Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel seg selv. Kjørte viruskontroll her om dagen og fikk beskjed om at det lå en trojan clicker i temporary internet files, den kunne ikke desinfiseres så jeg slettet den.

Jeg lurer derfor på om det er mulig å slette temporary internet files når man finner det for godt. Kan jo ofte legge seg endel "drit" her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke så dumt å gjøre det av og til ;)

Skrevet

Ja for det ligger vel ingen viktige filer her? Hvilke filer er dette egentlig?

Skrevet

nettleseren lagrer filer for hver side du er inne på. Du kan godt slette en gang i uka viss du bruker PC'en mye. Ingen viktige filer :) Har du ikke slettet på lang tid, kan PC'en jobbe litt saktere.

Skrevet

hmmm.. okey.. kanskje derfor internett plutselig har blitt tregt. Har tatt viruskontroller, spywarekontroller uten hell. (utenom den trojan clickeren, men tror ikke den var av så stor relevans). Var redd noen hadde brutt seg inn på det trådløse nettet mitt, men kanskje synderen ligger blant de temporære internett filene. :ironi:

Skrevet

men hvor i huleste finner man disse filene?Jeg har lett gjennom pc'n og finner mapper flere steder som det står temporary internet files, men det er jo ikke noe inni de...betyr det at jeg har automatisk sletting? eller at jeg ikke har funnet riktig mappe?

På den forrige pc'n fant jeg de med en gang...rart jeg ikke gjør det her

Skrevet (endret)

Se under tools øverst på sida, klikk på internet options, midt på sida står det delete cookies og delete files. Du kan slette begge.

Endret av Minimi
Skrevet
Ja for det ligger vel ingen viktige filer her? Hvilke filer er dette egentlig?

Nettleseren lagrer filer (bilder og vanlig tekst) slik at om du besøker samme side på nytt så kan nettleseren i mange tilfeller bruke filene som allerede er lagret på din maskin istedenfor å laste dem ned på nytt. Gjør at sider du besøker ofte normalt vil være klare raskere enn om hele sideinnholdet skulle lastens ned hver gang.

Skrevet

Sånt sletter man hver gang nettleseren lukkes. I hvertfall gjør jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...