Vannkvinne Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Kan noen gi noen råd om hvor jeg kan finne informasjon om "ekte" funkis-stil. Har fått tegnet hus. Arkitekten anbefalte funkis-stil. Hvis vi går for dette, vil jeg gjerne at interiøret skal stemme med stilen. Dvs alt fra valg av gulv (parkett?), fliser til bad, kjøkkeninnredning etc. (uten å bli helt fanatisk)
Gjest -eline- Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Se mitt svar i "interiørmagasin"-tråden
Veronal Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Det er mange som kaller sitt nybygde hus for funkis selv om det bare har et par elementer fra funkisstilen eller generelt fordi de bygger et moderne hus. Her kan du lese mer om byggestilen: Funkis - byggestil På samme side (se i margen til høyre) finner du informasjon om bygningsformer, bordkledning, tak, vinduer, dører, listverk og andre elementer som er typisk for funkis.
Gjest Minimi Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Mye fra funksjonalismen er moderne nå, så blir nok ikke noe problem og finne interiør. Typiske farger er tomatrød, sitrongul og limegrønn også grått, stål(stålrør) og glass. Viss du søker på google finner du mange bra sider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå