Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Ja til boikott av valentines day! Vis at dere elsker hverandre hver dag ikke bare en dag i året!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Er de færreste som bryr seg om den dagen da. Les f.eks. her inne, så ser du at det bare er de mest materalistiske som snakker om den dagen :kgblunk:
Gjest Bellatrix Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Jeg tviler på at de som feirer valentine bare viser hverandre at de er glade i hverandre den 14. februar.
Frøken¤Fryd Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Hvis du er så imot Valentine`s Day så er det bare å la være å feire den, det er ikke værre enn det
Gjest Bellatrix Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Hvis du er så imot Valentine`s Day så er det bare å la være å feire den, det er ikke værre enn det ← Nettopp. Jeg har aldri vært noen valentinesmenneske, men det er koselig med hjertedilldall i butikkene. For meg spiller det ingen rolle om jeg gir eller får den i morgen eller på onsdag. I fjor ble mannen min lagt inn på sykehus den 10. februar. Da var det greit at butikkene var fyllt med romantisk klisj. Ypperlig sykehusgave.
Sin Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Vi viser at vi elsker hverandre hver dag, inkludert Valentinesday. Det er ingen motsetning i det! Hvis du ikke vil feire er det selvsagt bare å la det være, jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig hvordan andre gjør det.
Arkana Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Vi viser at vi elsker hverandre hver dag, inkludert Valentinesday. Det er ingen motsetning i det! Hvis du ikke vil feire er det selvsagt bare å la det være, jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig hvordan andre gjør det. ← Enig med deg, spesielt i det siste du skrev. Det er helt greit at trådstarter er i mot Valentine's Day, men jeg ser ikke helt poenget med å ønske at alle skal tenke som deg. Jeg og samboeren min skal kose oss med god middag på restaurant, men alle andre i hele Norge må gjerne sitte hjemme og se Hotell Cæsar om de heller vil det. Og jeg regner forresten med at du boikotter julaften også, for vi bør jo selvsagt gi hverandre gaver alle andre dager i året i stedet.
Maya Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Valentine`s er blitt altfor kommersiell, blir litt slitsomt med alt maset om den. Men det er opp til hver enkelt hvor mye man vil gjøre ut av dagen. Det viktigste er jo å vise hverandre kjærlighet og omtanke hele året igjennom I år skal jeg gi en gave med mening til min kjære, nemlig en kjælegris! Her er linken til Kirkens nødhjelp: http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Boikotte morsdag også? Alle barn burde vel sette pris på moren sin hele året? Og det er vel bare en gimmick for at handelsstanden skal tjene penger? Jeg er enig om at det kommersielle presset kan bli stort på diverse "merkedager", men det er kun snakk om å vise litt ekstra oppmerksomhet til en person som betyr mye for deg, det trenger ikke koste penger... Da jeg var au pair i USA lagde barna jeg passet hjemmelaget kort og sendte de hemmelig til den de likte best og vennene sine. Og på skolen ble de fortalt om historien om Valentine. Bare koselig det vel? Ser ikke helt grunnen til å boikotte Valentines Day, for dagen i seg selv er jo bare koselig og minner folk på å sette pris på at vi er frie til å elske den vi vil
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Tull å boikotte... alle har mulighet til å gjøre Valentines til noe som betyr noe for akkurat den du vil glede. Verden er kommersiell - men vi har selv valget... I fjor gikk jeg ut i otta og varmet opp bilen hans + kosta snø, han har ennå ikke glemt det...
MsRP Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Skjønner ikke helt hvordan noen kan være i mot dette, jeg? Det er jo bare koselig, og alle kan selv velge hva de vil gjøre eller ikke gjøre denne dagen. Kanskje grunnen til at ts er litt frustrert over valentinsdagen er litt mangel på romantikk i eget liv?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 9. februar 2007 #12 Skrevet 9. februar 2007 Jeg synes det er koselig å gjøre noe ekstra, og da er valentinsdagen en god "unnskyldning" for det. Det blir nok film, vin, og god mat hos oss den dagen, og jeg kommer til å gi en ikke-materiell presang. I stedet for å boikotte valentinsdagen fordi den er materialistisk, bør man vel heller boikotte alle de andre materialistiske og overfladiske tingene vi måtte beskjeftige oss med hele året.
Gjest Mayamor Skrevet 9. februar 2007 #13 Skrevet 9. februar 2007 Men viser du din kjærlighet alle andre dager i året enn valentines dag er sikkert kjæresten/mannen/konen din kjempefornøyd. Ellers: kanskje dette er sjangsen til å vise din kjære eller en spesiell venn ekstra tanke (behøver jo ikke være noe som koster penger). Ja takk til at folk bryr seg mer om hverandre og viser det.
sacred Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 Jeg vet det er så mange som synes dagen er så kommersiell osv, og de fleste viser jo sin kjærlighet alle andre dager i året også, men jeg synes det er koselig med en dag i året (for det er tross alt bare èn dag) hvor vi gjør litt ekstra lissom Trenger ikke å være all verdens gaver, kanskje et kort, en blomst eller litt oppmerksomhet.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 Boikott? Selv er jeg hodestups forelsket i en jente for tiden og skulle gitt hva som helst for å tilbringe akkurat denne dagen med henne. Og jeg mener det stikk motsatte; At man heller skal verdsette den dagen og gjøre noe skikkelig fint sammen
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 Syns det er en god ting å boikotte slike amerikanske skikker. Tenker vi får mer en nok påvirkning fra den kanten enn om vi skulle adoptere hele sulamitten derfra.
LilleMy Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Skjønner ikke helt hvordan noen kan være i mot dette, jeg? Det er jo bare koselig, og alle kan selv velge hva de vil gjøre eller ikke gjøre denne dagen. Kanskje grunnen til at ts er litt frustrert over valentinsdagen er litt mangel på romantikk i eget liv? ← Jeg signer denne - bruk energien til noe mer konstruktivt!
Gjest ukjent Skrevet 13. februar 2007 #18 Skrevet 13. februar 2007 Følte meg i det matrialistiske jørnet da jeg kjøpte et søtt kort, love harts og bamsemums. Danderte alt pent inne i bilen til sambo. Tror han blir glad i morgen jeg Det er ikke det at man må slå på stortromma men en liten søt tanke det er ganske ok det
Prego Skrevet 14. februar 2007 #19 Skrevet 14. februar 2007 Boikotter disse "nye merkedagene" vi har fått de siste årene. Greit nok at tanken bak Valentine er god, men jeg har følelsen av at det er handelsstanden som har hauset opp dagen og da går jeg i baklås. Samme gjelder Haloween - crap!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå