maitl Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 hei ! jeg lurer på om det er veldig normalt å velge typen sin etter hvordan faren min er.. jeg har lagt merke hvor skummelt lik samboeren min er faren min... i oppførsel... har hørt tidligere at jenter uten at de er klar over det, velger kjæresten sin etter hvor lik han er far min...?
Gjest Vidvandre Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Hehe, det har jeg også lagt merke til, eksen min var veldig lik faren min så jeg etterhvert. Tror ikke man velger å bevisst, men kanskje ubevisst, menn som ligner på pappa. Men tror også det spørs veldig på hva slags forhold man har til faren sin.
pusla Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Både søs og jeg har hatt kjærester som har hatt en del likheter med pappa, det har vi faktisk pratet om. Kjæresten min nå er ikke spesielt lik, men det kan jo hende jeg vil se mere etterhvert. Jeg tror det kan være noe i det, at man ubevisst finner noen som likner faren sin.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Jeg tror det ofte er sånn hvis man har et godt forhold til faren sin, ja.
momo Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Mannen min er takk og pris ikke lik faren min. Men jeg og faren min har ikke noe godt forhold da.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Mine ekser har et fellestrekk: de ligner alle min mor. Mann
Gjest sitrus Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Både lik og ulik - heldigvis ikke så lik på de særeste sidene til pappa, i hvert fall ikke like urokkelig. Det var ikke noe vi tenkte på i begynnelsen, men vi har blitt klar over at vi faktisk har overraskende like foreldre også (altså at hans foreldre er ganske like mine - både utseende og atferd). Jeg tror det er ganske vanlig.
Gjest Frøken Titt Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har hørt at man enten velger en som ligner sin far eller det stikk motsatte. Jeg merker på noen av mine ekser at de minner meg litt om pappa f.eks i høyden (han er ganske høy) og litt i oppførselen, selv om jeg prøver å styre unna visse personlighetstrekk hos en fyr som minner om pappas
Porcelain Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 ei veninne som var på besøk hos oss sa "herregud, det er akkurat som å være med faren din":. så ja, min sin kjære er nok veldig lik pappan min.. kanskje derfor jeg så fort følte meg så trygg på ham? jeg har verdens beste pappa da, så å ligne på ham er tidenes kompliment
Gjest niomi Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Jeg og pappa har et veldig godt forhold, og jeg syntes mamma var så kjempedum da jeg var liten, for siden hun hadde giftet seg med pappa kunne jo ikke jeg gjøre det... Min kjære er nok ganske lik min far på mange måter, spesielt i kjærligheten for naturen og RBK. Og også politisk er de like.
Sidsel Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 Pappaen min var veldig lite tilstede da jeg vokste opp, men mine ekser har hatt veldig mye til felles med brødrene mine...
Frøken¤Fryd Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Vel, det beste som kan skje er at de ligner min far i oppførselen, så når jeg har greid det har jeg gjort et kupp. Og fordi jeg er en nesegrus beundrer av faren min, så er det hevet over enhver tvil at potensielle beilere som det skulle vise seg at har likheter med min far så absolutt utmerker seg positivt og får kryss i boka. Derav kommer svaret: Ja, mine menn har hatt likhetstrekk med faren min når det kommer til oppførsel.
Gjest kjetil Skrevet 10. februar 2007 #14 Skrevet 10. februar 2007 En grunn til dette er vel at en dame har samme smak når det gjelder menn som det hennes mor har, eller at en gutt liker samme type damer som det hans far gjør.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #15 Skrevet 10. februar 2007 Det kan vel henne det kommer av at Far er en trygg og god person, mens mor er litt sånn "krass" mot sine barn. Min Far er en trygg person som en kan snakke med til alt og alle om.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2007 #16 Skrevet 11. februar 2007 En grunn til dette er vel at en dame har samme smak når det gjelder menn som det hennes mor har, eller at en gutt liker samme type damer som det hans far gjør. ← Det er sikkert riktig når det gjelder preferanser på utseendet. Dessuten tror jeg også at man kjenner igjen måter å kommunisere på som man har lært fra man er liten, dvs at man gjerne kommuniserer bedre med en partner som har likhetstrekk med ens egne foreldre - eller i hvert fall at man "tror det er sånn det skal være" fordi man er vant til liknende måter å behandle hverandre på. Jeg tror faktisk så godt som alle de jeg har vært betatt av har hatt noen likhetstrekk med faren min, ikke bare positive, men også mer sære og egne sider. Jeg har et ganske godt forhold til faren min, i tillegg til noen skjærings-er. Kjæresten min er påfallende lik pappa når det gjelder enkelte interesser, og kanskje endel prioriteringer. Men han likner ikke utseendemessig, synes jeg, dessuten er han lettere å diskutere med.
Gjest Catwoman Skrevet 11. februar 2007 #17 Skrevet 11. februar 2007 Samboeren min har endel likhetstrekk med faren min ja - men det var noe jeg først fant ut av når vi hadde vært sammen en stund og hadde blitt ordentlig godt kjent. Synes det er litt morsomt jeg. Samtidig er de totalt foskjellige på endel områder også. Det er nok noe i det - at man ubevisst faller for det som virker kjent og familiært kanskje?
hjertesukka Skrevet 11. februar 2007 #18 Skrevet 11. februar 2007 Jeg var ganske bevisst på at jeg ikke skulle velge en mann som liknet min far, siden han hadde mange egenskaper jeg ikke likte, hadde mildt sagt et dårlig forhold til min far. Det viste seg i ettertid at jeg gjorde det likevel, helt ubevisst. Mange skjulte egenskaper som ikke kom fram før etter lang tid. Og det stemmer nok at man velger det som er kjent og familiært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå