Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest koffeine
Skrevet

Jeg har farget håret lysebrunt en stund med sånn farge som skal vaskes ut etter et par måneder (casting fra l'oreal). Dette stemmer imidlertid dårlig på mitt hår, fargen blir ganske mørk brun og vaskes ikke ut...

Vel, jeg ble lei av å være mørk, så siden oktober har jeg ikke farget det for å etterhvert få tilbake min vanlige farge som er mellomblond. Men i går mistet jeg tålmodigheten, og kjøpte en sånn pakke med farging og striping i farge askeblond... Fargen hadde rett og slett ingen effekt, så jeg prøvde med stripene etterpå, med det resultat at jeg nå har lysebrunt hår med kobberaktige striper noe ujevnt fordelt over hodet. :sur: Det er liksom ikke helkrise, men ikke det jeg ville ha heller.

Det jeg lurer på nå er om jeg skal prøve en gang til med sterkere lut, eller om jeg risikerer at håret faller av eller noe. (Har ganske tynt hår.) Har hørt man kan bruke avfargingsmiddel, men så ikke noe som het det på H&M, er det det samme som blekemiddel? Er vel en viss fare for at jeg ender opp med hvitt hår innerst og gulrot ytterst? Ønsker meg ganske "vanlig" blondt hår, ikke platina eller noe.

Noen erfaringer her? Eller bør jeg kanskje heller gå til frisøren (dyrt...)

Er også takknemlig for tips om gode frisører i Oslo :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du skal fjerne brunfarge bør du gå til frisøren. For brunfarge inneholder mye rødt fargepigment, som vanskelig lar seg fjerne (= gulrotfarget hår...)

Skrevet

He he, fy fy, at vi aldri lærer.... :sjenert:

Kine på Toni & Guy Grunerløkka, eller Anne Mette på Toni ang Guy Hegdehaugsveien er svært flinke til å fikse slikt hår. Det koster litt penger, men de balanserer det svært fint ut og det er holdbart. Evt. kan du høre om en av lærlingene kan fikse det, det er ikke så dyrt og det er Kine og Anne Mette som veileder de uansett.

Jeg har nemlig blitt "reddet" av disse to før nemlig, en gang etter hjemmefarging (for lenge lenge siden) og en gang jeg tok sjansen på å gå til en rimelig frisør.

Skrevet

Og bildene på pakken lyger alltid, det blir alltid mye mørkere enn det.

Avfarging finnes hos HM, bl.a i Nutrisse. Du kan avfarge bare litt, følge med og stoppe prosessen før tiden er ute og deretter jevne over med en lysbrun farge. Lysbrun blir mørk brun. Jeg har selv casting mørk blond i mitt hår og etter mine øyne er det mørkebrunt, og det vises også i fargekartet.

Skrevet

uffda.. uflaks, men jeg skjønner fremdeles ikke at noen tør å eksperimentere så mye med håret sitt på egen hånd.. jeg går bare til frisøren jeg...

Gjest koffeine
Skrevet

Hm, det blir vel frisøren ja... Har bestilt time på Toni & Guy neste uke :) Kanskje skal jeg bare nøye meg med å klippe det. Fikk faktisk flere komplimenter for hårfargen i går (!) så da er det kanskje ikke så ille. I alle fall bedre enn å ikke ha hår, hehe.

Gjest StockDama
Skrevet
uffda.. uflaks, men jeg skjønner fremdeles ikke at noen tør å eksperimentere så mye med håret sitt på egen hånd.. jeg går bare til frisøren jeg...

jeg gjør det støtt og stadig,gjort det siden jeg var 15, og jeg har alltid fått den fargen jeg ønsker meg. det er bare å ikke ha urimelige krav til hva du kan gjøre selv, du kan for eksempel ikke gå fra hjemmefarga svart til platinablond.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...