Colargol Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Jeg jobber frivillig for Røde Kors, (selv om jeg har en passiv periode nå da...) Noen andre som jobber frivilig, eller som er medlem? *nysgjerrig* Og om det finnes andre frivillige, hvilken "jobb" har du? Jeg er kurset besøksvenn og visitor, men har jobbet mest teoretisk! Har kjempelyst til å ta bedreskap og juniortjenesten for å få brukt meg selv! Andre?
Marissa Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Jepp, jeg er med! Og kommer til å være det i mange år tror jeg. Endret 10. februar 2007 av Marissa
messy Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Er ikke med, verken som medlem eller frivillig. Kaster en krone på en bøsse av og til da...
Gjest Labellamia Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Jeg jobber frivillig for Røde Kors, (selv om jeg har en passiv periode nå da...) Noen andre som jobber frivilig, eller som er medlem? *nysgjerrig* Og om det finnes andre frivillige, hvilken "jobb" har du? Jeg er kurset besøksvenn og visitor, men har jobbet mest teoretisk! Har kjempelyst til å ta bedreskap og juniortjenesten for å få brukt meg selv! Andre? ← Hva er juniortjenesten?
S_gull Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Jeg "jobber" som leksehjelper gjennom Røde Kors for barn på asylmottak. Veldig givende og spennende oppgave!
minienthe Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 jeg var medlem før men etter ubeskrivelig mye internt rot så ga jeg blaffen. synd egentlig for i prinsippet så har de mulighet til å gjøre en viktig jobb.
Nøtten Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Hva kan du egentlig bidra med som frivillig i røde kors? Jeg er ikke særlig praktisk av meg og ville hatt problemer med å lete etter savnede osv.... Leksehjelp for asylbarn kunne jeg gjerne vært!
Gjest Vidvandre Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 JEg har lyst til å bli frivillig Ble litt inspirert nå! Kunne godt tenkt meg å bli besøksvenn og flyktningeguide.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har jobbet som frivillig telefonvakt i noen år. Røde Kors-telefonen for barn og ungdom. Veldig givende.
Helen Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Ungene mine er med i Barnas røde kors, det er veldig lærerikt så jeg tror nok de kommer til å fortsette når de blir eldre også
Gjest gjesta Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 jeg vuderer om jeg skal melde meg inn
Colargol Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Hva er juniortjenesten? ← Juniortjenesten er en ganske ny tjeneste som Røde Kors tilbyr. Du må være over 25år gammel for å gjøre denne jobben da! Tjenesten er for barn med foreldre som sitter i fengsel. Man møter barna eller henter dem der de bor og følger dem til fengselet for å besøke foreldrene. Mange av de som bor hjemme hos den andre biologiske forelderen må ha hjelp til besøk fordi mor/far hjemme f.eks. har vært innblandet i noe kriminelt selv (har dom) og dermed ikke får lov til å komme innenfor fengselsmurene på besøk! Bare å bli med! Man trenger ikke være i Hjelpekorpset, skjønner godt at det er mange som blir "skremt" av jobben de gjør. Men man kan jo være besøksvenn, leksehjelp, flyktningeguide! Masse å gjøre. I Oslo og snart Trondheim så er det jo cafè'er også som man kan jobbe i. Eneste organisasjonen jeg klarer å støtte på ordentlig fordi de er helt nøytrale på alle plan (politikk, religion, livsyn osv.) www.redcross.no Endret 13. februar 2007 av Colargol
Lilith Skrevet 13. februar 2007 #13 Skrevet 13. februar 2007 Jeg er medlem og jobbet som frivillig tidligere
Gjest care Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har jobbet som frivillig og fast ansatt i røde kors. En virkelig givende jobb.
Helen Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har meldt meg på som frivillig så det blir spennende å se om jeg blir kontaktet. Jeg holder på å bli sprø av å gå hjemme nå for nå har jeg vært sykmeldt en stund.
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 Det høres veldig spennende ut med juniortjenesten, da. Har tenkt på det før også, kanskje jeg skal melde meg når jeg fyller 25 om noen mnd.
ashera Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Jeg var med i hjelpekorpset i årevis, men er bare vanlig medlem nå. Men jeg gjør frivillig arbeid med barn og unge i en annen organisasjon.
Helen Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 Nå har jeg nettopp fått en tlf fra Røde Kors fordi jeg har meldt meg som frivillig. Jeg skal på møte på mandag, det blir spennende å se hva som skjer videre. Jeg er sykmeldt og nå er jeg såååå lei av å bare gå hjemme så det skal bli fint å få gjort noe fornuftlig igjen.
Helen Skrevet 22. februar 2007 #19 Skrevet 22. februar 2007 Da har jeg vært til samtale på Røde kors så nå skal jeg bli leder på barnas røde kors også skal jeg være med i besøkstjenesten. Dette blir spennende, jeg gleder med til å begynne
Gjest Meep Skrevet 23. februar 2007 #20 Skrevet 23. februar 2007 Jeg har vært medlem i ungdommens røe kors siden jeg var 7 år gammel, og gikk over i hjelpekorpset når det ble naturlig. Nå har jeg flyttet for å studere, men er fortsatt passivt medlem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå