Gå til innhold

Datahud ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

toskete bort-roing fra det faktum at du var fullstendig på bærtur med dine grunnløse angrep på min integritet og engelskferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din integritet???

:hoho::hoho::hoho:

Men altså... først ber du meg ta et kurs i "ing", deretter kommer du med masse regler som ikke har noe med saken og gjøre i det hele tatt?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det faktum at jeg blander navnet på 2 regler hindrer meg ikke i å skrive riktig, dog har du åpenbart laber selvinnsikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Dette blir bare mer og mer morsomt.

Sammenligningsgrunnlaget ditt er hysterisk morsomt.

Laber selvinnsikt, ja... Se hvem som snakker... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre dere har skjermer fra 80-tallet, så vil dere aldri merke noen stråling av å sitte foran, dette er fullstendig bullshit...

forklaringen om statisk elektrisitet er såpass på jordet at man bør stille spørsmål ved opptakskravene til lærerskolen...

Da er faen meg du gaske langt på jordet! :ler:

Har du peiling i det hele tatt?

stråling fra skjermen tar du skade av.. du merker det ikke, men den bryter ned celler og slikt..all magnetisk stråling påvirker mennesker, men om vi merker det er en annen ting.

Det er fortsatt spoler inni skjermer... Hvis du vet hva det er da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En annen gjest enn gjest

Leste nå den lange krangelen deres og jeg må nok si meg enig med gjest her.

Til og begynne med vil jeg først påpeke at dette er en IRC forkortelse og ikke en SMS forkortelse. Personer som skriver SMS bruker riktignok nå samme forkortelser som ble startet på IRC, men opprinnelig er det altså en IRC forkortelse.

Videre til selve krangelen, heter det "rofl" og ikke "rotfl". "Rofl" er en velkjent forkortelse (men etter det jeg vet så er den ikke godkjent av noen språkråd i de engelsktalende land).

Mvh

Gjest som er en annen gjest enn gjest.

Kan også si at jeg ikke synes noen av deres diskusjonsteknikker er særlig gode ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke hvorvidt forkortelsen er riktig eller ikke. Heller hvorvidt det grammatiske er riktig...

Om det er IRC eller SMS er heller ikke noe poeng.

Uansett så er ikke disse uttrykkene noe man har bruk for til daglig.

For min del er det tåpelige forkortelser til tåpelige setninger... :roll:

Dessuten vil jeg ikke karakterisere dette som en krangel, hadde jeg vært i kranglehumør, hadde tonen vært en helt annen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen gjest enn gjest

Sitat @lfa: "For min del er det tåpelige forkortelser til tåpelige setninger"

Det er jeg helt enig med deg i ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For min del er det tåpelige forkortelser til tåpelige setninger... :roll:

Og din utstrakte bruk av :hoho: :blunke: o.l. er bedre en rofl??

Gå å slikk på en ostehøvel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EH! Her var det x antall meldinger som jeg bare skippet over.. :)

DATAHUD: Er det ikke såkalt elektromagnetisk stråling vi utsettes for også når vi sitter foran pc-skjermen? Det finnes riktignok skjermer som begrenser denne strålingen, særlig LCD-skjermer.

I stedet for å fly på badet å vaske seg kan man begrense skadevirkningene (selv om jeg ikke er sikker på nøyaktig hva disse skadevirkningene ER), ved å bruke en fuktighetsspray, Dermalogica har en til nettopp dette formålet.

Forøvrig er jeg mer redd for å få data-rompe enn data-hud.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hms, dette har jo utviklet seg, ser jeg.

Begynner med et enkelt spørsmål om "datahud", får et par svar før det ender opp i "grammatisk krangel".

Først vil jeg bare si noe angående <rofl>

<rofl> er en forkortelse for Rolling On the Floor Laughing.

Som i så mange andre forkortelser, tar man ikke med THE. Småord er det ikke så nøye med. Hvor jeg har dette fra? Mange års IRC-bruk. Diskusjoner, osv. Etter mange diskusjoner (ja, tenk at dette er noe som har blitt diskutert) ble vi enige om at det var Rolling On the Floor Laughing.

Ta også for eksempel ordet <bibi> Byebye står det for, men har ingen sammenheng i forkortelsen, annet enn at det blir påstått at BIBI, når man uttaler det, lager samme lyd som byebye. Osvosv, finnes mange slike ord.

Hvem bryr seg, egentlig?

Datahud.

Fint med så mange, men samtidig få forskjellige teorier om hva grunnen er. Stråling fra skjerm er noe man kan diskutere frem og tilbake. Det oppdages støtt og stadig nye feil på gamle produkter. Det er ikke til å se bortifra at det kan være akkurat du sitter med en skjerm som har litt "stråling". Neppe noe farlig. Det tviler jeg sterkt på.

Hudens reaksjon til omgivelsene er veldig individuell. Min hud reagerer negativt på de fleste hudkremer som er. Ikke på de allergitestede man får kjøpt på apoteket, men ellers. Ikke store reaksjoner, men jeg merker det hender den lett blir irritert eller ekstremt feit. Huden min er ellers helt normal og ok. Har ikke store problemer med den, men får når jeg sitter lenge foran pc'n. Derfor ser jeg at det må ha en sammenheng. Huden får normalt med luft. Har vindu om det blir tett luft. Sitter ikke i en badstu. Så, noe må det nesten være med pc'n som gjør at huden reagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pc-hud.. den der va nye..

bruker du kjernekraftverk til intern strømforsyning eller no ???

at huden bjynne å henga itte ett et år foran pc'en og taxi til å hente pizzaen din.. då e eg me på "pc'hud" menne altså..

friskluft *pust innnnnn..... pust uuuuut* utforbi dørå di..

sikkert et bra tips bare det

mosjon e tingen uansett kor mye du sitte på rauå om dagane..

vann i tryne.. jaja.. du våkne ihvertfall

:hoho: Du er en artig skrue du kozesmurfen! :ler: Må si meg enig, har ikke hørt om pc-hud før.... :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...