forhånd, og jeg forventer at mine venner vet det, ellers hadde de ikke vært mine venner. Endret 10. februar 2007 av mata
Ciara Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Og Mata, du har klart å holde liv i forhold lenge, eller?
venus* Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Lager god mat til han Hvis jeg er sur/sliten, så vil jeg i hvert fall ikke bli møtt med likegyldighet eller unngåelse.
Gjest mata Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 Ciara, ja. Ti år er leeenge. Eller? Det var det lengste forholdet, mer gidder jeg ikke å si. Jeg burde aldri gått inn i det forholdet men jeg lærte jo noe, og jeg ble ikke skutt av en heimeverns-mann med hagle eller en elgtype med rifle.
Gjest Gjest 1 Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Alt sambosene vil ha er vel bare det de fleste menn vil ha, er det ikke?
Gjest mata Skrevet 10. februar 2007 #14 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har ikke lest trådstarters innlegg, jeg leste bare overskriften og svarte ut i fra den. Men det er umulig å gjøre folk blide, hvis man stadig spør om noe er galt. Det er sikkert noe som plager han (alle), og hvorfor skal man minne folk på det når de kanskje trenger et pusterom. Det verste jeg vet, er når folk er overengasjerte fordi jeg er sliten og spør og graver. La han være litt i fred. Så får du også tenkt litt gjennom status q. Men ikke vær dumsnill, da ender du opp med rynker...
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #15 Skrevet 10. februar 2007 Om han er sur pga noe som gjelder forholdet er det nok lurt å prøve å snakke om det. Om det ikke er tilfellet, så la han være og la han komme til deg om han trenger noen å snakke med. Om du begynner å spørre og grave uten at han har kommet til deg, så gjør det ikke ting bedre. Det fungerer best for meg i det minste, men folk er forskjellig Jeg og min kjære har faktisk tatt denne diskusjonen, hvordan reagere på og forstå hverandres dårlige dager. Det har gjort at vi kan unngå unødvendige missforståelser og irritasjoner, og heller jobbe positivt med problemene.
Frøken¤Fryd Skrevet 10. februar 2007 #16 Skrevet 10. februar 2007 Er det noe spesielt du skal blidgjøre han for eller vil du bare prøve å få han i godt humør etter en generelt dårlig dag ?
nissejenta Skrevet 10. februar 2007 #17 Skrevet 10. februar 2007 Hvis mannen min har en dårlig dag så blir han glad hvis jeg lager mat til han og gir han kaffe/sjokolade etterpå...
Gjest mata Skrevet 10. februar 2007 #18 Skrevet 10. februar 2007 Skal jeg si noe mer, siden jeg var så krass...? La venninner, venner, barn, mann, komme til deg når de har behov for å prate. Bare si at vit at jeg er her, du trenger ikke si det engang. Det er nok å føle eller tenke det. Da overfører du positiv energi, men ikke glem deg selv. Å gi for mye uten å få noe tilbake er dødfødt. Jeg har hatt masse problemer både økonomisk, jobbsammenheng, følelser og forhold, og da er det verste jeg veit om er når noen som vet LITT om dette, spør meg "hvordan det går". Av og til kan jeg ikke fortelle hvordan det går, fordi da måtte jeg ha snakket i ti timer og det gidder jeg ikke etter å ha lest lovparagrafer og kranglet med "ja, hallo" La han vite at du er tilstede hvis han trenger noen å snakke med, og at du vil støtte han. (Jeg regner med at ikke dette er daglig og år etter år, da ville jeg løpt...) Hva vet vi om våre nærmeste. De kan være shoppegale, spillegale, støv på hjernen, osv osv. De fleste har noe de sliter med, jeg trenger ikke ta rtg. engang. Snakk med han. Lag god middag, en eller helst tre flasker vin og par øl. Ikke sexy klær og sminke, da lukter han lunta. Bare vær deg selv den kvelden. Kanskje du får noen svar. Ikke angrip han. Bare si at du føler deg forvirret fordi bla bla bla...
MsRP Skrevet 12. februar 2007 #19 Skrevet 12. februar 2007 Jeg lar min være sur til han er ferdig med det, så finner jeg på noe annet imens! Ikke min jobb å blidgjøre ham...
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #20 Skrevet 12. februar 2007 Skal jeg si noe mer, siden jeg var så krass...? La venninner, venner, barn, mann, komme til deg når de har behov for å prate. Bare si at vit at jeg er her, du trenger ikke si det engang. Det er nok å føle eller tenke det. Da overfører du positiv energi, men ikke glem deg selv. Å gi for mye uten å få noe tilbake er dødfødt. Jeg har hatt masse problemer både økonomisk, jobbsammenheng, følelser og forhold, og da er det verste jeg veit om er når noen som vet LITT om dette, spør meg "hvordan det går". Av og til kan jeg ikke fortelle hvordan det går, fordi da måtte jeg ha snakket i ti timer og det gidder jeg ikke etter å ha lest lovparagrafer og kranglet med "ja, hallo" La han vite at du er tilstede hvis han trenger noen å snakke med, og at du vil støtte han. (Jeg regner med at ikke dette er daglig og år etter år, da ville jeg løpt...) Hva vet vi om våre nærmeste. De kan være shoppegale, spillegale, støv på hjernen, osv osv. De fleste har noe de sliter med, jeg trenger ikke ta rtg. engang. Snakk med han. Lag god middag, en eller helst tre flasker vin og par øl. Ikke sexy klær og sminke, da lukter han lunta. Bare vær deg selv den kvelden. Kanskje du får noen svar. Ikke angrip han. Bare si at du føler deg forvirret fordi bla bla bla... ← Her var det mye rart, men TRE flasker vin og et par øl, da... Da hadde ihvertfall jeg vært i dårlig humør dagen etterpå, så det spørs om det ville ha hjulpet noe særlig på stemningen i heimen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå