Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort om dere hadde opplevd forholdet som "skjevt" mht. romantisk innsats på Valentines day og bryllupsdag?

F.eks: Sist Valentines day sendte jeg roser til hennes arbeidsplass, hun gjorde ingenting. På bryllypsdagen kjøpte jeg et relativt dyrt perlehalsbånd. Hun kjøpte ingenting.

Det oppleves litt trist * snufs *. Kanskje jeg bør ignorere slike dager heretter?

CoolDuckie

Videoannonse
Annonse
Gjest regine ii
Skrevet

Men gjør du kun hyggelige ting for henne for å få noe igjen?

Jeg skjønner at du kan bli lei deg fordi du følser at du gjør mye, mens hun gjør ingenting. For meg blir det imidlertid feil å skulle "gjøre noe" på sånne dager for å få noe igjen.

I år har jeg sendt kjæresten min et skikkelig klissete valentines kort. Hvorfor? jo - fordi JEG hadde lyst! Jeg regner definitivt med at han setter pris på det :ler: , men jeg FORVENTER ikke å få noe igjen. Det er jo ikke for å få noe igjen jeg har gjort det!

Du kan jo se det sånn: for DEG er det viktig å markere sånne dager, mens det for henne ikke er det. Eller - ikke på den måten du forventer. Kan jo tenkes at hun gjør ting for deg i andre sammenhenger, som DU ikke ser helt "verdien" av. Det er ikke alltid en ser at den andre har lagt tankevirksomhet og arbeid i noe, fordi det ikke er det samme en ville gjort selv, om du skjønner.

For å si det litt brutalt: du må finne ut HVORFOR du markerer sånne dager. Er det fordi du vil glede henne - eller er det fordi du vil ha noe igjen......

Skrevet

jeg tror ikke de fleste gjør sånne ting fordi de forventer noe igjen. jeg elsker å sende kort og gjøre små romantiske ting, både for familie og den jeg evt er sammen med. men selv om jeg ikke forventer noe, så er det litt trist å aldri få noe igjen, ihvertfall om det gjentar seg mange ganger. at det blir skjevt fordelt noen ganger må bare skje, men hun burde kanskje skjønne at slike dager betyr mye for ham, når han fortsetter å gi henne ting. og da burde hun kanskje gjøre en liten innsats igjen, trenger ikke koste mye.

Skrevet
For å si det litt brutalt: du må finne ut HVORFOR du markerer sånne dager. Er det fordi du vil glede henne - eller er det fordi du vil ha noe igjen......

Enig, men tenk deg at det er et mønster som går over mange år. Alle forventer vel at kjæresten viser omtanke innimellom?

CD

Gjest regine ii
Skrevet

men viser hun aldri omtanke da? Eller definerer du omtanke så snevert at det KUN dreier seg om mer eller mindre kostbare ting på dager som valentine og bryllupsdag?

JEG viser omtanke på den og den måten. Hvis ikke kjæresten min gjør det på akkurat samme måten - viser ikke han omtanke for meg da? Eller handler dette like mye om å faktisk SE det den andre gjør - selv om det ikke er det du selv ville gjort..... Alle er ikke like og gjør ikke de samme tingene. Om DU gir blomster på valentine, mens hun lager en bedre middag en helt vanlig torsdag - hvorfor er dine blomster mer verdt enn hennes middag?

En annen ting er hvordan oppmerksomheten tas i mot - hvis det bare avfeies så skjønner jeg at det oppleves sårt, men hvis det tas i mot med glede, er det vel greit. SElv om det ikke kommer noe likt i retur.

Gjest Gjest_Jest_*
Skrevet
men viser hun aldri omtanke da? Eller definerer du omtanke så snevert at det KUN dreier seg om mer eller mindre kostbare ting på dager som valentine og bryllupsdag?

JEG viser omtanke på den og den måten. Hvis ikke kjæresten min gjør det på akkurat samme måten - viser ikke han omtanke for meg da? Eller handler dette like mye om å faktisk SE det den andre gjør - selv om det ikke er det du selv ville gjort..... Alle er ikke like og gjør ikke de samme tingene. Om DU gir blomster på valentine, mens hun lager en bedre middag en helt vanlig torsdag - hvorfor er dine blomster mer verdt enn hennes middag?

En annen ting er hvordan oppmerksomheten tas i mot - hvis det bare avfeies så skjønner jeg at det oppleves sårt, men hvis det tas i mot med glede, er det vel greit. SElv om det ikke kommer noe likt i retur.

Her er jeg enig med jentuttene!!!! Jeg gir kona blomster og smågreier selv om hun aldri gir meg slikt. Hun gjør masse småting hjemme som jeg overser og da fortjener hun takk og at jeg setter pris på hun. Skulle da faen passe meg om hun ga meg røde roser! Ville jeg ikke hatt noe glede av i det hele tatt.

Skrevet

Kanskje hun ikke er av "den typen"? Selv syns jeg valentine er pes, og jeg og samboer feirer ingen jubileer. Dersom han vil gi meg blomster etc. på slike dager, så må han gjerne gjøre det, men jeg tenker rett og slett ikke på å gjøre noe slikt for han. Jeg liker heller de så hverdagsoverraskelsene, som å gi han nye kjedelåser på en tirsdag, en favorittfilm på DVD når han er syk, impulsinvitere han med ut på middag når han er sliten.

Skrevet

Kan du ikke bare si til henne at du hadde satt pris på en overraskelse på Valentines day? Hun er vel sikkert bare ikke klar over at du savner det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...