Amadea Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Skal dere feire eller markere valentines day på noen måte?
Amadea Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. februar 2007 (endret) Kan jo begynne med meg selv. Jeg synes egentlig dette bare er nok en kommersiell "feiring" og at man like så godt kan overraske hverandre på en koselig måte hvilken som helst dag i året. Meeeen, så var det dette med tiltakslösheten da. Og da er det litt greit å bli minnet på dette med å stelle i stand noe koselig for hverandre. Vi har pleid å spise en fin middag med vin til. Synes absolutt ikke det er nödvendig med gave, men vi har hatt det et par ganger. I år har jeg sett noen utrolig söte hjerteformede kaker hos bakeren. Det er jo altfor tidlig nå, men kanskje jeg stikker innom der på tirsdag. Endret 9. februar 2007 av Amadea
Gjest StockDama Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 niks, feirer det ikke, aldri gjort det heller.
Arkana Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Vi skal som vanlig ut og spise god middag på restaurant, men ellers pleier vi ikke å gjøre noe spesielt, selv om det har hendt at vi har gitt hverandre gaver/kort/blomster. Forresten litt artig at så mange på KG tydeligvis er veldig imot Valentine's Day, men hvert år ser jeg alltid mange på vei hjem fra jobb med store blomsterbuketter eller gaver, og restaurantene er alltid stappfulle. Så jeg lurer på om KG-brukere er spesielle eller om det bare er populært å si at man ikke bryr seg, mens man egentlig gjør det.
tommeline Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Nei, det feirer vi ikke. Mannen min er flink med å gi meg oppmerksomheter ellers i året, og det syns jeg er mye koseligere enn at butikkene har bestemt at "i dag skal du gi din kjære blomster".
Malama Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Ja, vi markerer det. Vi lager litt god mat, tenner lys på boret, og koser oss. Jeg lager alltid et kort til ham, og kjøper lovehearts. Noen ganger har jeg fåt blomster, andre ganger et kort. Det er ikke avgjørende i det hele tatt. I år har jeg kjøpt litt mer enn bare lovehearts, rett og slett fordi jeg hadde lyst (men ikke noe jeg sånsett kunne gitt ham en tordag i mars altså, bare det at.. ja, hvorfor ikke?) (også merka jeg på ham at det er mulig at jeg kanskje får noe, så da syntes jeg det var koselig å ha noe til ham, men blir slett ikke skuffa om "det" jeg får er et kyss heller jeg da. (han kan UMULIG overgå det han ga meg sist jeg skulle få en gave på en "romantsik dag" (5 årsdagen vår); da fridde han. ) Nå lager vi nå god mat innimellom fordi vi har lyst, så det er absolutt ingen motsetning mellom å markere denne dagen, og å finne på denslags helt andre dager. Men jeg synes vi aldri kan få nok av å feire kjærligheten, så hvorfor ikke? Koselig er det. Men vi operer ikke med kjøpepress på noe vis.
Gjest Vidvandre Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Nei, jeg er ikke katolske så hvorfor skulle jeg feire en helgen Og Valentines er jo dessuten en amerikansk tradisjon, skal vi begynne å markere Thanksgiving og Groundhog Day også da? Og like greit feire irenes St. Patricks Day i samme slengen? Har faktisk aldri tenkt på dagen som noe spesielt og komme ikke på at det er Valentines Day før noen bemerker det, og det er det få som gjør. Det året jeg hadde kjæreste markerte vi den ihvertfall ikke, da det var på dagen tre år siden et nært familiemedlem av kjæresten min døde, og han var ganske deppa. Kan ha noe med hvor i landet man bor da, kanskje det er vanligere å markere dagen i Oslo? Men, i dag folkens, er det Den Store Tannbørstebyttedagen! Det er noe å feire det!
Gjest Keycha Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Valentines day er totalt uinteressant for meg, aldri brydd meg om det skvipet fra USA.
T__|:)|__S Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Kjæresten er flink til å vise det i hverdagen, men siden vi er kjærester, så syns vi det er koselig å ha en "egen" dag å feire på Jeg har kjøpt en boxer med bilde av meg på til han og senere idag, skal vi på kino
Arwen Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 Siden vi har bryllupsdag 12. februar feirer vi ikke valentines, men hadde vi ikke hatt det hadde vi sikkert gjort litt ut av dagen. Vi ga hverandre hvertfall alltid kort og spiste litt ekstra god mat når vi ikke var gift.
Gjest niomi Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 Helt uaktuelt å "feire" noe slikt tull.
Gjest vimse Skrevet 14. februar 2007 #15 Skrevet 14. februar 2007 Nei, vi gjør ikke noe spesielt ut av dagen, har ikke gjort det tidligere heller.
Kosemose Skrevet 14. februar 2007 #16 Skrevet 14. februar 2007 Nei, det feirer vi ikke. Mannen min er flink med å gi meg oppmerksomheter ellers i året, og det syns jeg er mye koseligere enn at butikkene har bestemt at "i dag skal du gi din kjære blomster". ← Jeg tenker som deg! Syns det er litt ubehagelig med sånne dager hvor butikker og næringsliv har bestemt seg for at "i dag skal du være romantisk mot din kjære", "i dag skal du være oppmerksom mot din mor/far". Det virker litt motsatt hos meg. Jeg klarer å finne ut selv hvilke dager jeg har lyst til å markere og gjøre noe ekstra.
MsRP Skrevet 14. februar 2007 #17 Skrevet 14. februar 2007 Jeg leste her på KG i en eller annen tråd som omhandlet valentines et forslag om å drikke seg fulle og ha "vill og hemningsløs sex"... Morsomt... tenkte jeg... Så da kjæresten min spurte hva jeg hadde lyst til å gjøre den dagen så svarte jeg at "vi kunne jo lage en litt fin middag og drikke oss fulle og ha vill og hemningsløs sex?", mens jeg prøvde å se litt sånn uskyldig ut. Forslaget ble mottatt med et latterbrøl, etterfulgt av "så romantisk!! " før han så på meg, ganske tydelig stolt, og sa "that`s my kind of girl"... Bare et tips til de som har kjærester som er lei av romantisk kliss...
MellonCollie Skrevet 14. februar 2007 #18 Skrevet 14. februar 2007 Kan jo begynne med meg selv. Jeg synes egentlig dette bare er nok en kommersiell "feiring" og at man like så godt kan overraske hverandre på en koselig måte hvilken som helst dag i året. Meeeen, så var det dette med tiltakslösheten da. Og da er det litt greit å bli minnet på dette med å stelle i stand noe koselig for hverandre. Vi har pleid å spise en fin middag med vin til. Synes absolutt ikke det er nödvendig med gave, men vi har hatt det et par ganger. ← Sier meg enig i dette, jeg. Vi er flinke til å ta vare på hverandre i hverdagen også (tenner mye lys, legger igjen koselige lapper osv osv). Men idag tillater vi oss selv på å lage en ekstra god middag og åpne en flaske vin, midt i uka Jeg har også laga en liten gave, samboeren fridde til meg for noen uker siden mens vi var på ferie, og nå har jeg laga et lite album med bilder derfra til ham. Folk får gjøre hva som passer de best, men for min del blir denne dagen en unnskyldning for å finne på noe spesielt, og sette av en onsdag for å kose oss
Anglofil Skrevet 14. februar 2007 #19 Skrevet 14. februar 2007 Nei. For det første er jeg singel og for det andre ser jeg på denne dagen bare som en kommersiell greie og ingenting annet. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2007 #20 Skrevet 14. februar 2007 Her blir det mye Valentinsdag i dag. Jeg skal overraske en gruppe jeg arbeider med med små sjokoladehjerter. De har vært helt fantastiske i det siste, så de fortjener en liten oppmerksomhet. En annen gruppe har selv tatt initiativ til å markere dagen sammen, så der tar jeg med kaffe og noen andre ordner kaker. En som solgte et "uteliggerblad" fikk i dag også et slikt sjokoladehjerte av med og en liten slant. Hun sto og ønsket alle en fin dag, så jeg fikk lyst til å glede henne. Hun ble veldig overrasket og glad! Kjæresten min finner også et slikt lite sjokoladehjerte i dag, sammen med et hjerte i rødt papp og en invitasjon til å ta et bad sammen med meg etter jobben i kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå