Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som putene vår på soverommet trenger en vask, de lukter litt. går det an å hive de i vaskemaskinen eller? hvis ikke, hvordan kan man da få dem rene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg putter med jevne mellom rom både putene og dynene i vaskemaskina på 60grader jeg. Har gått veldig fint med de jeg har. Bruker dyne og pute fra gjesterommet mens jeg venter på at det tørker(har ikke trommel...)

Skrevet

Det blir best om de tørker i trommel. Men det er ikke noe problem å tørke uten, bare pass på å riste skikkelig slik at fylle tikke klumper seg. Her går både dyner og puter i maskinen med jevne mellomrom.

Skrevet

Går fint å vaske de i maskinen, ja.

Alternativet er vel å levere de på et vaskeri/renseri.

Skrevet

Puter og dyner bør kunne vaskes på 60 grader..hvis de ikke kan det..vel da hadde jeg kjøpt nye! Jeg vasker både puter og dyne jevnlig (ca. hver/annenhver mnd. Bruker da gjestedyne/pute i mellomtiden..de vaskes ikke så ofte pga lite bruk!) Finnes ikke noe deiligere enn å legge seg i helt rene sengklær!! :sjarmor:

Et lite tips til tørking av puter er å legge en tennisball e.l. i tørketrommelen sammen med putene..da blir de godt opp-puffet samtidig som de blir tørket!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...