Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal til Lisboa med jobben i mars, og har prøvd å finne ut om kjeder som Topshop, Oasis etc har butikker der. Har prøvd å Google, men har ikke funnet noe jeg ble så mye klokere av.

Har noen vært i Lisboa, og kan fortelle meg hvor disse butikkene evt ligger? Eller hvor jeg bør legge shoppingrunden om jeg kun har èn dag til shopping?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger et digert shoppingsenter med masse butikker ute ved akvariet - husker ikke i farten hva området heter, men det går t-bane rett ut dit. Hvis du skal hurtig-shoppe, altså. Ellers er det mange fine butikker i Baixa/chiada-området - og det er vel mer hyggelig å gå rundt der enn på et kjøpesenter. Lisboa er en kjempefin by, du er heldig som skal dit! Jeg anbefaler en tur opp i borgen, gjerne med trikk, og et besøk i akvariet, som visstnok er (eller var i hvertfall) Europas største.

Skrevet

Colombo Shopping Center litt utenfor Lisboa sentrum er visstnok det største senteret i Portugal. Husker ikke om TopShop eller Oasis er der, men andre butikker som Zara er der i allefall. Det er uansett mer enn 400 butikker der, så du finner sikkert noe du liker!

Her er hjemmesiden deres, men den er på portugisisk.

http://www.colombo.pt/mainsite/common/default.aspx

Ellers finner du en del shoppinggater i sentrum, selvfølgelig. Men hvis du skal gjøre seriøs shopping kan jo et senter være vel så bra?

Skrevet

Takk for svar og link :)

Gleder meg veldig til å reise! Jeg vil heller ha to-tre skikkelig bra butikker enn mange dårlige, men et shoppingsenter har vel det meste. De har jo helt ville åpningstider ser jeg, så skal nok få shoppet litt!

Takk også for innspill om sightseeing! Må nesten ta meg litt tid til det også :)

Skrevet

Det er "hippere" butikker i Bairro Alto området, om det er det du er på jakt etter. Ellers så anbefaler jeg også Chiado området for mainstreem-shopping.

• 2 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Finnes butikker som Zara i vanlige handlegater eller må en på butikksenter?

Skrevet
Det ligger et digert shoppingsenter med masse butikker ute ved akvariet - husker ikke i farten hva området heter, men det går t-bane rett ut dit. Hvis du skal hurtig-shoppe, altså. Ellers er det mange fine butikker i Baixa/chiada-området - og det er vel mer hyggelig å gå rundt der enn på et kjøpesenter. Lisboa er en kjempefin by, du er heldig som skal dit! Jeg anbefaler en tur opp i borgen, gjerne med trikk, og et besøk i akvariet, som visstnok er (eller var i hvertfall) Europas største.

Høres ut som om du mener det shoppingsenteret ved Expo? Oceanario er det vel det akvariet heter.. http://www.oceanario.pt/

Der er det ihvertfall mye forskjellige butikker, så ska lalltids klare å finne deg noe der vil jeg tro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...