Gå til innhold

Triks for å lure øyet (",)


Pusen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg ny leilighet. Jippiiii!

Den er ikke mer enn 42 kvadrat, men den virker større pga logisk inndeling og kvadratiske rom.

Jeg skal male hele leiligheten i fargen "lys antikk" for å freshe opp og få den til å virke større. Skal ha helt nytt bad, nytt kjøkken og nytt gulv.

Det jeg lurer på er om noen har noen triks slik at feks stuen skal virke større enn den er mtp lister, interiør etc.

Kjempefint med forslag (",)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med leielighet!

Bruk to farger når du maler veggene. Velg to nesten helt like farger, men mal den lyseste nyansen på veggen med vinduer.

Dette kommer ikke til å synes, men synes alikevel om du forstår...

-lure øyet som du sier icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med leilighet! Den høres nesten ut som min gamle, og jeg malte også alt med Lys antikk! Alle rommene ble mye mye større!

Angående møbler så ha så lite av det som mulig, så lyste som mulig, og enkle, rene (ikke store, massive sofaer, fx.)

Ikke hengelamper ned i rommet

Ikke gardiner, eller så lyse og lette gardiner som mulig

Lite dill og dall stående fremme. Lite planter (de vokser ut i rommet og "stjeler" plass)

Gode "gålinjer": Pass på at du kan gå i en rett linje gjennom rommet til alle viktige steder.

Lyse gulv. Hvis leiligheten har tregulv kan de først lutes og så oljes med en gulvolje med hvitt pigment i. Det er utrolig lekkert, og MYE finere enn lakket tregulv.

Grattis igjen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er mange som har speilfliser også. Da virker rommet mye større. Kanskje ikke noe i en stue, men bare et tips icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å male èn vegg i en mørkere farge, vil lure øyet til å tro at den veggen er lengre borte enn den egentlig er.

Gulv og gulvlister i samme farge, vil få gulvet, og ergo rommet, til å virke større.

Et speil hengt opp slik at det gjenspeiler lyset fra vinduet er effektivt. Trenger ikke å være så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har forstørret stua vår ved å ha et stort fint veggspeil, 2 meter høyt, står på gulvet og er festet på veggen. Det er innrammet i tre og er kjempefint! Det står på veggen motsatt av veggen med døra inn til stua, sånn at du har speilet foran deg når du står i døra.

Lykke til i den nye leiligheten! Så spennende!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...