Gå til innhold

Peppes speltbunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd den? Hvordan er den i forhold til vanlige bunner? Noen vesentlig forskjell i smak?

Hadde lyst å bestille med speltbunn, men har flere munner å ta hensyn til, så da må jeg først vite at den går ned. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe forskjell i smak i hvert fall. Er vel bare noe vits hvis man ikke tåler/vil spise hvetemel. (jeg har en i huset som ikke tåler hvetemel, så her erstattes alt hvetemel av spelt, både i brød og kaker, og det smaker prikk likt).

Skrevet

Spelt inneholder dessuten mer vitaminer og mineraler, mer proteiner enn hvetemel.. Det er også litt mer energirikt, men ikke mye.. Mange opplever spelt som mer lett fordøyelig, så jeg velger alltid spelt der jeg kan.

Skrevet

Jeg synes den er god. Hvis de ikke liker grovere mel, så er det nok ikke tingen.

Skrevet

Jeg er ganske kresen av meg, men speltbunnen smakte bra den. Hadde jeg ikke visst at vi hadde bestilt speltbunn hadde jeg ikke merket noe forskjell :-)

Skrevet

Det er en stund siden jeg spurte, og vi endte opp med Dolly igjen. ;)

Jeg bruker grov bunn når jeg lager hjemme, og ut fra de andre kommentarene her, tror jeg vi går for speltbunn neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...