Gå til innhold

fire av ti kvinner fornekter evolusjonslæren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo allesammen.

At kvinner flest er ganske overtroiske kommer vel ikke som en overraskelse på noen (bare se alternativforumet), noen ganger kan det være rasjonelle grunner, f eks at man har en ørliten større risiko å få et malingsspann i hue dersom man går under en stige, men det betyr ikke syv års ulykke å knuse et speil, selv om mange kvinner hevder så.

Kan noen gi meg en fullgod forklaring på hvorfor så mange kvinner nekter for at vi stammer fra apekattene?

W

..Så mens guttene storøyd studerer fotografier av overflaten på Venus, leser jentene om hvordan planeten styrer kjærlighetslivet deres. Det skulle være rart om ikke dette på ett eller annet punkt gjorde utslag i de respektive kjønnenes verdensbilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det er flere kvinner enn menn som ikke tror på dette?

Bare lurer på hvorfor du stiller spørsmålet slik. Vet at du gjerne vinkler spørsmålene dine mot kvinner, men skulle gjerne vite grunnlaget.

Skrevet

ojoj.... selv klassekampen har merket seg at kvinner fornekter virkeligheten, selv om deres forklaring er ganske så typisk for venstresiden...

Samtidig ser vi at nesten halvparten av kvinnene i Norge stadig fornekter at de er i slekt med resten av dyreriket. Andre godtar slektskapet rent formelt, men uten å tenke på at dette faktisk har en del implikasjoner. Journalisten i forskning.no mener dette er et paradoks, fordi vi samtidig får høre at jenter nå er mer skoleflinke enn guttene. Nei, det er ikke noe paradoks: De lærer nesten ingenting om evolusjon på skolen – de lærer mye mer om Bibelens skapelsesberetning. Jentene blir dermed et offer for det norske skolesystemets neglisjering av den kanskje viktigste teorien innen vitenskapen.

Hehe... klassekampen mener at det er skooooolen sin skyld. Herregud, at det går an, hvorfor skal enhver handling eller atferd som omfatter kvinner begrunnes med at de er OFFERE?????????? Faen heller, allerede i 1957 gikk begge kjønn i samme skoleklasse, dvs at jenter og gutter fikk NØYAKTIG den samme informasjonen.

Og hvis jenter mener at vi ikke er en del av det biologiske mangfoldet så forklarer det hvorfor kvinner ikke blir tatt seriøst.

- Det finnes ingen liv etter døden.

- Det finnes ingen "usynlige" tråder mellom deg og din tipptipptipptippoldemor, en ny slekt fødes og en gammel generasjon faller bort, trær må hugges for at nye skal vokse til.

- Det er ingen sammenheng mellom håndtyding og personlige egenskaper.

- Man kan ikke se av ansiktet hva slags intellektuelle tendenser en person har. (som forskning.no sier dette minner om rasehygiene)

- Planeten venus eller stjernetegnet løven har INGEN påvirkning over NOE som helst på jordkloden tellus.

- Overtro er farlig og det maner ikke akkurat til respekt.

- Årsaken til at jeg har vært borte fra kg en stund er at dere i den dypeste alvor diskuterer hvorvidt stjernetegn påvirker forhold.

- Dersom dama mi hadde noen som helst forestillinger om å innbefatte mitt stjernetegn i vårt forhold, er det oppsigelsegrunn (over og ut med dama, orker ikke å bruke tid på fablende mennesker)

- Det er mye vi ikke forstår her i verden, men det betyr ikke at vi må tro på noe så irrasjonelt som religion eller andre overtrotullball

W

Skrevet

:D Hei igjen, Wako!

:( Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk du har rett.

Se bare hvor mange hårete og teite menn som fjaser rundt som forvokste guttunger oppfører seg som...ja, som apekatter! Nei, jeg er ikke et sekund i tvil om at vi dessverre ennå sliter med arven fra apene!

Men, overtroisk som jeg er, velger jeg å håpe på at de kanskje en dag (om enn langt frem i tid...) vil stikke den hårete fingeren sin i jorda og ressonere seg fram til hvordan en mann egentlig burde oppføre seg! Da tror jeg verden på mange måter vil bli et bedre sted, og stjernene vil bli overflødige.

Enn så lenge får vi trøste oss med underholdningsverdien i horoskopene, mens vi venter på at de menn som styrer verden skal våkne - og på bedre tider.

Skrevet

Tror jammen du spora av din egen tråd, Waco! Fra evolusjon til astrologi i ett og samme innlegg, det var litt av et sprang!

Gjest sexysadie
Skrevet

Ble littt for mye for gutten vår, vi må ikke være for harde imot ham. Jeg får nesten dårlig samvittighet. :blunke:

Gjest KimErikLokker
Skrevet

Selv har jeg sluttet å drikke kaffe etter en studie som viste at nærmere 90 % av alle menn som ble tatt av ras drakk kaffe.

Dessuten viste en annen undersøkelse at de fleste ulykker skjer i hjemmet, så jeg er mye på besøk for å unngå dette.

Men overtroisk? Njaaa...

Skrevet

Ååååh for et fint VÆRen idag.....

Nå var dette en tråd om hvorfor kvinner fornekter evolusjonslæren, dvs nekter på noe som er beviselig mens dere tror og diller og daller med UBEVISELIGE ting, som f eks lese av ansikter en persons personlighet.

At menn kan være apekatter kan jeg vel ikke være uenig i....

men jeg har ivhertfall ikke sex med dem...

W

Skrevet

JEg er ikke med på at evolusjonen er beviselig. Hvis den var det, ville det ikke vært noe å være uenig om. Det ligger jo i bevisets natur at det utelukker all tvil!

Gjest sexysadie
Skrevet
Selv har jeg sluttet å drikke kaffe etter en studie som viste at nærmere 90 % av alle menn som ble tatt av ras drakk kaffe.

Dessuten viste en annen undersøkelse at de fleste ulykker skjer i hjemmet, så jeg er mye på besøk for å unngå dette.

Men overtroisk? Njaaa...

9 av 10 piloter som hadde vært med i ett flykrasj var kaffedrikkere, hvilke slutninger kan vi trekke av det? jo; kaffe er livsfarlig!!! :kul:

Skrevet

tuji, så du mener at mennesker ikke har slektskap til apene?

Skrevet

Jo, jeg tror at det er en sammenheng mellom mennesker og aper. MEn vi kan ikke akkurat BEVISE det!

(HAr ikke tid til å henge med på denne tråden mer akkurat nå, men kommer sterkere tilbake!)

Skrevet

Tuji, jeg tror det er ganske så bevist at vi stammer fra apene, men hva mener du med at det er en sammenheng?

- Det er ingen biologiske forskjeller mellom mennesker og dyr.

Når jeg leser de dumme svarene kjerringene på forumet hoster opp, erger jeg meg enda over at vi ga dere stemmerett.

W

Gjest sexysadie
Skrevet

Igjen gjør du ditt beste for å ødelegge en ganske så bra tråd med en interresant problemstilling.

Tuji har jo på ett eller annet viset rett; hadde d vært bevist en gang for alle så var det jo ingenting å krangle om... :briller:

Skrevet

Hva er det du snakker om???? Vel så finnes det noen "missing link", men å fornekte at mennesker er et biologisk dyr på lik linje med alle andre verdens dyrearter blir for drøyt.

W

Gjest sexysadie
Skrevet
Hva er det du snakker om???? Vel så finnes det noen "missing link", men å fornekte at mennesker er et biologisk dyr på lik linje med alle andre verdens dyrearter blir for drøyt.

W

Tuji har jo ikke fornektet noe som helst hun.

Ikke jeg heller, jeg mener mennesket er den farligste predatoren jorden noen gang har skapt. vi er jo iferd med å ødelegge livsgrunnlaget for kloden vi lever på. :evil:

Skrevet

Tror naturen klarer seg fint jeg.

W

om den må kvitte seg med menneskene først, ja det kan godt være

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...