Catzy Skrevet 22. februar 2002 #1 Skrevet 22. februar 2002 Hei. Like før man gikk over til dette forumet, var det mye personhets på det gamle forumet. Det toppet seg vel med meldingen til 10na (som jeg ikke har lest, men har skjønt at var langt over alle streker.) Nå har vi et nytt forum og kan starte med blanke ark. Det hadde vært utrolig fint hvis man sluttet å komme med personlige angrep i en debatt. Og enda mer: sluttet å dra med seg disse angrepene inn i andre debatter. Hvis ingen begynner, så er det ingen som trenger å føle seg såret. I tillegg kan man jo prøve å se mistenkelige meldinger på en positiv i stedet for negativ måte. Det er en del av innleggene som har sporet av fordi noen var mer hårsåre enn andre. Dette er skriftlig kommunikasjon. Ting som står her ser ofte krassere ut enn det det var ment. Ta alt med en klype salt og gi litt rom for tolkninger. Jeg er lei av interessante diskusjoner som taper seg i drittslenging mellom to eller flere personer. Vi har kommet oss ut av barnehagen, har vi ikke? Catzy12
Bria Skrevet 22. februar 2002 #4 Skrevet 22. februar 2002 Jeg er helt enig! Vi er mange som vil at dette skal være et seriøst sted, uten personangrep av noe slag. Det er hverandres meninger man kan være uenige om. Er man sikker nok i sin sak, så trengs det aldri å understrekes med personangrep. Det er kjedelig for de som legger inn gode tråder for å høres andres meninger, og så får oppleve at diskusjonen sporer helt av. Værst er det med disse trådene som starter med personangrep. Vi har alle ansvar for å opprettholde Kvinneguiden slik den skal være. Se på reglene her: http://kvinneguiden.no/Forum/faq-norwegian.php#regler 12
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2002 #5 Skrevet 22. februar 2002 Dette var et godt innlegg! Helt enig, vi får oppføre oss som folk her inne! _________________ Klem fra Tusenfryd 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-02-22 20:15 ]
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. februar 2002 #6 Skrevet 23. februar 2002 Jeg tror bare du kan glemme det at vi skal prøve og unngå personangrep her inne, med så mange mennesker og så mange meninger blir det vanskelig og holde seg på matta. Helt ærlig så synes jeg ikke at personangrep er noe kjempeproblem på KG, man må jo tåle litt også Milla
Småbarnsmor Skrevet 23. februar 2002 #7 Skrevet 23. februar 2002 Hvis enkelte av oss blir så opphisset av enkelte diskusjoner her inne, så får vi ta oss selv i nakken og roe oss ned, enkelt og greit. Personhets er noe som overhodet ikke bør forekomme blant voksne folk, mener nå jeg. Her kan vi starte med blanke ark og unngå personhets. Det er ikke så forferdelig gøyt å få sånt slengt etter seg nemlig. God helg alle!12
Gjest sola Skrevet 23. februar 2002 #8 Skrevet 23. februar 2002 Synes så appsolutt at vi bør klare å oppføre oss pent her inne og være greie mot hverandre , da kommer vi til å få det koselig hele gjengen:-) 12
Mistyen Skrevet 23. februar 2002 #9 Skrevet 23. februar 2002 Synes det er noe vi alle bør bestrebe oss på å følge jeg. Persomhets er en uting. Vi kan diskutere sak, men ikke person. Man må respektere at andre har forskjellig mening fra en selv uten å hetse vedkommende.Det er det som gjør dette til et diskusjonsforum. Vi trenger 10na`er og Milla`er som kan riste litt i debatten, bare frisker opp det, så lenge det gjelder sak og man kan være saklig!!! Jeg skal hvertfall gjøre mitt for at det skal bli et bra forum å "bo" i... _________________ klem fra Misty1212[ Dette Innlegg er endret av: Misty den 2002-02-23 09:14 ]
Netti Skrevet 23. februar 2002 #10 Skrevet 23. februar 2002 Vi bør vel tåle at folk slenger litt med leppa, hvis ikke blir det for kjedelig her inne. Ironi og sarkasme må vi også tåle noe av. Men selvfølgelig angrep direkte på person, personhets bør ikke aksepteres hverken her eller andre plasser.12
Gjest sexysadie Skrevet 2. mars 2002 #11 Skrevet 2. mars 2002 d er jo opp til hver enkelt hva som er personhets eller ikke:enkelte er mere følsomme enn andre og slikt må man ta hensyn til!
Netti Skrevet 2. mars 2002 #12 Skrevet 2. mars 2002 Sexy.. Du mener sikkert hva som OPPLEVES som personhets.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2002 #14 Skrevet 2. mars 2002 Det er utrolig synd når interessante diskusjoner ender med å bli stengte pga. at enkelte ikke klarer å holde seg i skinnet. Men jeg skal ærlig innrømme at det er enkelte "personer" her inne jeg er temmelig sikker på ikke er hva de utgir seg for å være, og da blir det rett og slett litt for dumt i mine øyne. Når man i så og si alle innlegg kommenterer hvor "vellykket" man selv er - da er det vanskelig å la være å si noe. Hilde
Sussi* Skrevet 2. mars 2002 #15 Skrevet 2. mars 2002 Egentlig her inne spiller det vel ikke så stor rolle hva folk er, men viktig hva de mener....12
Gjest Hilde Skrevet 2. mars 2002 #16 Skrevet 2. mars 2002 Selvfølgelig, Sussi - det er meningene som betyr noe i et forum som dette. Jeg sier bare at jeg har problemer med å ta slike personer seriøst - og at jeg har forståelse for at enkelte debattanter til sider "sprekker". Det må være måte på hvor nedlatende holdning man kan ha til andre, mens man selv her på Kvinneguiden utspiller sitt "drømme-liv", som i virkeligheten antagelig er like vanlig og hverdagslig som livet til en gjennomsnitts-nordmann. _________________ Hilde1212[ Dette Innlegg er endret av: Hilde den 2002-03-02 19:23 ]
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2002 #17 Skrevet 2. mars 2002 On 2002-03-02 17:59, Hilde wrote: Selvfølgelig, Sussi - det er meningene som betyr noe i et forum som dette. Jeg sier bare at jeg har problemer med å ta slike personer seriøst - og at jeg har forståelse for at enkelte debattanter til sider "sprekker". Det må være måte på hvor nedlatende holdning man kan ha til andre, mens man selv her på Kvinneguiden utspiller sitt "drømme-liv", som i virkeligheten antagelig er like vanlig og hverdagslig som livet til en gjennomsnitts-nordmann.
Leia Skrevet 13. mai 2002 #19 Skrevet 13. mai 2002 Hehe... festlig, her klarte vi jammen å ende opp med personangrep i denne linken også... For det er vel ingen tvil om at det er Milla det er snakk om? Jeg synes at en person må tåle å bli angrepet dersom innlegget dens består av rene provokasjoner. For eksempel mener jeg at rasisme og kjønnsdiskriminerende uttalelser BØR få en eller annen reaksjon. Jeg har null respekt for en person som, bare for å ta et eksempel fra nyere tråder, signerer med at "Det finnes ingenting som heter voldtekt." Skrevet på en kvinnenettside, er det opplagt at vedkommendes innlegg i seg selv er å anse som personangrep på samtlige av oss kvinnelige brukere. Moral: personangrep på personangrep nulles ut. Må være lov. Men SÅ kan man jo stenge tråden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå