Gjest naiv Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 innspirert av linken mor- flørting... Hva er det man må fortelle en man møter for første gang? ...foruten at man har barn da
Gjest Bellatrix Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Tja. Det kommer jo an på i hvilken sammenheng man møtes, men alder er for eksempel greit å nevne når man blir kjent med noen. Det kommer også an på hvor mye man prater. Prater man to setninger med noen uten noe mer så er det ikke naturlig å fortelle så mye om seg selv, men prater man med noen for å bli kjent med dem så er det naturlig å nevne alder, sivil staus, livssituasjon etc.
Gjest Eir Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Jeg synes det blir rart å sette opp en liste over ting man liksom må igjennom. Når jeg treffer aktuelle kjærestekandidater lar jeg samtalen skli av seg selv, så kommer man inn på viktige temaer når det er naturlig.
Nuith Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Ting jeg forteller (normalt): hvor jeg bor (ikke adressen, men bydel iallefall) hva jeg jobber med / studerer for øyeblikket sånn ca hva slags musikk jeg liker (får alltid spørsmål) mat/drikke jeg liker/ikke liker (veldig vanlig samtaletema) en hobby eller to, men aldri alle Ting jeg nesten aldri forteller: navn alder noe som helst om familien min noe som helst om tidligere kjærester, ikke engang at jeg har hatt noen (hvorfor skulle jeg ville snakke om dem?) fremtidsplaner Tror ikke folk får det rette grunnlaget til å finne ut om jeg er kjærestepotensiale, igrunnen...
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Ting jeg nesten aldri forteller: navn alder noe som helst om familien min noe som helst om tidligere kjærester, ikke engang at jeg har hatt noen (hvorfor skulle jeg ville snakke om dem?) fremtidsplaner Tror ikke folk får det rette grunnlaget til å finne ut om jeg er kjærestepotensiale, igrunnen... ← Får de ikke vite hva du heter? Merkelig...
Frøken¤Fryd Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Dette kommer jo veldig an på, du må nesten se det an litt om hva som virker naturlig å fortelle eller ei. Er dere på date eller treffes dere tilfeldig og kommer i prat ? Stedet dere treffer på og tiden dere har til rådighet spiller jo også inn, men på aller første møte hadde jeg nok ikke servert hele livshistorien. Fortell litt om deg selv, hvem du er, interesser, jobb, alder etc, men de dyptgående temaer hører vel hjemme på et litt senere stadie.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Får de ikke vite hva du heter? Merkelig... ← Enig. Hadde jeg møtte et menneske og h*n nektet å si hva h*n het hadde jeg blitt skeptisk til hele personen.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Beror helt på hva du vil med møtet og de som kommer etter. Har du lyst til fler, så lønner det seg å fortelle om åpenbare ting som kommer til å ha en betydning for "dere" senere.
Fønix Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 innspirert av linken mor- flørting... Hva er det man må fortelle en man møter for første gang? ...foruten at man har barn da ← Man MÅ da ikke fortelle noe som helst.
Gjest niomi Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Jeg hadde så absolutt foretrukket å få vite om eventuelle barn så raskt som mulig, slik at jeg kunne avbryte det hele før jeg fikk følelser. For jeg vil ikke ha et forhold som innebærer barn, da barn ikke har, og aldri kommer til å få, noen plass i livet mitt. Ellers foretrekker jeg å avklare ting rundt etikk, moral, politikk og religion så raskt som mulig, samt livssituasjon generelt (jobb, student, arbeidsledig, odelsgutt).
Fønix Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Jeg hadde så absolutt foretrukket å få vite om eventuelle barn så raskt som mulig, slik at jeg kunne avbryte det hele før jeg fikk følelser. For jeg vil ikke ha et forhold som innebærer barn, da barn ikke har, og aldri kommer til å få, noen plass i livet mitt. ← Joda, men alt avhenger jo av situasjonen. Praten bør helst gå naturlig. Ofte synes jeg ikke det er naturlig å nevne hverken barn eller jobb. Jeg har vært utsatt for en del samtaler som mest minner om et jobbintervju. Det er ikke voldsomt sjarmerende. På den annen side har jeg blitt sittende og snakke med hun som har fortalt meg om sitt syn på konflikten i Nord-Irland, de sære tingene hun drev med da hun gikk på barneskolen, opplevelser fra en reise i Sør-Amerika, hvilken iskrem hun liker best, hvorfor det kanskje ikke er så galt med høyhus i Bjørvika likevel og hvor gammel hun var da hun lærte å svømme. Uten at noen av oss har sagt hva vi heter. Det er henne jeg har lyst til å treffe igjen.
MsRP Skrevet 9. februar 2007 #12 Skrevet 9. februar 2007 La samtalen flyte naturlig, svar på det DU føler er greit å fortelle, men for all del, spør han hva du heter; svar!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2007 #13 Skrevet 9. februar 2007 Det er vel naturlig å nevne navn,alder,legning osv ved et første møte
Gjest Mayamor Skrevet 9. februar 2007 #14 Skrevet 9. februar 2007 Jeg ville ha fortalt det som ble naturlig for meg å fortelle: Men noen oppramsing hadde det ikke blitt de første 10 minuttene... Navn - selvsagt - hvordan ellers kommunisere? Duuuuu... Etternavn - ikke med en gang. Alder - jepp. Yrke - ja - jobbested - antagelig ikke med en gang. Bosted - iallefall område. Legning - klart er jeg hetro og den andre homofil - er det greit å vite om det. Men det at jeg har barn: det ville ikke jeg utsatt særlig lenge med å fortelle. Ville ikke akkurat fortalt at nå er jeg klar for å binde meg. Heller ikke at jeg ikke var klar for det. Men kjære vene - en kan forberede seg så godt en bare vil - og møtet blir kanskje helt annerledes. Til det bedre eller verre alt etter som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå