Gå til innhold

Poteter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke hatt mye "vanlig" mat i det siste, og jeg fikk plutselig et skikkelig "sug" etter poteter. Noe enkelt jeg kan lage med det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjempegod til både fisk, kylling og kjøtt (dippene også) med en salat med balsamico ved siden av, eller bare som snack:

Vask poteter, skjær de i båter med skallet på. Legg bakepapir i langpanna, sleng oppi potetene, sprinkle med olivenolje, salt, chilipulver, timian og hvitløkspulver (eller annet krydder du liker) og bland med hendene. Sett i ovnen på ca 230 grader i ca 20-30 min (de skal ha fått god farge) Lurt å snu litt på de etterhvert.

Dip/ saus: lettrømme/ kesam mager/ creme fraiche, masse knuste hvitløksfedd, salt (gjerne hakket gressløk oghvis du har, fra krydderpose duger). Evt. hot chilisaus fra heinz også ca 1 ss.

Eller: lettrømme/ kesam/ creme fraiche, finhakket rødløk, masse knust hvitløk, hakket basilikum og dill og salt. Røres sammen.

nammenam.

Ellers har man jo alle varianter med bakt potet, hjemmelaget pootetstappe, stekte poteter (gjerne ketchupstekte) osv, salater med spekeskinke, rømme og nypoteter (hvis du finner nå) osv.

Endret av kitekatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...