Gjest Hilde K S Skrevet 20. februar 2003 #1 Del Skrevet 20. februar 2003 I morges da jeg kom på jobb kjeftet jeg litt. Var oppgitt over barna som hadde kranglet fra de sto opp til jeg slapp dem av utenfor skolen. Da jeg var ferdig med min utblåsning fortalte en kollega at hun syntes jeg alltid var litt sånn "sint" og straka vegen. Hun hadde vært helt vettskremt av meg da hun begynte i jobben, men hadde begynt å få sansen nå da. Jada - der satt jo andre kolleger i rommet og jeg har sluttet å røyke så temperamentet er på topp nå. Jeg bare tok sekken min og gikk mens jeg kommenterte at det var akkurat det jeg trengte for å gjøre dagen min enda bedre......... Jeg mener, dersom jeg kommenterer mitt førsteinntrykk av noen så er det dersom det var bra, ikke dersom jeg syntes det var ille og nå syntes det er ok. Begynte å tenke på om alle sitter med et førsteinntrykk av at jeg er meggete og høylydt og selvtilliten synker og synker. ( Har alltid holdt meg oppe på de som synes det er ok med meg og mine klare meninger ) Dypt og inderlig sukk fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 20. februar 2003 #2 Del Skrevet 20. februar 2003 Har slike utblåsninger overfor mine kjære kolleger rett som det er, jeg! Vi er flinke til å bruke hverandre! Når jeg har fått lov til å beklage meg litt over sure morgener og kranglete unger, og over at jeg har måttet "kjefte" i bilen hele veien til skolen (ikke ofte, men ikke gøy når det skjer...), så blir dagen så mye bedre, og jeg får litt trøst og en klapp på skulderen. Så vet også de jeg jobber sammen med at det evt. ikke er dem jeg er sur på om det skulle virke sånn! Derfor har vi også et godt arbeidsmiljø hos oss. Jeg synes den kommentaren du fikk var både unødvendig, ubetenksom og lite hensynsfull. Dagen kunne blitt så mye bedre, både for deg og sikkert også for henne, om hun hadde valgt en annen vri på svaret hun gav deg! Dessuten synes jeg ikke det hadde noe med saken å gjøre der og da hvilket førsteinntrykk hun hadde av deg en gang for lenge siden. Det var vel ikke akkurat det du trengte å høre den dagen? Snu det hele på hodet: Hva forteller dette om henne selv, som kan svare en frustrert kollega med sine meninger om hennes person på denne måten? Var hun særlig fintfølende, egentlig? Mindre direkte? Jeg kan også være "høylydt" og har klare meninger, og jeg får tilbakemeldinger på at mange setter pris på nettopp denne egenskapen. De er aldri i tvil om "hvem jeg er", hva jeg mener og står for, og de vet de får et ærlig svar når de spør. Ikke bekymre deg, du! Gå videre med hodet høyt hevet, og vær like blid! Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scampi Skrevet 20. februar 2003 #3 Del Skrevet 20. februar 2003 Det er forskjell på å være høylytt og ha egne sterke meninger og være kvass og utålelig. Kanskje hun lenge har hatt lyst til å fortelle deg at du virker sint, men ikke funnet den rette anledningen. Kanskje virker du så bestemt at hun ikke tør å si sine meninger i frykt for hva du ville komme med. Jeg ville ha satt pris på at hun turde å si til meg hva hun mente, og tenke litt over hvordan jeg virker på andre. Kanskje hun reagerer like negativt på at du er rett fram i dine meninger som det du gjorde nå når hun sa hva hun mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 20. februar 2003 #4 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg tror ikke hun mente å være frekk. Tror tvert om det var en måte å fortelle at hun liker deg på. Sa hun ikke at hun hadde fått sansen for din direkte og rett fram måte, eller misforsto jeg? Kanskje du burde spørre henne, for hvis det var godt ment, var det kanskje litt dumt at du braste ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. februar 2003 #5 Del Skrevet 20. februar 2003 Scampi ; jeg pleier aldri å være kvass og utålig, men er ofte den folk kommer til med problemene sine. Dersom meningene mine hadde vært så jævlige å høre på hadde vel ingen giddet å spurt meg om råd ? Dessuten er det forskjell på å være rett fram i sine meninger om SAKER og personer. Jeg kunne aldri sagt til en person noe om deres ( i mitt syn ) dårlige egenskaper i påhør av andre. Jeg liker faktisk ikke å såre andre - om jeg drar fram andres egenskaper i plenum så er det alltid de gode egenskapene ! Denne damen har ingen problemer med å komme med sine meninger om det meste, så jeg kan ikke se at JEG skulle være til hinder for det: Har ikke vært det tidligere i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scampi Skrevet 20. februar 2003 #6 Del Skrevet 20. februar 2003 Det var ikke meningen å antyde at dine meninger var jævlige å høre på - ville bare prøve å forstå hva som gjorde at hun gikk så langt som å si det hun gjorde. Jeg gjør aldri sånt, i hvert fall ikke i andres påhør, så jeg skjønner godt at du reagerte. Får håpe dagen ser litt lysere ut nå i alle fall. Her skinner sola, og hadde det ikke vært for en papirbunke på størrelse med Galdhøpiggen hadde dagen vært rimelig suveren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 20. februar 2003 #7 Del Skrevet 20. februar 2003 D er ikke alle som tåler en person som er høylydt. man må bare finne seg i d og dempe seg når slike er i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KimErikLokker Skrevet 20. februar 2003 #8 Del Skrevet 20. februar 2003 Fankern, og så jeg som trodde det var et kvalitetsstempel at man vant seg ved nærmere bekjentskap! Det er jo dét kollegaen din sier - og det burde være viktigere enn at førsteinntrykket var mer tvilsomt... *har en positiv dag i dag, jeg!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. februar 2003 #9 Del Skrevet 20. februar 2003 Kim Erik ; Jada, vet hun ikke er vettskremt av meg nå, men hun rev meg ned av min pidestall av selvgodhet ( les jeg tror jeg er perfekt ). Hver gang noen antyder at jeg har dårlige egenskaper ( kan godt nevne og ironisere dem selv altså ) får jeg et snev av dårlig selvillit. Jeg begynner rett og slett å lure på om alle jeg kjenner har lagt merke til alle de dårlige egenskapene og ikke de gode ! Scampi ; mitt svar til deg var overskygget av mitt elendige humør. Tok absolutt alt tidligere i dag negativt opp. De sier det dårlige humøret bedrer seg etter 14 dager uten nikotin. ( Driter i humøret, jeg SKAL klare å slutte, ville vært nedtur å begynt igjen nå, selv om omgivelsene lider ) Sexysadie ; jeg har et lite problem med å dempe meg når det ikke er i seriøse fora, som feks moregenpraten på jobben. I møter ol klarer jeg å være saklig og rolig. Var bare ute etter litt trøst - stakkar meg. Min mann er på reise og jeg er alene med alle tre bråkebøttene......... Men jeg får jo ut litt frustrasjon nå da ! Jeg dør gjerne for en sigarett akkurat NÅ ! Eller var det jeg dør vel gjerne om jeg røker en sigarett nå ? Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. februar 2003 #10 Del Skrevet 20. februar 2003 Det værste jeg vet er sure kjærringer på jobb som klager og syter. Og vet du hvorfor: det blir surt miljø. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. februar 2003 #11 Del Skrevet 20. februar 2003 Ja tenk så uheldig alle de andre på jobben min er . I dag var det to sure kjerringer der........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. februar 2003 #12 Del Skrevet 20. februar 2003 Begynte å tenke på om alle sitter med et førsteinntrykk av at jeg er meggete og høylydt. Du skal ikke se helt bort ifra at det er en sannhet Hilde. Kvinner som ofte er sure og oppfarende får lett ett rykte på seg som noen skikkelige PMS-kjerringer. Vi har ett par slike på jobben min også og de skaper lett ett dårlig miljø. Felles for dem alle er at de har mye å gjøre privat- små barn etc. men selv det er ingen unnskyldning for at de hele tiden er sure og glefser etter en. Slike kvinner er nesten det verste jeg vet og de setter alle kvinner i ett dårlig lys med sin oppførsel. Jeg kjenner deg jo ikke Hilde- men måten du reagerte på i dag var helt etter boken for hvordan du IKKE skulle ha reagert. Mitt råd til deg er at du tar deg sammen. Jeg er selv direkte i min tale og væremåte men jeg er aldri meggete og sur slik som du virker å være (sier ikke at du er det men det er mitt inntrykk, og dette inntrykket gir du også her på KG). Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #13 Del Skrevet 21. februar 2003 Milla skriver : jeg er aldri meggete og sur.......... GODT DU HAR SELVIRONI MILLA ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 21. februar 2003 #14 Del Skrevet 21. februar 2003 God morgen alle sammen! Takk for innspill. I dag spurte jeg kolegaene mine om de oppfattet meg som en sur kjerring. Det gjør de ikke - heller motsatt. Men i går var jeg virkelig sur. Synd om det er flere enn Milla som har det inntrykket av meg her på KG bare pga en tråd som ble lagt ut på en virkelig dårlig dag ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 21. februar 2003 #15 Del Skrevet 21. februar 2003 God morgen Hilde, og dere andre. Jeg vet hva du gikk igjennom igår, been there done that. Men akkurat nå så kan du faktisk skylde på røykekuttet ditt at humøret ditt ikke var helt på topp igår. Og ungene virker mye verre, de bråker og krangler mye mere (not) når man slutter å røyke. Det VET jeg. Jeg sluttet å røyke for 4 måneder siden, og den første måneden var jeg som et troll innimellom. Det er utrolig slitsomt å ha kranglete unger på morgenen, jeg har "bare" 2, du som har 3, det må jo ha føltes helt vanvittig!!!...og JA, da er man ofte bare helt super-frustrert når man endelig kommer seg på jobb, for det er jo faktisk deilig, å få "slippe fra" de der hersens ungene. Og da er det deilig å slippe ut litt "steam", få slenge med leppa og være en frustrert hardt arbeidende mamma... Alle kan ha slike dager...absolutt ALLE!!!!! Ha en god dag og en fortreffelig helg PS. Kjempetøft av deg å slutte å røyke, Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. februar 2003 #16 Del Skrevet 21. februar 2003 ALLE har slike dager (huff og gru) Men, gjennom dette forum har jeg ikke oppfattet deg som meggete eller sur, Hilde. En dame med sterke meninger, og meningers mot - avgjort, men også ei dame som kan argumentere for SAK uten å gå på PERSON. DET er en egenskap ihvertfall jeg setter pris på! Og det er noe annet enn å være sur og meggete. Lykke til med røykeslutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 21. februar 2003 #17 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg vil bare si at jeg ikke har merket at du på noen måte har utmerket deg som SUR & SINT her på KG. Kanskje jeg ikke har fulgt godt nok med?? Barn og røykstopp kan begge deler får opp tempramentet! Men ikke ta din kollegas kommentar opp i verste mening, det er ikke sikkert hun mente det slik. Jeg kommer aldri til å glemme min hovedkontakt på sykehuset de første ukene min sønn var innlagt (han ble født 14 uker for tidlig). Hun var så bestemt, selvsikker og rask i replikken, at jeg ble litt engstelig. Men ganske snart lærte jeg henne å kjenne som verdens dyktigste og go'este - hun betydde massse for oss i en vanskelig situasjon. Mens førsteinntrykket altså var litt som du ble fortalt vedr. deg.... Jeg fikk forresten et veldig hyggelig svar av deg en gang - det høynet "aksjeverdien" din. (he-he!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 21. februar 2003 #18 Del Skrevet 21. februar 2003 Tusen takk for støtte ! Egentlig går det greit å slutte å røyke så lenge alt går på skinner, men det skal ikke store bagatellen til før jeg kjenner jeg blir hissig. Sukk. Klarer stort sett å holde inne når jeg vet det er tåpelig å bli sint. I går burde jeg og ville vanligvis spurt hva hun mente. Kanskje ville jeg fått et uventet svar.......... Jaja nå er humøret oppe iallefall. GOD HELG ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå