Gå til innhold

hvordan lage kattekostyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, det er snart karnevalstid her jeg bor og har fått streng beskjed om å finne meg et kostyme så jeg kan være med på fest. :ler:

Så nå har jeg tenkt å kle meg ut som katt. Så jeg trenger tips om hvordan lage en kattemaske (hvis jeg ikke finner en fin på butikken), helst en slik som dekker halve ansiktet og gjerne har ører, og hvordan lage hale? Resten av kostyme tenkte jeg kan være svart høyhalset geneser og svart bukse, høyhælte sko og lange røde (?) negler.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hehe, husker min bror kledde seg ut som katt på nyttårsaften da han var maks 5 år gammel :ler:

Vet ikke om det kan hjelpe, men jeg kan fortelle deg hva han hadde på seg. Han hadde en kattemaske kjøpt i lekebutikken, min mor hadde sydd og stoppet ut en lang kattehale til ham som han festet på rumpen med sikkerhetsnål.

I tillegg hadde han en heldekkende "strømpebuksedrakt" - det var nærmest en sparkebukse, bare i klassisk strømpebuksestoff og for større barn. Dette er kanskje ikke helt noe for deg, men det ser jo ut til at du har funnet en tilsvarende løsning på dette. Evt kan du jo forsøke å få tak i en catsuit - men da blir du gjerne litt mer catwoman enn bare en katt.

Skrevet

Skulle akkurat til å foreslå innkjøp av en catsuit jeg også - iallfall hvis du er villig til å være mer catwoman enn en vanlig huskatt ;)

Hale kan du enkelt lage ved å sy en lang "pølse" i ett eller annet stoff som du stapper med enten vatt eller bomull. Vatt tetter så den blir tykkere og hardere :ler:

Ører kan lages på samme måten, bare sy trekant istedenfor pølse. Fest de fast på en hårbøyle. Eller kjøp ferdig på Nille eller en lekebutikk.

Ansiktet kan du jo evt. bare male kanskje? Ellers selger de sikkert sånt på Orion eller Duo eller noe.

Skrevet

Bukse og genser? Nei!! Sort badedrakt, nettingstrømper og høyhælte sko/lange støvletter :D Hale og ører som nevnt i annet innlegg.

Skrevet

Hale= beinet på tykk strømpebukse fylt med et eller annet ;)

Skrevet

Ører kan du også lage ved å klippe ut trekanter i sort filt og eventuelt mindre hvite trekanter og lime på de svarte, så limer du disse med superlim på en sort hårbøyle.

her er en type maske Veldig catwoman :sjarmor:

Her er oppskrift på hvordan du kan lage en maske

Enda en maske

Til kattehale kan du bruke strøpebukse som blei sagt over her. men viss du syns det blir litt tykt (kan evt. syes inn) så kan du også bruke noe sort stoff og rulle til en pølse og lime sjøten, (evt fleecepledd, fåes kjøpt billig)

Skrevet

Catwoman er ikke helt min stil, jeg er mer dvask huskatt! :) Jeg får se hva jeg finner i butikkene heromkring nå. Er masse karnevalsutstyr, men har så langt ikke funnet det ultimate antrekket. Vil egentlig ha en fancy kattemaske med "gull og glitter! på, gjerne litt fuskepels/fjær også... hm...

Skrevet

Av og til greier jeg ikke la være å komme med slike kommentarer som dette; dog er denne relativt harmløs:

Finn en hel haug med div klær, hobbyting, glitter og jål - kjøp evt div ting etter samme ånd. Legg dem på gulvet, og dandèr dem pent opp i et system som sømmer seg der og da.

Dernest:

Sett dem sammen, og ta deretter vekk alt som ikke ligner på katt. Det gjenværende er da ditt nye kattekostyme. Gratulerer ;)

Skrevet

Du får kjøpt hårbøyle med katteører og hale i sett på standard i oslo ihvertfall (jeg kjøpte for noen år siden, det var i sølv og svart) brukte bare svart bukse og enkel svart topp til, det var ganske ettersittende, men det trenger ikke være det). Kjøp også bare en sånn enkel svart karnevalmaske som dekker øynene og glitter du kan lime på selv. Tegn på snute og værhår med kajal. Vips så har du en fin katt :) Lykke til!!!

Mjau!

Skrevet (endret)

forresten, hvis du ikke er mer enn 170 høy (ofte er det barnestørrelser opp til 170) , kom det masse reklame med karnevalsutstyr i posten fra Nille og Toys R' Us i posten igår. Jeg går fint inn i en barnestørrelse hvis de er til store barn, og jeg er 164 høy. Du finner nok dessuten mange løse deler til kostyme i lekebutikkene nå. Det er jo karnevalstid :)

Endret av kitekatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...