snøfnugg Skrevet 9. februar 2007 #1 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/09/491496.html Grusomt..Hvis Gud fins hvorfor tillater han sånt? -Han kan ikke finnes da,siden han passivt lar sånt skje. Det er så fælt at jeg må gråte .... I tillegg får jeg ikke sove nå fordi jeg tenker på at sånt skjer. Endret 9. februar 2007 av snøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjamsa Skrevet 10. februar 2007 #2 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Huff ja, det er mye sykt som skjer her i verden, men det er jo menneskene som har ansvar for det da. Hvis Gud finnes og han kunne bestemme alt hadde det jo ikke vært noe poeng i å leve. Jorden er jo ifølge diverse religioner en prøvelse hvor folk helst skal velge å være god selv utstyrt med den frie vilje. Poenget er å luke ut de onde, ignorante sjelene som aldri vil innrømme sine feil og som synder videre. (eller noe i den duren) Endret 10. februar 2007 av tjamsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjamsa Skrevet 10. februar 2007 #3 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Håper han faren får som fortjent. :evil: Endret 10. februar 2007 av tjamsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2007 #4 Del Skrevet 10. februar 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/09/491496.html Grusomt..Hvis Gud fins hvorfor tillater han sånt? -Han kan ikke finnes da,siden han passivt lar sånt skje. Det er så fælt at jeg må gråte .... I tillegg får jeg ikke sove nå fordi jeg tenker på at sånt skjer. ← var det gud eller faren som drepte denne jenta ?. Det er trist ja grussomt men og gi Gud skyllen for dette er helt idiotisk. Men det er jo alltid enklere og gi Gud skyllen for noe et menneske gjorde. men faren burde ja få som fortjent. Men slik som du sier det så var det Gud som drepte. Gud drepte ikke den jenta. Gud sot ikke dette skje. Det var faren som drepte jenta. Det var faren som lot det skje. Det skjer mye grussomt i verden det har gjort det og det vil altid gjøre det. Men Gud er ikke den som lar dette skje. DET ER MENNESKENE SOM LAR DET SKJE det er jo en grunn til at vi har det samme nummere som dyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 10. februar 2007 #5 Del Skrevet 10. februar 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/09/491496.html Grusomt..Hvis Gud fins hvorfor tillater han sånt? -Han kan ikke finnes da,siden han passivt lar sånt skje. Det er så fælt at jeg må gråte .... I tillegg får jeg ikke sove nå fordi jeg tenker på at sånt skjer. ← Jeg er enig i at dette er grusomt, og det er utrolig at en far kan gjøre noe sånt. Hvis Gud skulle gjøre noe, så var det å hindre slike mennesker i å få barn. Men årsaker til dette er jo at menneskene ikke følger Guds klare bud. Han har gitt oss retningslinjer for hvordan vi bør leve, til beste for oss selv, og når vi ikke gjør det så går det galt. Jeg tror ikke at du ville likt at Gud sto over deg med en pisk til enhver til for å sørge for at du fulgte alle hans påpud og anbefalinger til enhver tid. Da kunne du ikke leve et fritt liv slik du ønsket, hvis du da ikke ønsket å leve slik han har sagt, og dermed få et liv som er det aller beste. Men jeg kan trøste deg med at denne jentungen har det mye bedre nå enn da hun var hos faren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolDuckie Skrevet 10. februar 2007 #6 Del Skrevet 10. februar 2007 Men jeg kan trøste deg med at denne jentungen har det mye bedre nå enn da hun var hos faren. ← Dersom du er så sikker på det, hvorfor lever du her på jorden da? Kan du ikke bare ofre deg for en god sak, miste livet og havne i himmelen? CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfnugg Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg sa ikke at Gud har gjort dette -men han "følger med" (mener noen),så hvorfor "hjalp" han da ikke denne lille uskyldige jenta? En annen sak er at hver gang ting går godt så sier man-det er Guds vilje,"praise the lord.." Men går ting galt,da er det slettes ikke Guds feil..hva har han å gjøre med det liksom,da får menneskene skylde seg selv. Kanskje han er en medgangsGud bare? Grunnen til at jeg satte denne linken er at jeg holder på å miste helt troen på Gud. Han er jo ikke der når han trengs. F.eks. for denne lille jenta,og for alle andre barn som lider... -Så fortell meg da hva er vitsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfnugg Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 10. februar 2007 QUOTE(KR-øst @ 10.02.2007 (15:01) ) Men jeg kan trøste deg med at denne jentungen har det mye bedre nå enn da hun var hos faren. Det var helt idiotisk sagt. Hun hadde jo en mamma og en søster som sikkert elsket henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjamsa Skrevet 10. februar 2007 #9 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg sa ikke at Gud har gjort dette -men han "følger med" (mener noen),så hvorfor "hjalp" han da ikke denne lille uskyldige jenta? ← Jeg er selvfølgelig imot drapet, men jeg synes det blir litt feil å si at Gud ikke hjalp jenta som om det var et faktum. Det KAN tenkes at det finnes bedre tilværelser enn her på jorden? Kanskje får jenta gå rett til neste nivå uten å gå igjennom all lidelsen på jorda? Kanskje blir hun født inn i et nytt liv med bedre forutsetninger og får leve et lykkeligere liv enn hun ville hatt med den skrudde faren? Kanskje Gud på den måten hjalp jenta likevel? Siden mennesker ikke vet med sikkerhet hva som skjer etter døden synes jeg vi skal være ydmyke og tenke at det kan finnes forklaringer og belønninger i universet som kan virke meningsløse mens vi er her på jorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2007 #10 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg sa ikke at Gud har gjort dette -men han "følger med" (mener noen),så hvorfor "hjalp" han da ikke denne lille uskyldige jenta? En annen sak er at hver gang ting går godt så sier man-det er Guds vilje,"praise the lord.." Men går ting galt,da er det slettes ikke Guds feil..hva har han å gjøre med det liksom,da får menneskene skylde seg selv. Kanskje han er en medgangsGud bare? Grunnen til at jeg satte denne linken er at jeg holder på å miste helt troen på Gud. Han er jo ikke der når han trengs. F.eks. for denne lille jenta,og for alle andre barn som lider... -Så fortell meg da hva er vitsen? ← Det jeg lurer litt på er. Hvorfor var det akkurat denne hendelsen som fikk deg til og slutt og tro. Hvorfor fikk ikke tsunaimen deg til og slutte og tro. Hvor tusenvis av uskyldige barn ble drept. Eller med tanke på hva tyskerene gjorde mot millioner av barn under 2 verdenskrig. Eller at tyrkerene slaktet armenske barn under 1 verdenskrig. Så hvorfor akkurat denne hendelsen ?. tragisk er det ja men det skjer flere ganger i året. Grussomt er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfnugg Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg sa ikke at det var akkurat denne hendelsen. Jeg sa mister...da betyr det at jeg holder på å miste troen på Gud... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2007 #12 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg sa ikke at det var akkurat denne hendelsen. Jeg sa mister...da betyr det at jeg holder på å miste troen på Gud... ← ok. da misforsto jeg eller leste feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 10. februar 2007 #13 Del Skrevet 10. februar 2007 Det var helt idiotisk sagt. Hun hadde jo en mamma og en søster som sikkert elsket henne... ← Da har jeg nok misforstått deg. Jeg trodde faktisk at det var den mishandlede jenta du tenkte på. Ellers så tror jeg at hverken mora eller søstera kunne glede seg over at jentungen ble mishandlet og slått bevisstløs, kanskje gjentatte ganger. Vi kjenner jo heller ikke mora. Så jeg er fortsatt sikker på at jentungen har det bedre i dag, og jeg nevnte jo ingenting om mora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfnugg Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 11. februar 2007 Jo men ethvert barn fortjener en sjanse,selv om foreldrene ikke er 100% perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 18. februar 2007 #15 Del Skrevet 18. februar 2007 fri vilje er vel egentlig det som er grunnen til slikt skjer. Gud kan ikke bare gripe inn. tenk vist han skulle gjort det i alle saker, vi ville jo vært roboter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolDuckie Skrevet 18. februar 2007 #16 Del Skrevet 18. februar 2007 fri vilje er vel egentlig det som er grunnen til slikt skjer. Gud kan ikke bare gripe inn. tenk vist han skulle gjort det i alle saker, vi ville jo vært roboter. ← Neida. Han kunne f.eks tillate deg å drepe en uskyldig, men så vekke det uskyldige offeret til live igjen etterpå. CoolDuckie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 19. februar 2007 #17 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg sa ikke at Gud har gjort dette -men han "følger med" (mener noen),så hvorfor "hjalp" han da ikke denne lille uskyldige jenta? En annen sak er at hver gang ting går godt så sier man-det er Guds vilje,"praise the lord.." Men går ting galt,da er det slettes ikke Guds feil..hva har han å gjøre med det liksom,da får menneskene skylde seg selv. Kanskje han er en medgangsGud bare? Grunnen til at jeg satte denne linken er at jeg holder på å miste helt troen på Gud. Han er jo ikke der når han trengs. F.eks. for denne lille jenta,og for alle andre barn som lider... -Så fortell meg da hva er vitsen? ← Jeg og tror denne jenta har det mye bedre der hun er nå, men hun hadde rett til et bedre liv her, men vi har en tendens til å bare forstå denne rettferdigheten som er på denne jord, Gud sendte sin Sønn fra himmelen for å ta på seg skylden for våres misgjerneinger, utifra det vil urettferdighet forstås, og Gud kan flytte inn o våres hjerter og forandre oss, gi oss en smak av himmelen som gir deg mer forståelse av Gud, ja, Han tillater ondskapen, i bibelen nevner Han ofte det er Han som utfører vreden fordi Han har skapt alt. Men Han tok også på seg straffen som var død ved urettferdighet. Jeg tror Gud hører dine bønner, men skal du høre Ham, må du forstå hvem Han er. Kan fortelle deg hvordan Gud svarte meg og gav meg tro, det er en prosess, men det begynte med å lese evangeliet i tro, fordi jeg var lei av hvem jeg var. Alt var falskt og tomt, Gud ble ekte for meg da. Og Han er det fortsatt, forts. følger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfnugg Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 26. februar 2007 Kan fortelle deg hvordan han svarte meg. Jeg var kjemperedd for at noe skulle gå galt med barnet mitt,da jeg var gravid. Fordi legene tabbet seg ut med mitt første barn. Dagen før jeg skulle reise til sykehuset før den avtalte fødselen så ba og ba og ba jeg til gud om at det bare måtte gå bra. Vet du hva som skjedde? Barnet mitt døde den samme dagen jeg ba - hele dagen ba jeg enda. Så hvis der fins en gud hvor var han? ikke her hvertfal. Det trøster desverre ikke å lese bibelen i min situasjon. Men flott hvis det hjelper deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 26. februar 2007 #19 Del Skrevet 26. februar 2007 Må ikke tenke det er deg det er noe gale med, sånn jeg kjenner Gud, så har alt en høyere mening, ingen annen enn du kan ha den sørgende følelsen du fikk ved dette, men det er verden det er noe gale med, og Han som sitter der oppe har en bedre oversikt over konsekvenser og følger hver situasjon har, Han ønsker hver enkelt skal komme til Ham med sine bønner, og de går ikke tomhendt tilbake, men Gud skal ikke gi deg verre prøvelser enn du vil tåle, om du skulle bli gravid igjen ønsker jeg deg alt godt, Gud elsker deg høyere enn noe menneske kan elske deg, så han ønsker deg sikkert mer godt enn du aner, det at du lever, gjør at tiden leger fortidens sår. Kjipt å frykte for hva som vil skje, men Gud ønsker å ta bort den frykten som er tung å bære, me meg forsvant frykten mer og mer dess mer jeg skjønte Gud er nærværet av det skapte, det som menneske ikke har skitnet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luci Skrevet 1. mars 2007 #20 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg begynner å miste troen på mennesker.. Hvor var barnevern og andre offentlige instanser? Hvorfor var det ingen som hjalp den lille jenta? Å vente at "Gud" skal hjelpe er ansvarsfraskrivelse på det verste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå