Gjest Aaaaase26 Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Bestevenninna mi maser som et lokmotiv på at jeg skal se bra ut. Jeg føler meg ikke så fjong, så hun skal alltid redde meg, hvis man kan si det slik. Hun sminker meg og setter opp håret mitt, før vi skal ut på byn. Må innrømme at jeg føler meg fin. Men i det siste vil hun at jeg skal gjøre mer av meg i hverdagen. Hun har tilogmed sagt til meg at det ikke er normalt for en 26-åring å handle klær på Sparkjøp, og da blir jeg jo lei meg. Vil jo være normal. Selv er hun spraytanna året rundt, og fikk extensions for en måned siden, så jeg har lissom ikkeno å "ta henne på" om du skjønner. Uff, dette blei litt rotete, men hvordan skal jeg "ta henne"??
Gjest Miss Guided Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Hva er normalt? Er det å se ut som henne eller å finne en utgave av deg selv som du trives med? Hvorfor må du "ta" henne på noe på noe, kan du ikke si at du setter pris på hjelpen du får når dere går ut på byen men at du ønsker en annen look i hverdagen.
Liskat Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Ved å ikke bry deg om hva hun sier og gjøre det som passer deg? Ha litt ryggrad! Og det er da helt normalt å handle klær på Sparkjøp? De har mye klær som er helt greit som basic garderobe, og så kan man heller handle et og annet mer spesielt på dyre butikker. Jeg handler rimelige klær som passer og ser greie ut, og så pynter jeg heller litt på det selv. En hvit, enkel og nøytral jakke til 400kr ble ganske stilig når jeg byttet ut de hvite plastknappene med litt dyre svarte knapper. Det er en ganske grei måte å gjøre seg litt mer fjong på, pluss at man kan lage en litt mer personlig stil.
Antoinette Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Til hennes forsvar må jeg si at det ikke er normalt at en kvinne på 26 år handler klær på Sparkjøp. Du kan godt handle rimelige klær men ikke på polyestermekkaet Sparkjøp.
Liskat Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Til hennes forsvar må jeg si at det ikke er normalt at en kvinne på 26 år handler klær på Sparkjøp. Du kan godt handle rimelige klær men ikke på polyestermekkaet Sparkjøp. ← Hva er galt med å handle klær der? Greit nok at man kanskje ikke kjøper finstasen sin der, men det er da helt greit hvis man skal ha nøytrale, rimelige klær til hverdag, og vil ha det så rimelig som mulig. Men det er klart at man ikke går på Sparkjøp for å handle kvalitet som skal vare lenge.
Antoinette Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Tror TS har skrevet et tulleinnlegg så jeg ville ikke svare superseriøst
Liskat Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Tror TS har skrevet et tulleinnlegg så jeg ville ikke svare superseriøst ← :klø: Jaja, deg om det. Jeg synes problematikken er høyst aktuell, siden jeg vet om flere som har vært utsatt for lignende ting.
Gjest Anna Kondersen Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 "Ta henne"?? Skikkelig? I så fall er baseballbat en sikker vinner. Neida. Bare si hva du mener i alle situasjoner. Begynn setninger med "Jeg synes at..." Litt etter litt så er du på gli!
Gjest vsn Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Jeg synes SparKjøp klær er noe ordentlig dritt. Handler aldri der selv. Har fått en del klær i gave til ungene. Jeg er sikkert utakknemlig, men klær fra SparKjøp går rett i søpla.
Amalie_85 Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Jøsses :klø: jeg er 21 og har da handla der, sambo har da en jakke derfra som han ser super kul ut i derfra. Når jeg var der sist så var det ikke så mye kult, men før når jeg har vært der finner jeg som oftes noe jeg syns er fint! Så ser ikke noe i veien med å gå på sparkjøp visst man vil det. De har ofte ting som man like gjerne kunne ha funnet på h&m. TS: vær deg selv, og stå opp for deg selv. håper det retter seg da
Gjest Kaya83 Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Uff, jeg begynner å klø bare ved tanken på klær fra sparkjøp
Frøken¤Fryd Skrevet 8. februar 2007 #13 Skrevet 8. februar 2007 Hvis du syns dette maset er plagsomt så må du gi henne beskjed om å slutte å blande seg, samtidig som du også kan si ifra om at du handler akkurat der det passer deg.
Solskinn Skrevet 8. februar 2007 #14 Skrevet 8. februar 2007 Jeg er 26, og har et par plagg fra sparkjøp. Er innom der tidvis for å sjekke, av og til har de veldig fine klær, ikke mange plagg men likevel. Jeg har en nydelig genser og ei kåpe der i fra, og har fått masse skryt for den genseren (ingen visste hvor den var kjøpt så det var ikke trøsteskryt for å si det sånn). Tror mange ville blitt overrasket om de gikk innom(men varierer veldig fra butikk til bitikk da) for de har fokus litt mer på også klær til yngre. Om du kan godta og være glad i deg selv slik du er så bør hun også kunne det. Mennesker med t"an" ser skjelden pene ut likevel, så jeg ville ikke tatt rådene fra henne så alvorlig. Ikke alle behøver være brune med stort fyldig hår til flere tusen, det finnes viktigere ting her i livet! Ta i mot råd når du selv spør om den, si at ellres klarer du deg fint og vil leve som du vil.
MsRP Skrevet 9. februar 2007 #15 Skrevet 9. februar 2007 Syns selv klærne der ser litt kjipe ut, men må nok innrømme at jeg aldri har prøvd noe... Men uansett, det var vel ikke akkurat hovedpoenget her, var det? Høres ut som venninna di bare prøver å hjelpe, jeg har egentlig forståelse for at det kan være irriterende å gå og se på at en venninne ikke gjør det beste ut av det hun har... Men det er på en annen side ikke sikkert at det hun ser på som det beste for deg er det samme som hva du synes er best! Så gjør som du vil, er ikke det en selvfølge?
Cognizance Skrevet 10. februar 2007 #16 Skrevet 10. februar 2007 Hun har tilogmed sagt til meg at det ikke er normalt for en 26-åring å handle klær på Sparkjøp, og da blir jeg jo lei meg. Vil jo være normal. ← 26 år! På tide å bli voksen - Første bud: Drite i hva andre folk forteller deg om hva som er normalt eller ikke og begynne å gjøre akkurat hva passer *deg* best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå