Navnløs Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Skal i bryllup til sommeren, og skal ha ny kjole. Hvilke farger er det jeg ikke kan ha sånn i følge etikette? Er det hvit og rød? Noen som vet?
Lula Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Tja, det sies vel at man ikke skal bruke hvitt eller svart tror jeg. Men jeg har selv gått i svart i bryllup, og det var noen som hadde svart i mitt bryllup også. Det var også en som hadde hvit drakt. Helt uproblematisk slik jeg ser det. Ha noe tilbehør med en kontastfarge, og det blir så bra så
Frey Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg ville styrt unna hvitt av åpenbare grunner, men sånn bortsett fra det er vel det meste tillatt her på bjerget pr i dag selv om man tidligere også skulle styre unna sort og rødt.
Mrs B Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Sant som de sier her med fargene, men tror ikke det er så mye å tenke på lenger. Folk går stort sett med det de vil, hvis det ikke er streng kleskode da!
Navnløs Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2007 Ja, skjønner. Har sett på en kjole som ser litt ut som en brudekjole nemlig. Hvit med gull på. Men, men. Ender nok opp med noe grått m/perler eller en kjole i gull. Takk for svar!
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Jeg ville styrt langt unna alt som er hvitt jeg da.... Sort er jeg også litt skeptisk til om sommeren, men det er veldig mange som bruker det.
Kykkelikokos Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Jeg ser ikke noe galt i å ha en hvit drakt. En hvit kjole kan man nok få mer reaksjoner på.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Det er mange bruder som bruker hvite drakter selv. Det er ikke alle som bruker store hvite kjoler
Snippa Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Hvit kjole av type ballkjole ville jeg holdt meg unna. Ellers tror jeg det er mer eller mindre fritt fram
måneperle Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Hvitt skal man tradisjonelt holde seg unna som gjest i bryllup. Det samme med farger eller kreasjoner som kan ta fokus fra bruden, som skal være festens blikkfang.
minemor Skrevet 11. februar 2007 #12 Skrevet 11. februar 2007 Vi skrev i invitasjonene hva vi ikke ønsket.... Hos oss måtte de gjerne komme i både hvitt og sort, men ikke rødt da d var gjennongangsfargen i bryllupet vårt....
Kykkelikokos Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Hm. Jeg ville nok ha synes det var litt spesielt om jeg fikk en invitasjon med beskjed om hva jeg ikke kunne ha på meg. Gjestene våre ser ut til å reagere nok på at vi hadde skrevet "antrekk: Mørk dress" :S
Doratheexplorer Skrevet 12. februar 2007 #14 Skrevet 12. februar 2007 Hm. Jeg ville nok ha synes det var litt spesielt om jeg fikk en invitasjon med beskjed om hva jeg ikke kunne ha på meg. Gjestene våre ser ut til å reagere nok på at vi hadde skrevet "antrekk: Mørk dress" :S ← Enig Både forloveren min og toastmasteren (dame) vil komme i temafargen
Bente:) Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 Det eneste jeg har hørt om er at man ikke skal kle seg i hvitt! I mitt eget bryllup kan gjestene komme i akkurat hvilken farge som helst! Hadde kanskje syntes det var merkelig om noen valgte å kle seg som en brud, men det hadde egentlig bare vært akkurat den gjestens problem
ashera Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 Rødt betyr ulykke, ifølge gammel overtro. Det handler vel kanskje like mye om at rødt er en såpass "stunning" farge at den tar endel oppmerksomhet. Husker det var mange som reagerte da Nancy Reagan kom i rødt da Charles og Diana giftet seg.
Arkana Skrevet 12. februar 2007 #17 Skrevet 12. februar 2007 Hm. Jeg ville nok ha synes det var litt spesielt om jeg fikk en invitasjon med beskjed om hva jeg ikke kunne ha på meg. ← Enig, det virker merkelig for meg. Hva om den eneste selskapskjolen jeg har er rød. Så fremt ikke dette bryllupet gjelder min beste venninne eller et nært familiemedlem hadde jeg ikke gått ut og kjøpt en ny kjole bare fordi bruden har spesielle ønsker. Er kjolefarge viktigere enn deltagelse?
lille sørland Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Ja helt enig jeg med, det blir litt negativt lada å skrive hva man IKKe kan gå med! Folk stusset nok litt over den der ja....
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. februar 2007 #19 Skrevet 19. februar 2007 For min del må folk komme i hva de har for hånden når jeg gifter meg. Antar at ingen tør å komme i hvitt, men hadde ikke gjort meg noe om de gjorde det. Alle vet at jeg er bruden uansett. Men selv ville jeg nok vært redd for å tråkke noen på tærne, og hadde styrt unna hvitt eller noe som kan forveksles med en brudekjole. Som f.eks. denne kjolen. Jeg trodde hun var brud, men hun var visstnok bare gjest.
Gjest lillelou Skrevet 19. februar 2007 #20 Skrevet 19. februar 2007 For mitt vedkommende så blåser jeg i hvilke farger folk kommer i, så lenge de ikke kommer i hvite tyllkjoler,har slør i håret og en liten,nett bukett i handa...da hadde nok lillelou begynt å murre litt.Ellers syns jeg ikke man trenger å stresse så voldsomt med den der "man skal ikke være finere enn bruden"-biten, det har jeg ennå til dags dato (og jeg har vært i mange bryllup) til gode å oppleve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå