Gjest Ventende Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Når en mann sier, jeg ringer deg, og han ikke gjør det. Ringer dere selv? Hvor lang tid kan man vente med å ringe før det virker masete? Var ute sammen med en sist helg, og vi snakket da om å dra på et arrangement som er neste helg (altså en uke fra nå). Men har ikke hørt noe til nå. Bør jeg vente til han ringer uansett? Eller ringe/sende melding når det nærmer seg? Er jo dumt å sitte og holde av helgen hvis det ikke skjer noe. Huff, kan ikke gutter slutte å si jeg ringer deg hvis de ikke mener det. Eller si noe om NÅR så man slipper vente og lure og tenke skal jeg ringe selv eller ikke Et annet spørsmål til slutt. Hvor ofte er det vanlig å ville treffes hvis man liker noen? Er det et tegn på at han ikke føler noe mer enn vennskap hvis det går en uke eller to mellom hver gang man hører noe? Har det veldig koselig når vi treffes, og når han først ringer kan vi prate lenge. Og han har sagt han ikke kan prate sånn med andre men er det en typisk vennskap-ting å si, og ikke noe man sier til en man vil bli sammen med?
Gjest Vidvandre Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 "Jeg ringer deg" er en veldig løs avtale og bør ikke tas så veldig bokstavlig i min erfaring. Hvis han vil ringe deg, gjør han det, hvis ikke ville jeg planlagt helgen min uten ham. Ringer han deg i siste liten får han bare tåle at du har et liv og så kan dere bare avtales å treffes neste helg.
missluna Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Det kommer helt ann på om det er en jeg har vært på date'rn med lenge eller om det er etter første date'n. Om han sier etter første date at han ringer meg, og ikke gjør det... Da kan han bare ha det så godt. He's loss
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 kan ikke menn (og kvinner) gro litt ryggrad og heller la være å si "jeg ringer" når de ikke har planer om det uansett? de tør ikke si noe annet, og det er en enkel utvei. selv er jeg drittlei å få høre "jeg ringer" og så går det 10 timer til de ringer (ja de ringer men min og deres oppfattelse av litt senere er forskjellig). men kanskje er ventetiden verdt det når de først ringer
Gjest Pet Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Hvis du sitter og venter og lurer veldig på hvorfor han ikke ringer, synes jeg du skal ringe selv for å avklare situasjonen. Det er ingen mening i å drive å lure og spekulere når du kan finne ut om han skal være med på arrangementet ved å ta en enkel telefon. Er du redd for å miste ansikt?
Frøken¤Fryd Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Siden dere har snakket om å dra på et arrangement sammen og han sa "jeg ringer deg", så bør du forvente at han gjør nettopp det. Men, hvis du er lei av å sittepå gjerdet og vente er det ikke værre enn å sende en melding eller ringe han selv og høre hvordan det blir ift. neste helg, siden du gjerne vil ha beskjed litt i forveien så du kan avtale noe annet om han ikke vil bli med på dette. Dere har jo tross alt snakket om det og hvis han ikke mente noe med det, men likevel nevner å dra på et arr. sammen,ja da kan man jo virkelig begynne å lure.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Hvis du sitter og venter og lurer veldig på hvorfor han ikke ringer, synes jeg du skal ringe selv for å avklare situasjonen. Det er ingen mening i å drive å lure og spekulere når du kan finne ut om han skal være med på arrangementet ved å ta en enkel telefon. Er du redd for å miste ansikt? ← Redd for å virke masete og smådesperat... men kanskje det er like greit det når man faktisk ER litt desperat.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Redd for å virke masete og smådesperat... men kanskje det er like greit det når man faktisk ER litt desperat. ← Det virker nesten som om man er satt 50 år tilbake i tid her. Hvorfor er det bare gutten som skal ringe. Skal jenta sitte der og vente til han finner det for godt å ta kontakt? Ring selv og spør hva det blir til. Gi klar beskjed om at du vil vite for ellers har du andre planer. Du behøver ikke sitte på pinne og vente til/hvis han finner det for godt å ta kontakt. Til det er tiden din alt for verdifull. Vis at du krever noe. Tåler han ikke det er han ikke verdt å ofre tid på.
Gjest Pjusk Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 selv er jeg drittlei å få høre "jeg ringer" og så går det 10 timer til de ringer (ja de ringer men min og deres oppfattelse av litt senere er forskjellig). men kanskje er ventetiden verdt det når de først ringer ← Forstår jeg deg rett nå? Mener du at å vente 10 timer før man ringer, er for lenge?
Gjest Pet Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Redd for å virke masete og smådesperat... men kanskje det er like greit det når man faktisk ER litt desperat. ← Jeg synes ikke det virker desperat, jeg synes heller det vitner om ei jente som er trygg på seg selv og tør å ringe og stille et enkelt spørsmål. Bare gå rett på og spør om han skal være med på dette arrangementet. Du trenger verken å høres desperat eller masete ut.
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Forstår jeg deg rett nå? Mener du at å vente 10 timer før man ringer, er for lenge? ← ikke hvis det skjer når man ringes første gangen, men når man flørter med noen og de sier at de ringer meg opp om litt, da er 10 timer litt lenge. men selvfølgelig jeg skjønner jo at ting kan skje.
Gjest Pax Skrevet 10. februar 2007 #12 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Det kommer an på. Har ikke noe i mot å ringe, men jeg kan godt finne på å la være å ringe av prinsipp, hvis motparten har sagt at h*n skal ringe. Ellers så ville jeg lyttet til magefølelsen. Endret 11. februar 2007 av Succubus
Gjest Frøken Titt Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Når en mann sier, jeg ringer deg, og han ikke gjør det. Ringer dere selv? ← Nope.
Gjest Pjusk Skrevet 10. februar 2007 #14 Skrevet 10. februar 2007 ikke hvis det skjer når man ringes første gangen, men når man flørter med noen og de sier at de ringer meg opp om litt, da er 10 timer litt lenge. men selvfølgelig jeg skjønner jo at ting kan skje. ← OK! Jeg forsto det som at du mente at hvis du traff en fyr f.eks. på en fest og han sa han ville ringe deg, så mente du at 10 timer var unormalt lang tid. Men som du sier at hvis noen sier de skal ringe deg "etterpå", så er vel 10 timer ganske lenge.
pookie Skrevet 10. februar 2007 #15 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Når en mann sier, jeg ringer deg, og han ikke gjør det. Ringer dere selv? Hvor lang tid kan man vente med å ringe før det virker masete? Var ute sammen med en sist helg, og vi snakket da om å dra på et arrangement som er neste helg (altså en uke fra nå). Men har ikke hørt noe til nå. Bør jeg vente til han ringer uansett? Eller ringe/sende melding når det nærmer seg? Er jo dumt å sitte og holde av helgen hvis det ikke skjer noe. Huff, kan ikke gutter slutte å si jeg ringer deg hvis de ikke mener det. Eller si noe om NÅR så man slipper vente og lure og tenke skal jeg ringe selv eller ikke Et annet spørsmål til slutt. Hvor ofte er det vanlig å ville treffes hvis man liker noen? Er det et tegn på at han ikke føler noe mer enn vennskap hvis det går en uke eller to mellom hver gang man hører noe? Har det veldig koselig når vi treffes, og når han først ringer kan vi prate lenge. Og han har sagt han ikke kan prate sånn med andre men er det en typisk vennskap-ting å si, og ikke noe man sier til en man vil bli sammen med? ← Dette postet du den 9 februar,altså på fredag og det er snakk om neste helg.Gi mannen noen dager til du.....syns jeg. Han vil vel vente til det nærmer seg Endret 10. februar 2007 av pookie
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #16 Skrevet 10. februar 2007 –Jeg ringer deg. (den dagen det snør i helvete. ikke før.)
Fønix Skrevet 11. februar 2007 #17 Skrevet 11. februar 2007 Tror ikke nødvendigvis det er noen stor forskjell på menn og kvinner her. Jeg har fått den "jeg ringer deg"-kommentaren mange ganger fra jenter. Jeg tar den gjerne med en klype salt. Og hvis de ikke ringer, lar jeg ikke det bry noe særlig. Jeg har nok en litt darwinistisk tilnærming til den problemstillingen. Men hvis jeg virkelig har lyst til å treffe henne igjen, så ringer jeg/sender en melding og sier nettopp det. Men da er jeg tydelig. Jeg gir klar beskjed om at jeg har lyst til å se henne igjen. For meg er dette ganske enkelt. Hvis jeg er interessert i henne, bør jeg jo fortelle henne det. Hvordan kan hun ellers vite det? I noen situasjoner kan hard-to-get-strategien være fornuftig. Men stort sett medfører den bare at den du er ute etter tror at du ikke er interessert. Hvis du ikke er interessert, er det jo ikke noe problem at den andre ikke ringer. Men hvis man plages av den manglende oppringningen, er det jo bare å ta kontakt selv. Det eneste du har å tape på det er egen stolthet. Og det har i hvert fall jeg råd til. En annen ting er at jeg synes det er forbanna dårlig stil å si at man skal ringe, uten å gjøre det.
hjertesukka Skrevet 11. februar 2007 #18 Skrevet 11. februar 2007 Hvis en mann sier "jeg ringer deg", så regner jeg med at det toget er gått.Hvis han ikke kan være mer tydelig og komme opp med en skikkelig avtale, så er han nok ikke interessert. Men her var det jo snakk om et arrangement dere skulle gå på. Da ville jeg spurt rett ut : "skal vi gå dit neste helg"? Syns ikke du mister ansikt ved å spørre konkret om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå