Felina Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Vi har nettopp bestilt ringer, og det ble til at jeg tok størrelse 52.5. Ifølge dama hos gullsmeden var det riktig størrelse for meg, siden det jo er lurt at ringen ikke glir av under vanlig bruk, som hun sa. Men jeg har aldri likt følelsen av noe trangt rundt fingeren og lurer på om det ikke er best med en litt vid ring likevel. Hva synes dere som går med samme ring daglig? Og hvilken ringstørrelser har dere?
MarianneHR Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har to ringer jeg bruker daglig. Gifteringen er så trang at det hender jeg ikke får den av meg, men det er svært sjeldent. Det kan skje på varme sommerdager. Den andre ringen er kanskje nummeret for vid. Den glir rundt på fingeren, men ikke så vid at den faller av. Synes det er helt greit med giftering som sitter som støpt. Synes det er penere enn når ringene er for store.
Gjest nimbus Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Jeg bruker str 49,5-50 til vanlig, men har 52 i giftering fordi den er så bred (7 mm) og tykk (2,5 mm). På kalde dager dingler den litt, men faller ikke av, og siden jeg lett blir litt hoven i hendene hvis jeg f.eks. spise noe salt, så var jeg redd for å ta den for liten. Vanlige ringer tar jeg bare av om de klemmer, men denne vil jeg ha på alltid... Uvant til å vbegynne med, men nå etter en måned er jeg vant med det, og føler meg naken uten. Den kunne nok vært mindre, men jeg liker den som den er.
instance Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Min forlovelsesring er 51, tror jeg. Tok den inn litt og byttet den over til venstre hånd nettopp, fordi diamanten hang seg opp i ting hele tiden da jeg hadde den på høyre. Synes fortsatt at den er litt for stor, og skulle kanskje hatt den en halvstørrelse mindre. Den sklir akkurat litt for mye rundt nå synes jeg. Passer egentlig perfekt på høyre i denne størrelsen, men nå vil jeg jo ha den på venstre. Kostet ganske mye å ta den inn da, ca 5-600 kr tror jeg, så jeg vet ikke om jeg gidder å gjøre det en gang til...
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Tror jeg har samme str som ts. Ville egentlig ha større ring da jeg prøvde, men nå glad jeg tok denne str. Den sitter godt samtidig som den er lett å få av. Det er også plass til å hovne opp om jeg blir veldig varm eller går i kulda. En større ring hadde vært plagsomt, i tillegg til at jeg ikke syns det ser fint ut med ringer som henger og dingler.
flickan Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 jeg har str 50 tror jeg.. den er akkurat passe, må vri litt for å få den av men den føles ikke trang.
Kara W Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Jeg valgte å ha ringen litt stor, nettop fordi jeg vet at fingre kan hovne opp litt, og jeg ikke vil måtte ta den av. Men samtidig er jeg glad for at damen i butikken fikk snakket meg ned en halv størelse. Ringen sitter helt fint til daglig, men hvis det er veldig kaldt og fingrene trekker seg litt sammen kan den finne på å vri seg. Hvis jeg hovner opp litt er den såpass stram at den lager merke, men ikke så mye at det er ubehagelig og jeg må ta den av. Siden vi først er inne på det, hvordan virker ringstørelser? Min er kjøpt i Sverige og er en størrelse 16,5. Enten er alle her inne ekstremt tykke, eller så er det forskjellige systemer ute og går (heller nå mest mot det siste, da ) Hvis jeg vil bestille fra f.eks England eller USA, har de samme størelser som Norge?
Malama Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 JE husker ikke tallet (men det er jo tross alt komplett irrelevant, da det er snakk om at de skal passe fingeren, og ikke alle hr like tykke fingre) Men min var også "litt trang" syntes jeg, og lurte på om jge hadde valgt den for liten. Men etter å ha brukt den en stund virket det helt naturlig, og nå merker jeg ikke at den er der (men jeg merker om den er borte, da føler jeg meg "naken" ja)
Brura2007 Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Enig med Malama at selve tallet på størrelsen er irrelevant... Jeg liker ikke at det skal være for trangt, men er glad jeg hørte på damen i gullsmeden at jeg skulle ta en størrelse mindre enn det jeg egentlig ville. Ringen er akkurat passe, dvs når jeg blir varm passer den og når jeg er kald kan den virke litt større, men ikke så stor at den faller av :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå