Pip Skrevet 19. februar 2003 #1 Skrevet 19. februar 2003 Heihei! I dag fikk jeg skoene mine fra USA! De er kjempelekre! Jeg er såååå fornøyd! Det eneste som er litt sørgelig, er at hvite selskapssko ikke er det jeg bruker mest av, kan man si... Og det er jo litt synd hvis disse flotte skoene bare skal bli brukt en gang...? Uansett, jeg vet at de kan farges (de er av satin). Men hvordan gjør man det? Noen som har prøvd? Kan man gjøre det selv eller? Hvor får man da tak i fargestoffet? Er det noen steder som gjør det for en? Hvor? Er det dyrt? Jepps - det ble mange spørsmål... :D
Montezuma Skrevet 20. februar 2003 #2 Skrevet 20. februar 2003 Hoppla! Grattis med nju sjus! De kan farges, ja, men vet ikke om det er å anbefale å gjøre selv..... Jeg fikk mine farget via Christiane brudesalong, men den som gjør dette for dem, tar bare imot sko av et visst merke. Men dersom du ringer Christiane eller andre brudesalonger, kan de sikkert hjelpe deg med et navn/nr til en eller annen som kan gjøre dette.
it Skrevet 20. februar 2003 #3 Skrevet 20. februar 2003 Sjekk med en skomaker, er helt sikker på at de kan farge sko som er av mange ulike kvaliteter og merker. Har også hørt om at det skal være et sted eller en person som driver med dette i Oslo,men vet dessverre ikke mer nøyaktig info. om dette.
RoadQueen Skrevet 20. februar 2003 #4 Skrevet 20. februar 2003 Hei Pip Hvor lang tid brukte skoene dine fra USA? Jeg venter fortsatt på mine etter at den første pakken ble borte og ikke lot seg spore opp. Nå har leverandøren sendt meg et erstatningspar som enda ikke er kommet - mens en annen pakke sendt samtidig kom i forrige uke...
Pip Skrevet 20. februar 2003 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2003 RoadQueen: Det tok vel ca. en måned, tenker jeg. Ellers så har jeg gjordt en genial oppdagelse ang. fargingen! I England har de egen type farge for satengsko (og mange andre typer har de også farge for!). Det er et selskap som heter Dylon som produserer den. (http://www.dylon.co.uk/colourcentre/shoecolo/shoecolor.htm#) Men det er ikke til salgs i Norge, da. Men jeg fant et sted der man kan bestille: http://www.fredaldous.co.uk/trolleyed/69/ Det er ikke noe dyrt heller! Så da tror jeg at jeg kommer til å gjøre det - det virket jo veldig enkelt og greit! Men, det er vel som med klær, at man kan få ulike nyanser alt etter hvor mye fargestoff man bruker? For jeg syns fargene i fargekartet var litt skarpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå